Inkluzivna pedagogika

Pravo in etika v edukaciji

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Pravo in etika v edukaciji

Course title:

Law and Ethics in Education

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

Izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

45

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

izr. prof. dr. Andraž Teršek

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

/

Vsebina:

Content (Syllabus outline):

  • Poglobljena analiza in razlaga izbranih tem s področja prava, ki v največji meri zadevajo učiteljski poklic, status učencev in opredeljujejo pravno pravilen odnos med učitelji in učenci;
  • Poglobljena analiza in razlaga izbranih tem s področja prava, ki so posebnega pomena za edukacijo;
  • Poglobljeno učenje, kako misliti pravo in kako učiti pravno mišljenje;
  • Poglobljena analiza in razlaga pomembnih etičnih vprašanj za edukacijo;
  • Poglobljeno soočenje pravnih pravil in etičnih standardov v učiteljskem poklicu.
  • Deepened analysis and interpretation of selected themes in the field of law, which mostly concern the teaching profession, student status and define the legally correct relationship between teachers and pupils;
  • Deepened analysis and interpretation of selected themes in the field of law that are of special importance for education;
  • Deepened learning how to think about the law and how to teach legal thinking;
  • Deepened analysis and interpretation of significant ethical issues in education;
  • Deepened confrontation of legal rules and ethical standards in the teaching profession.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura (basic readings):

  • Andreja Trtnik Herlec, Brigita Urh, Andrej Koren, Andraž Teršek (2006): Udejanjanje otrokovih pravic v kontekstu šole. Šola za ravnatelje. Ljubljana.
  • Otrokove pravice v Evropi (1999). Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope. Ljubljana.
  • Ethics and Education (2005). The Official Journal of the International Network of Philosophers of Education. Št. 6/2005. Routledge.
  • Andraž Teršek (2009): Ustavna demokracija in vladavina prava. UP FAMNIT. Koper.
  • Odločbe sodišča in informacijskega pooblaščenca.
  • Strokovni članki in poglavja iz izbranih znanstvenih, strokovnih in časopisnih virov, naknadno določena in razdeljena tekom izvajanja študijskega procesa pri predmetu (višja zahtevna raven).


Dopolnilna literatura (additional readings):

  • Pavel Zgaga (2002). Šolsko polje : teme iz filozofije edukacije in edukacijskih strategij, (Obrazi edukacije, 1). 1. izd. Ljubljana. Pedagoška fakulteta.
  • Tatjana Devjak (ur.) (2007). Pravila in vzgojno delovanje šole, (Partnerstvo fakultet in šol, model III). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Pavel Zgaga (1990). Religija, etika, vednost: med vzgojo in izobraževanjem. V: GABER, Slavko (ur.), KODELJA, Zdenko (ur.). Verouk v šole?! : [zbornik], (Šolsko polje, 4). Ljubljana: Krt; Škofja Loka: Zamorc, 1990.
  • Ivan Kosovel (1990). Vzgoja proti izobraževanju : razprave in eseji, (Študije šolskega polja). Ljubljana: Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja.
  • Lovro Šturm (2002): Komentar Ustave Republike Slovenije. FPDEŠ. Ljubljana.
  • Ciril Ribičič (2010): Človekove pravice in ustavna demokracija. Študentska založba. Ljubljana.
  • Rado Bohinc, Miro Cerar, Barbara Rajgelj (2006): temelji prava in pravne ureditve. GV založba. Ljubljana.
  • Strokovni članki in poglavja iz izbranih znanstvenih, strokovnih in časopisnih virov, naknadno določena in razdeljena tekom izvajanja študijskega procesa pri predmetu.

Cilji in kompetence:

Objectives and competences:

Cilji:

Študent/ka

  • razvije poglobljeno znanje o temeljnih pravnih vprašanjih, ki zadevajo učiteljski poklic in edukacijo, hkrati pa poglobi njihovo pravilno razumevanje;
  • razvije uporabno znanje za neposredno uporabo prava in pravnih orodij za učiteljski poklic;
  • izboljša razumevanje odločilnih pogojev za dober odnos z učenci;
  • razvije poglobljeno razumevanje temeljnih etičnih vprašanj za učiteljski poklic in edukacijo;
  • razvije sposobnost učinkovitega soočanja pravnih pravil z etičnimi standardi


Splošne kompetence:

  • poglobljeno poznavanje in razumevanje temeljnih pravnih in etičnih vsebin, ki so pomembne za dobro delo učitelja;
  • razvijanje sposobnosti za uspešno reševanje pravnih in etičnih vprašanj pri delu učitelja in v edukaciji;
  • poglobljeno razvijanje sposobnosti za analizo, sintezo in kritično oceno strokovnih vprašanj in gradiva;
  • obogatitev splošnega znanja in širitev razgledanosti.


Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje temeljnih pravnih vsebin, ki so pomembne za dobro delo učitelja;
  • poznavanje in razumevanje osrednjih etičnih vprašanj za dobro delo učitelja in edukacijo;
  • učenje o tem, kako misliti in učiti pravo;
  • učenje o tem, kako misliti in uresničevati etična načela pri delu učitelja in v edukaciji;
  • učenje o tem, kako soočati in uresničevati pravo in etiko pri delu učitelja.

