Predšolska vzgoja

Gibalno - športne dejavnosti

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Gibalno-športne dejavnosti

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Predšolska vzgoja, 1. stopnja

/

2.

3.

Vrsta predmeta / Course type

obvezni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

/

30

/

15 IP

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

Giuliana Jelovčan, pred.

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

Študent spozna:

  • vlogo in pomen gibalne/športne vzgoje v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju,
  • modele otrokovega razvoja: kognitivni, psihomotorični in efektivni; nevromotorika, senzomotorika, psihomotorika, sociomotorika, senzorična integracija,
  • gibalne dejavnosti kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj,
  • motnje v gibalnem razvoju ter vpliv na osebnostni razvoj; pojav gibalnega nemira, zavrtosti, nerodnosti, centralne motorične motnje v povezavi z drugimi pojavnimi oblikami,
  • načrtovanje, organiziranje in izvajanje gibalnega procesa,
  • primerno uporabo vsebin, metod in oblik glede na zastavljen cilj in razvoj otrok,
  • didaktično gibalne igre in spreminjanje pravil iger za dosego želenega cilja,
  • organizacijo in izvedbo športnih dni,
  • vlogo in pomen aktivnosti v naravi (izleti, sprehodi, smučanje, plavanje),
  • orientacijo – elementarne igre v naravi in ostale igre,
  • program Zlati sonček,
  • nekatere vsebine in načine dela z otroci s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Pišot, R., Jelovčan, G., (2004). Metodika gibalne/športne vzgoje, študijski priročnik. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
  • Pišot, R., Videmšek, M. (2004). Smučanje je igra. Ljubljana: Združenje učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
  • Pišot, R., Murovec, S., Gašperšič, B., Sitar, P., Janko, G. (2000). Smučanje 2000+. Ljubljana. Zveza učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
  • Videmšek, M., Drašler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Pistotnik, B. (1995). Vse z igro. Fakulteta za šport, Ljubljana.
  • Pistotnik, B., Pinter, S., Dolenc, M. (2002). Gibalna abeceda. Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.
  • Petkovšek, M., Kremžar, B. (1986). 100 + 1 igra. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Rajtmajer, D. (1988). Metodika telesne vzgoje – predšolska vzgoja I. knjiga in II. knjiga. Pedagoška fakulteta; Maribor.
  • Videmšek, M., Visinski, M. (2001). Športne dejavnosti predšolskih otrok. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Videmšek, M., Šiler, B., Fišer, P. (2002). Slepa miš ti loviš. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Videmšek, M. (2002). Čarobni svet igral in športnih pripomočkov Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.
  • Videmšek, M., Stančevič, B. (2004). Popestrimo športno vzgojo. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Dopolnilna literatura:
  • Videmšek, M., Strah, N., Stančevič, B. (2001). Igrajmo se skupaj. Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela za delo z otroki od 1 leta starosti do 2. razreda OŠ in se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v skupini (vrtec) in do 1. razreda OŠ.

Splošne kompetence:

  • Razvijanje interesa za inovacije in uporabo raziskovalnih spoznanj.
  • Spoznati in poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja, v dialektični povezanosti s kognitivnimi, konativnimi in antropološkimi dimenzijami, kar omogoča študentom spoznati neločljivost posameznih komponent razvoja.
  • Razvijanje modelov zbiranja informacij o morfološkem in motoričnem statusu otroka, o spreminjanju psihosocialnega statusa s sredstvi gibalnih dejavnosti.
  • Osvojiti in razvijati didaktično metodična znanja za vodenje športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
  • Dviganje študentove samopodobe in delovne iniciativnosti.

Predmetno-specifične kompetence:

  • Usposobiti za ustvarjalno izbiro in oblikovanje smotrov, nalog in vsebin športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
  • Usposobiti se za vključevanje najmlajših v proces športne vzgoje.
  • Pridobi znanja za zagotoviti varno vadbo vseh udeležencev pri športni vadbi.
  • Razvijanje komunikacije z otroki v različnih starostnih obdobjih in odraslimi in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
  • Študent si pridobi znanja za uporabo gibalne dejavnosti, kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj.
  • Pridobi nekatera specialna znanja, za delo z otroki s posebnimi potrebami.
  • Razumevanje metodičnega področja gibalne/športne vzgoje ter pridobitev praktičnih znanj za poučevanje G/Š vzgoje v starostnih obdobij otrok od 1. leta starosti in 1. razreda OŠ.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Študent pridobi različna pojmovanja predmetnega področja metodike gibalne/športne vzgoje in pridobljena znanja vključuje v vsa področja dejavnosti v vrtcu in 1. razredu/9 osnovne šole.
  • Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista vzgojna področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.

Uporaba:

  • Sposoben je načrtno pripraviti in smiselno prilagoditi področje dejavnosti Gibanje v različnem otrokovem starostnem obdobju.
Refleksija:
  • Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje,
  • integrirana praksa v vrtcih in 1. razredu OŠ.

Načini ocenjevanja:

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Študent pripravi dva nastopa pri vajah (4 študentje, 3 študentje skupaj) in glavni nastop vodita dva študenta samostojno v vrtcu ali 1. razredu OŠ.
  • Opravi analizo nastopov.
  • Pripravi portfolio v katerem priložijo: analize hospitacijskih nastopov pri Integrirani praksi, analize nastopov, opis in analizo svoje didaktične gibalne igre.
  • Izpit.
icon open book

Novice

8. maj. | Novice

Umetniški dnevi VUO: Preseganje stereotipov o umetnikih

Mesec maj bo v Kopru in Izoli obogaten z umetniškimi dogodki in prireditvami, ki jih organizirajo predavatelji in študentje s študijskega programa 1. in 2. stopnje Vizualne umetnosti in oblikovanje, s katerimi razbijajo mite o izrazu »biti umetnik«.

8. maj. | Novice

Od steklarske delavnice do razstave

Po več mesecih učenja v okviru steklarske delavnice so v mestni galeriji v Rogaški Slatini vidni rezultati dela študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki