O digitalizaciji v izobraževanju na EduTech konferenci v Kočevju

datum: 27.03.2023

kategorija: Novice

V Kočevju je 22. marca 2023 potekala eduTech konferenca v organizaciji Podjetniškega inkubatorja Kočevje, kjer sta sodelovali tudi izr. prof. dr. Sonja Čotar Konrad in dr. Andreja Klančar, viš. pred. Osrednja tema konference je bila uporaba digitalne tehnologije v izobraževanju, poseben poudarek pa je bil na opolnomočenju vzgojiteljev in učiteljev, katerih vloga s prihodom novih tehnologij postaja še pomembnejša. Okoli 200 udeleženk in udeležencev si je tako tekom konference izmenjalo mnoge dobre prakse, ideje in poglede na prihodnost izobraževanja. Preizkusiti je bilo možno tudi številne uporabne tehnologije, med drugimi laserski rezalniki, KUBO robote in virtualno resničnost.

EduTech1.jpgV Sloveniji imamo veliko odličnih primerov uporabe tehnologije v izobraževanju pri različnih predmetih in na različnih stopnjah. Ti prepogosto ostajajo zgolj na lokalni ravni in spregledani. V Kočevju so tako danes na enem mestu predstavili, kako številni učitelji in učiteljice že aktivno in uspešno uporabljajo tehnologijo pri poučevanju. Da bi tehnologije našle pot v vsakodnevno poučevanje, pa je ključen odnos odločevalcev. Tako so o digitalizaciji izobraževanja v uvodnem delu konference spregovorili Ministrica za digitalno preobrazbo dr. Emilija Stojmenova Duh, vodja Službe za digitalizacijo izobraževanja na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje dr. Igor Pesek in direktor Zavoda Republike Slovenije za šolstvo dr. Vinko Logaj. Enotno sporočilo vseh je bilo, da so sodobne tehnologije del našega življenja in prinašajo številne pozitivne učinke, hkrati pa moramo prepoznati tudi nevarnosti in zagotoviti varno rabo.

Na konferenci eduTech se je sicer zvrstilo 23 govork in govorcev. Predstavili so številne primere dobrih praks uporabe tehnološko podprtih pripomočkov v izobraževanju.  Izr. prof. dr. Sonja Čotar Konrad, iz Pedagoške fakultete, Univerze na Primorskem, je predstavila rezultate in implementacijo Erasmus + projekta DIGICHILD, ki sta ga kot primer dobre prakse prepoznala OECD in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter pomeni enega prvih primerov smiselnega vključevanja digitalne tehnologije v predšolsko izobraževanje pri nas. Pred sklepnim delom konference je potekala še okrogla miza z naslovom Kako ujeti korak s časom do sodobnega izobraževalnega sistema, v sklopu katere so svoje poglede na številne izzive sodobnega časa predstavili sogovorniki iz različnih ustanov in organizacij, in sicer dr. Andreja Klančar, viš. pred. iz Pedagoške fakultete, Univerze na Primorskem, dr. Andrej Brodnik iz Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani.

 

EduTech.jpg