Po petih letih znova tridnevna ekskurzija študentov razrednega pouka po Sloveniji

datum: 27.05.2025

kategorija: Novice

Po večletnem premoru zaradi epidemije so se študenti 1. letnika programa Razredni pouk na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem z izr. prof. dr. Stankom Pelcem ter asist. Matijo Jenkom v maju 2025 znova udeležili tridnevne strokovne ekskurzije po Sloveniji v okviru predmeta Družboslovje 2.

Ekskurzija, ki je potekala od 15. do 17. maja, je bila namenjena spoznavanju slovenskih naravnih enot, kulturne in zgodovinske dediščine ter razumevanju današnjih družbenih in gospodarskih razmer v različnih koncih Slovenije. Poleg strokovnega dela je dogodek služil tudi kot priložnost za povezovanje študentov in krepitev kolegialnega duha. Od Vrhnike do Prekmurja – bogat program in številni vtisi.

Ekskurzija se je začela v Kopru, od koder so se študenti podali proti Vrhniki. Tam so obiskali Cankarjevo spominsko hišo in druge pomembne točke, povezane z življenjem in delom Ivana Cankarja. Pot so nadaljevali proti izvirom najprej Ljubljanice, nato pa še Kamniške Bistrice. Nato so obiskali tudi Celje in si v Pokrajinskem muzeju ogledali zbirke, posvečene tako antičnemu kot srednjeveškemu obdobju tega mesta. Naslednji dan jih je pot vodila čez prekmurske ravnice – povzpeli so se na Sotinski breg, obiskali grad Grad, močvirje, Lončarovci ter znamenito oljarno Kocbek, kjer so lahko spoznali tradicionalni postopek pridelave bučnega olja in uživali v degustaciji lokalnih dobrot. Dan so zaključili z vzponom na Stolp ljubezni na Žusmu.

Zadnji dan so najprej namenili ogledu izvira reke Krupe v Beli krajini, nato so se sprehodili do arheološkega najdišča najdišča Mitrej na Rožancu, ter si za konec ogledali Rokodelski center v Ribnici, kjer so se nekateri preizkusili tudi v izdelavi košarice iz leske ter ekskurzijo zaključili s postankom ob Cerkniškem jezeru največjem presihajočem jezeru v Evropi.

Ekskurzija je študentom ponudila dragocen vpogled v organizacijo dni, dejavnosti in šol v naravi – del učiteljskega poklica, ki zahteva natančno načrtovanje, prilagajanje potrebam otrok in tudi obvladovanje dinamike skupine. Kljub utrujenosti so se študenti domov vrnili z nepozabnimi spomini, okrepljenim razumevanjem slovenskega prostora ter novimi pedagoškimi spoznanji, ki jih bodo lahko s pridom uporabili v svoji bodoči učiteljski praksi.