Razredni pouk - Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Psihologija osebnosti


Nosilci:


Splošne informacije

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PSIHOLOGIJA OSEBNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

Pogoji za vpis v 2. letnik študija.


16. Učni cilji predmeta in kompetence

a. Cilji:

  • razumeti medsebojne odnose z vidika dinamične perspektive osebnosti,
  • prepoznati osebnostne značilnosti, pomembne za učinkovito komuniciranje,
  • razumeti lastni vpliv na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • poznati pomen dejavnega, ustvarjalnega in produktivnega reševanja problemov,
  • spoznati pomen razvoja osebnostnih potencialov kot sestavni del profesionalnega razvoja pri delu z ljudmi.


b. Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje osebnostnega razvoja,
  • poznavanje strategij spodbujanja konstruktivnih medosebnih odnosov,
  • usmeritev na pozitivne vidike lastne osebnosti in osebnosti drugih,
  • načrtovanje profesionalnega razvoja in osebnostne rasti.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • opredelitev osebnosti in teorije osebnostnega razvoja,
  • pristopi in metode za proučevanje osebnosti,
  • dinamika osebnosti: motivi, čustva, vrednote,
  • dedne dispozicije temperamenta in oblikovanje značaja,
  • osebnostna zrelost in motnje osebnosti,
  • stresi, krize in osebna čvrstost,
  • pomen ustrezne obrambe ega in struktura kontrolnih mehanizmov,
  • strategije uspešnega spoprijemanja s stresom,
  • pozitivna psihologija – poudarjanje močnih strani človekove osebnosti,
  • ozaveščanje lasnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • pomen zmožnosti empatije (razumevanje doživljanja drugih),
  • vseživljenjski razvoj v kontekstu profesionalne in osebnostne rasti.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Lamovec, T. (1994). Psihodiagnostika osebnosti. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Musek, J. (2005). Psihološke dimenzije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Pergar, K. M. (2000). Gogalovo pojmovanje učitelja kot osebnostnega človeka in njegovo razumevanje spoštovanja. Sodobna pedagogika, 5, 160 – 172.
  • Ščuka, V. (2007). Šolar na poti do sebe. Radovljica: Didakta d.o.o.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvoj osebnosti,
  • pozna vlogo interakcijskega delovanja v medosebnih odnosih,
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov,
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarji,
  • vaje v manjših skupinah.


21. Načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.



Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:

  • delitev je v skladu z veljavnimi normativi.


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.



Učni načrt pripravili: doc dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen.

nazaj na prejšnjo vsebino natisni vsebino