Objectives:

Students

  • develop deepened knowledge of fundamental legal issues affecting the teaching profession and education, but also deepen their proper understanding of the key legal issues;
  • develop useful skills for direct application of the law in teaching practices and use of legal tools in the teaching profession;
  • improve understanding of the basic conditions for a good relationship with pupils;
  • develop a deepened understanding of fundamental ethical issues for the teaching profession and education;
  • develop the ability to effectively confront the legal rules and ethical standards

General competences:

  • develop deepened knowledge and proper understanding of fundamental legal and ethical issues, which is important for a good teaching;
  • develop the ability to successfully resolve the legal and ethical issues in the work of the teacher and in education;
  • develop the deepened capacity for analysis, synthesis and critical assessment of professional issues and learning materials;
  • enrichment of general knowledge.


Subject-specific competencies:

  • develop knowledge and understanding of the basic legal provisions that are important for a good teaching and education;
  • develop knowledge and proper understanding of key ethical issues for a good teaching;
  • learn how to think the law and teach the law;
  • learn how to think and implement ethical principles in the work of the teacher and in education;
  • learn how to confront law and ethics and how to implement law and ethics in the work of the teacher.

Predvideni študijski rezultati:

Intended learning outcomes:

Znanje, razumevanje in uporaba:

Študent/-ka:

  • teoretično obvlada in razume izbrane pravne vsebine in etična vprašanja na višji ravni;
  • razvije sposobnost neposredne uporabe pravnih pravil in etičnih načel pri delu učitelja in v edukaciji;
  • razvije sposobnost za poučevanje pravnih in etičnih tem.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • primerja pridobljeno znanje s kolegi,
  • kritično ocenjuje lastno znanje in razumevanje predmetnih vsebin pri kolegih;
  • išče, kritično izbira in učinkovito uporablja strokovne vire;
  • razvije sposobnost pisnega prikaza znanja in kvalitetne pisne utemeljitve lastnih stališč.

Knowledge, understanding and use of:

The student:

  • theoretically masters and understands the contents of selected legal and ethical issues on higher level;
  • develop the ability for direct application of legal rules and ethical principles in the work of the teacher and in education;
  • develop the ability to teach about legal and ethical issues.


Reflection:
The student:

  • compares the acquired knowledge with colleagues;
  • critically evaluates her own knowledge and understanding of issues and those of her colleagues;
  • seeks, critically selects and effectively uses the professional resources;
  • develops the ability to display knowledge in writing and to make quality written statements of her own positions.

Metode poučevanja in učenja:

Learning and teaching methods:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • pogovor, razprava (poseben poudarek).

Forms of work:

  • Front form of teaching,
  • work in groups
  • work independently.


Methods:

  • lectures,
  • seminars
  • conversation, discussion (emphasized).

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar s seminarsko nalogo in ustni del izpita.

Seminarska naloga = 50%,

ustni izpit = 50 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. TERŠEK, Andraž. Svoboda izražanja v sodni praksi Evropskega sodišča za človekove pravice in slovenski ustavnosodni praksi. V Ljubljani: Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope pri NUK, 2007. 279 str. ISBN 978-961-6285-54-4. [COBISS.SI-ID 237456384]
  2. TERŠEK, Andraž. Ustavna demokracija in vladavina prava : ustavnopravni eseji. 1. izd. Koper: FAMNIT - Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo, 2009. 164 str. ISBN 978-961-269-182-0. [COBISS.SI-ID 248988160]
  3. TERŠEK, Andraž (ur.). Etika in kakovost življenja : izbrana vprašanja iz medicine, športa in prava = ethics and the quality of life : selected issues in medicine, sports, and law, (Revus, 2010, #št. #13). Ljubljana: Klub Revus; Koper: Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije, 2010. 127 str., tabele. [COBISS.SI-ID 3173320]
  4. Andreja Trtnik Herlec, Brigita Urh, Andrej Koren, Andraž Teršek (2006): Udejanjanje otrokovih pravic v kontekstu šole. Šola za ravnatelje. Ljubljana.
  5. TERŠEK, Andraž. Morala kot temelj in kriterij (vladavine) prava. Revus. [Tiskana izd.], 2010, št. 13, str. 89-110. [COBISS.SI-ID 256561152]
icon open book

Novice

9. maj. | Novice

Vseživljenjsko učenje: čas je za nova znanja

Tudi v mesecu maju Center za vseživljenjsko učenje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (UP PEF) vabi na tečaje in dogodke za pridobitev novih znanj ter veščin.

8. maj. | Novice

Umetniški dnevi VUO: Preseganje stereotipov o umetnikih

Mesec maj bo v Kopru in Izoli obogaten z umetniškimi dogodki in prireditvami, ki jih organizirajo predavatelji in študentje s študijskega programa 1. in 2. stopnje Vizualne umetnosti in oblikovanje, s katerimi razbijajo mite o izrazu »biti umetnik«.

8. maj. | Novice

Od steklarske delavnice do razstave

Po več mesecih učenja v okviru steklarske delavnice so v mestni galeriji v Rogaški Slatini vidni rezultati dela študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki