BALANCE – psihosocialno ravnovesje strokovnjakov na področju izobraževanja odraslih
Meath Partnership Kells, Irska, FVA Rim, Italija, Institute of training and vocational guidance Atene, Grčija, ISQ – Institute for Technology and Quality Oeiras, Portugalska, ITG Council Pariz, Francija in Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, Slovenija.
izr. prof. dr. Mitja Krajnčan in Boštjan Bajželj
Cilj projekta je nuditi podporo trenerjem, coachem in svetovalcem pri izobraževanju odraslih in jim pomagati pri soočanju z izzivi njihovega poklica z razvijanjem in nudenjem preventivnega, v zdravje usmerjenega usposabljanja. Heterogene skupine, nenehno menjajoči se udeleženci, kakor tudi svetovanje ljudem z zelo različnimi problemi zahtevajo zelo odporno duševno zdravje. Splošni cilj našega programa usposabljanja je izboljšati zmožnosti trenerjev v smislu vedenja o zdravju in dobrem počutju in odnos do vprašanj povezanih s stresom in veščin, ki jim pomagajo pri spopadanju s stresom in s stresnimi situacijami.
Anketa v državah sodelujočih organizacij (Nemčija, Francija, Grčija, Irska, Italija, Portugalska in Slovenija) je pokazala, da njihovo delo 85 odstotkom anketiranih oseb povzroča visoke čustvene pritiske, 42 % pa jih je reklo, da se v prostem času težko sprostijo. Rezultati študije podpirajo druge raziskave, ki kažejo, da so službe v sociali in izobraževanju povezane z visokimi ravnmi stresa.
Temelj razvoja usposabljanja je model salutogeneze po Aaronu Antonovskem, ameriško-izraelskem profesorju zdravstvene sociologije. Čeprav so znanstvene razprave v zadnjih letih napredovale, so osrednji vidiki tega modela še vedno uporabni za namene te študije, še zlasti, ker ponuja globalno perspektivo in povezuje različne vidike vedênja, – kot so ravnanje s skupinsko dinamiko ali razvijanje profesionalnih odnosov – ki se povratno povezujejo z dejavniki psihološkega zdravja. Besedo salutogeneza (salus, latinsko = celost, zdravje, vitalnost; geneza, grško = izvor, vir) je ustvaril Antonovsky kot nasprotje dobro znanemu izrazu patogeneza. Na polju medicine je prevladujoči vidik navadno patogeneza. Z ozirom na to stališče, se raziskujejo samo procesi, ki vodijo v bolezni. Koncept salutogeneze pa uvaja popolnoma nov pogled, saj raziskuje procese, ki promovirajo zdravje in ljudi ohranjajo zdrave. V projektu Balance je osrednja pozornost namenjena dejavnikom, ki podpirajo zlasti psiho-socialno zdravje.
V okviru projekta smo sestavili trening, oziroma program usposabljanja BALANCE, ki se sestoji iz šestih modulov, ki nudijo različne pristope in metode k šestim različnim vidikom teme “ravnotežje”. Prvi modul z naslovom “Moj slog” obsega družbene vloge, upravljanje konfliktov in komunikacije. Drugi modul ima naslov ”Moja sredstva” in se ukvarja z upravljanjem stresa, osebno odpornostjo in upravljanjem osebnih sprememb. Sledi mu “Moj jaz”, ki govori o osebnih vrednotah, potencialih, motivaciji in zmožnostih. Naslednji je “Moja mreža”, v katerem se udeleženci lahko nekaj naučijo o skupinski dinamiki in moderaciji, odnosih in pogajanjih. Peti modul “Moj načrt” vsebuje upravljanje s časom in nalogami. Naš program usposabljanja zaključuje modul “Moj potencial”, ki se ukvarja z različnimi načini ustvarjalnih procesov.
Več informacij dobite na spletni strani projekta
V okviru projekta smo pripravili tudi priročnik, ki zajema vsebine treninga in katerega namen je ponuditi generično na sredstvih temelječo metodo delovanja ter prostor oblikovanja za profesionalce v izobraževanju odraslih.
Novice
9. maj. | Novice
Vseživljenjsko učenje: čas je za nova znanja
Tudi v mesecu maju Center za vseživljenjsko učenje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (UP PEF) vabi na tečaje in dogodke za pridobitev novih znanj ter veščin.
8. maj. | Novice
Umetniški dnevi VUO: Preseganje stereotipov o umetnikih
Mesec maj bo v Kopru in Izoli obogaten z umetniškimi dogodki in prireditvami, ki jih organizirajo predavatelji in študentje s študijskega programa 1. in 2. stopnje Vizualne umetnosti in oblikovanje, s katerimi razbijajo mite o izrazu »biti umetnik«.
8. maj. | Novice
Od steklarske delavnice do razstave
Po več mesecih učenja v okviru steklarske delavnice so v mestni galeriji v Rogaški Slatini vidni rezultati dela študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.