Pomen ustvarjalnosti za uspešnost posameznika 2020


Današnja družba pričakuje in zahteva ustvarjalnost na vseh področjih življenja, zato je sposobnost ustvarjanja novih smiselnih oblik in vsebin odločilna za uspešnost posameznika, je bil eden od poudarkov mednarodnega znanstvenega simpozija (Za)govor ustvarjalnosti, ki je potekal 21. oktobra 2020 v okviru 100. obletnice rojstva priznanega italijanskega pisatelja in pedagoga Giannija Rodarija.

Pomena ustvarjalnosti se zavedajo tudi organizatorji simpozija, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (dr. Barbara Baloh, dr. Eda Birsa), Gajbla (Samanta Kobal) in Založba Malinc (pridr. prof. dr. Barbara Pregelj) ter številni sodelujoči na dogodku, kot so Vanessa Roghi, zgodovinarka sodobnega časa, neodvisna raziskovalka in avtorica dokumentarnih oddaj za italijansko nacionalno televizijo Rai, dr. Jack Zipes, emeritus na Univerzi v Minnesoti, ZDA, eden izmed največjih poznavalcev, ki se ukvarjajo z zgodovino in teorijo pravljic, ter Juan Kruz Igerabide, baskovski pesnik in pisatelj, ki ima tudi v slovenščino prevedenih za celo polico otroških knjig. O ustvarjalnosti, ki je del človekove osebnosti in je od nje tudi odvisna, sta v uvodnem pozdravu izpostavila tudi dekanja Pedagoške fakultete v Kopru prof. dr. Mara Cotič in gostitelj dogodka, župan Mestne občine Koper Aleš Bržan.

Z ustvarjalnim pristopom izredno razvijamo in dopolnjujemo svojo inteligentnost na vseh področjih. Ustvarjalnost nam pomaga do večje uspešnosti pri pouku, pri vzgoji, pri učenju, v umetnostih, pri hobijih, na poslovnem področju, torej pri vsem, s čimerkoli se ljudje pač ukvarjamo. Naše šole pa v večini primerov neinventivno posredujejo znanje in premalo spodbujajo ustvarjalnost in kritičnost.

Enakega mnenja je bil Gianni Rodari, italijanski pisatelj, pesnik, osnovnošolski učitelj, novinar in pedagog, ki se je pred 100 leti, 23. oktobra 1920 rodil v italijanskem mestecu Omegna. Menil je, da vzgojitelj mora biti pobudnik ustvarjalnosti in da je pomembno, da otrok v predšolskem obdobju živi otrok v okolju, ki je polno ustvarjalnih impulzov in spodbud, kajti samo tako bo lahko hranil svojo domišljijo in jo ustvarjalno uporabljal, širil svoje obzorje, vzgojitelji in učitelji pa so tisti, ki prepoznajo in spodbujajo ustvarjalnost posameznega otroka in oblikujejo tako učno okolje, ki je naklonjeno ustvarjanju. Ustvarjalen um je namreč tisti, ki neprenehoma dela, ki sprašuje, ki odkriva probleme tam, kjer drugi najdejo zadovoljujoče odgovore. Vsi so lahko ustvarjalni, če ne živijo v represivni družbi, represivni družini, v represivni šoli ali vrtcu. Udeleženci simpozija so se strinjali, da lahko z vzgojo in izobraževanjem navajamo k ustvarjalnosti.

Ob zaključku simpozija je bil prestavljen še projekt PRINO (Pripovedovalne strategije med inovacijo in pedagoško prakso), ki je na Pedagoški fakulteti in Založbi Malinc letos potekal v okviru programa Po kreativni poti do znanja, ter Kulturno izobraževalno društvo PiNA, ki v svojem dolgoletnem delovanju koprsko mladino usmerja in spodbuja k ustvarjalnosti.

 

Posnetki predavanj




Celoten program ob 100. obletnici rojstva Giannija Rodarija


Foto utrip




nazaj na prejšnjo vsebino natisni vsebino