Razredni pouk - Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Komunikacija


Nosilci: izredni profesor dr. Dolenc Petra


Splošne informacije

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: KOMUNIKACIJA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Petra Dolenc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/

16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:

  • spoznati zakonitosti komunikacijskega procesa pri delu s predšolskimi otroki,
  • spoznati različne načine komunikacije in lastne komunikacijske vzorce ter njihov vpliv na delo s skupino,
  • razumeti pomen uspešne komunikacije s starši,
  • spoznati načine komunikacijskega procesa pri sodelovalnem/ timskem delu.


b. Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • občutljivost in odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • sposobnost timskega dela.
  •  


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • komunikacijske spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov z otroki,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika v komunikacijskem procesu,
  • negovanje medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov,
  • učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

a. Različni načini komunikacije:

  • besedna in nebesedna komunikacija,
  • vrste in pomen nebesedne komunikacije.


b. Spretnosti v medosebnih odnosih:

  • komunikacijski vzorci in njihov vpliv na dogajanje v odnosih (v skupini, v strokovnem timu, s starši),
  • tehnike aktivnega poslušanja,
  • sporočanje pozitivne in negativne kritke,
  • »jaz« sporočila
  • strategije reševanja konfliktov,
  • analiza transakcij v medosebnih odnosih,
  • ravnanje s čustvi (ozaveščanje lastnih čustev ter čustev pri drugem – razvoj empatije).


18. Literatura:

  • Faber, A. in Mazlish, E. (1996). Kako se pogovarjamo z otroki in kako jih poslušamo. Ljubljana: Mladinska knjiga.
  • Goleman, D. (1997). Čustvena inteligenca. Ljubljana: Mladinska knjiga.
  • Rutten-Saris, M. (1992). Porajajoči se jezik telesa. Van Gorcum & co. B. V.
  • Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
  • Literatura se sproti posodablja!


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

19. Predvideni študijski dosežki

  • pozna komunikacijske spretnosti,
  • pozna in razume razvojne zakonitosti, razlike in potrebe posameznika v procesu komuniciranja,
  • neguje medsebojne odnose.


20. Metode poučevanja in učenja:

  • seminar,
  • predavanja.


21. Načini preverjanja znanja:

  • priprava in predstavitev seminarske naloge,
  • izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev, vaj,
  • končni evalvacijski vprašalnik.


Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen.

nazaj na prejšnjo vsebino natisni vsebino