Edukacijske vede - Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Psihologija osebnosti


Nosilci: izredni profesor dr. Kavčič Tina


Splošne informacije

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Psihologija osebnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Tina Kavčič
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Stopnja študijskega programa:  1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni predmet
9. Letnik: 3.
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti:

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure)

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent: pogoji za vpis v III. letnik študija& & &

16. Učni cilji predmeta in kompetence

a.) Cilji:

  • razumeti medsebojne odnose z vidika dinamične perspektive osebnosti,
  • prepoznati osebnostne značilnosti, pomembne za učinkovito komuniciranje,
  • razumeti lastni vpliv na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • poznati pomen dejavnega, ustvarjalnega in produktivnega reševanja problemov,
  • spoznati pomen razvoja osebnostnih potencialov kot sestavni del profesionalnega razvoja pri delu z ljudmi.


b.) Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c.) Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje osebnostnega razvoja,
  • poznavanje strategij spodbujanja konstruktivnih medosebnih odnosov,
  • usmeritev na pozitivne vidike lastne osebnosti in osebnosti drugih,
  • načrtovanje profesionalnega razvoja in osebnostne rasti.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • opredelitev osebnosti in teorije osebnostnega razvoja,
  • pristopi in metode za proučevanje osebnosti,
  • dinamika osebnosti: motivi, čustva, vrednote,
  • dedne dispozicije temperamenta in oblikovanje značaja,
  • osebnostna zrelost in motnje osebnosti,
  • stresi, krize in osebna čvrstost,
  • pomen ustrezne obrambe ega in struktura kontrolnih mehanizmov,
  • strategije uspešnega spoprijemanja s stresom,
  • pozitivna psihologija – poudarjanje močnih strani človekove osebnosti,
  • ozaveščanje lasnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • pomen zmožnosti empatije (razumevanje doživljanja drugih),
  • vseživljenjski razvoj v kontekstu profesionalne in osebnostne rasti.


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Lamovec, T. (1994). Psihodiagnostika osebnosti. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Musek, J. (2005). Psihološke dimenzije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Pergar, K. M. (2000). Gogalovo pojmovanje učitelja kot osebnostnega človeka in njegovo razumevanje spoštovanja. Sodobna pedagogika, 5, 160 – 172.
  • Ščuka, V. (2007). Šolar na poti do sebe. Radovljica: Didakta d.o.o.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvoj osebnosti
  • pozna vlogo interakcijskega delovanja v medosebnih odnosih
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
& predavanja, študij literature, seminarji, vaje v manjših skupinah.

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija:
25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.



Učni načrt sestavili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen
 

nazaj na prejšnjo vsebino natisni vsebino