Inavguracijsko predavanje prof. dr. Mojce Kukanja Gabrijelčič

Dne: 06.10.2025

Kraj: Koper

Vabljeni na inavguracijsko predavanje prof. dr. Mojce Kukanja Gabrijelčič, redne profesorice za področje »Družboslovno izobraževanje,« z naslovom »Nadarjeni s(m)o vsi,« ki bo v ponedeljek, 6. oktobra 2025, ob 10. uri v PEF veliki predavalnici, v prostorih Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete, Cankarjeva ulica 5, Koper (prizidek UP PEF, III. nadstropje). 


Življenjepis prof. dr. Mojce Kukanja Gabrijelčič

Mojca Kukanja Gabrijelčič (roj. 1980, Koper) je redna profesorica in višja znanstvena sodelavka na Univerzi na Primorskem, Pedagoški fakulteti, kjer je zaposlena od leta 2009. Diplomirala je z odliko iz pedagogike in zgodovine (UL FF, 2005), leta 2012 pa doktorirala s področja didaktike zgodovine.

Poklicno pot je začela kot šolska pedagoginja in mlada raziskovalka, raziskovalno delo pa je kot štipendistka doktorskega študija opravljala tudi na univerzah v Antwerpnu (Belgija) in Debrecenu (Madžarska). Od leta 2009 izvaja pedagoški proces na UP PEF, občasno pa tudi na Univerzi v Novi Gorici, Trstu in Rimu.

Njeno raziskovalno delo je usmerjeno v razvoj didaktike zgodovine, nadarjenost in edukacijo talentov. Na teh področjih je objavila več monografij, številne znanstvene in strokovne prispevke ter razvila prvo slovensko ocenjevalno lestvico za odkrivanje nadarjenih pri zgodovini ter v soavtorstvu s priznanim psihologom,  dr. Tebbsom iz ZDA, ocenjevalno lestvico za zgodnje prepoznavanje nadarjenih otrok na predšolski stopnji. Kot soavtorica učbenika je prejela evropsko nagrado BELMA (2018).

Sodelovala je v številnih nacionalnih in mednarodnih raziskovalnih projektih (ARRS, Erasmus+), bila vabljena v ekspertne skupine za pripravo nacionalnega koncepta za delo z nadarjenimi (2019) in za posodobitev programskih smernic svetovalnega dela (2024). Aktivno deluje tudi kot članica mednarodnih združenj (HETL, ETSN).

Za svoje delo je prejela več nagrad, med drugim Svečano listino UP PEF (2014), Prometeja znanosti (SZF, 2021) ter Zlato plaketo UP PEF (2022).

Poleg raziskovalnega in pedagoškega dela opravlja tudi številne strokovne in vodstvene naloge: koordinatorica in predstojnica oddelkov, vodja Centra za ustvarjalnost in nadarjenost (CUN PEF), članica različnih univerzitetnih komisij in uredniških odborov. Redno sodeluje na domačih in mednarodnih konferencah ter gostuje kot vabljena predavateljica.


Povzetek predavanja »Nadarjeni s(m)o vsi«

Prof. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič bo v svojem inavguracijskem predavanju predstavila ključna teoretična izhodišča s področja subjektivnih teorij, etnoteorij ter izzivov pri odkrivanju in delu z nadarjenimi otroki in učenci. Posebno pozornost bo namenila vprašanju, kako močno subjektivna oziroma osebna pojmovanja, prepričanja in pričakovanja vzgojiteljev ter učiteljev vplivajo na ustvarjanje spodbudnega učnega okolja, ki omogoča optimalni razvoj nadarjenih in talentiranih otrok.

Fokus predavanja bo usmerjen v analizo subjektivnih (implicitnih) teorij vzgojiteljev in učiteljev ter v razumevanje ključnih težav, s katerimi se ti srečujejo pri delu z nadarjenimi učenci. Subjektivne teorije niso zgolj osebna mnenja, temveč kompleksen splet idej, stališč, odločitev, pripisovanj, pričakovanj in prepričanj, ki lahko odločujoče vplivajo na pedagoško prakso (več v: Gomez Lopez, 2005; Pintrich in Schunk, 2002; Sternberg in Davidson, 1986). Implicitna pedagogika lahko tako neposredno določa pripravo, izvajanje pouka in dolgoročno spremljanje razvoja otrok.

V svojem predavanju bo prof. dr. Kukanja Gabrijelčič opozorila, da problem nastane, kadar pedagoški delavci niso ustrezno strokovno usposobljeni za prepoznavanje značilnosti nadarjenih otrok. V takih primerih lahko kombinacija subjektivnih teorij, etnoteorij, predsodkov in napačnih stališč nehote zavira razvoj otrokovih potreb, interesov in potencialov.

Izhajajoč iz spoznanj o implicitnih teorijah bo predstavila nekaj nevralgičnih točk, ki so pogosto laično ukoreninjene v sistem vzgoje in izobraževanja nadarjenih otrok. Osvetlila bo ključne problemske izzive ter poudarila, da prav ustrezna samopresoja in refleksija pedagoških delavcev vodita do spoznanj, ki so nujna za ustvarjanje pogojev, v katerih lahko nadarjeni in talentirani učenci v celoti razvijejo svoje potenciale.


Vljudno vabljeni k udeležbi. 

icon open book

Novice

21. okt. | Novice

Predstavitev znanstvene monografije Ilustriranje nevidnega

V sredo, 16. oktobra, je v Pretorski palači potekala predstavitev znanstvene monografije Ilustriranje nevidnega: oblikovanje za vključujočo družbo, ki prinaša pomemben prispevek k razumevanju in razvoju dostopnega vizualnega oblikovanja za osebe z okvarami vida.

icon arrow more