Okrogla miza na UP PEF o pomenu pedagoških poklicev v sodobni družbi

datum: 01.09.2025

kategorija: Novice

Strokovnjaki iz izobraževalnih institucij in politike so skupaj s predstavnico študentov razpravljali o uglednosti, privlačnosti ter izzivih učiteljskega poklica. Udeleženci so izpostavili, da je učiteljski poklic temelj družbe in oblikuje prihodnost naslednjih generacij, nujno pa je vlagati v pedagoške programe in infrastrukturo.


Na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem je dne 29. avgusta 2025 potekala okrogla miza »Pomen pedagoških poklicev in njihova vloga v družbi,« ki je združila predstavnike izobraževalnih institucij, stroke in politike. V ospredju so bila vprašanja, kot so: prepoznavnost in ugled pedagoških poklicev, privlačnost študijskih programov za mlade, avtonomija učiteljev in vzgojiteljev, sistemska podpora poklicnemu razvoju ter vloga pedagoških strokovnjakov v dobi umetne inteligence.

Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Vinko Logaj je opozoril na potrebo po sistemskih ukrepih za krepitev družbenega priznanja učiteljev: »Učiteljski poklic je tisti, s katerim se sreča sleherni posameznik in ga vsakodnevno, posredno ali neposredno predstavljamo skoraj milijonu prebivalcev Slovenije

Dekan UP PEF prof. dr. Tomaž Grušovnik je izpostavil, da je pedagoški poklic najpomembnejši, saj učitelji izobražujejo vse druge poklice, pri tem pa se soočajo z vedno večjim številom otrok s posebnimi potrebami. Ob tem je opozoril na spremembe v sodobnem pogledu na znanje: »Nekoč je bilo znanje notranja vrednota, danes pa je pomen znanja kot avtoritete vse bolj postavljen pod vprašaj.«

Direktorica Zavoda RS za šolstvo Jasna Rojc je poudarila, da je učiteljski poklic res zahteven, a hkrati prinaša veliko zadovoljstva: »Premalo poudarjamo pozitivne plati dela z mladimi, preveč pa govorimo o težavah. Naši učitelji izkazujejo dobro strokovno znanje, vendar pogosto potrebujejo več podpore pri razvoju socialno-čustvenih kompetenc.« Pogled bodočih učiteljev je predstavila predsednica študentskega sveta UP PEF Katja Krč, ki je poudarila: »Ni res, da učiteljski poklic ni privlačen, a navdušenje med študijem pogosto zbledi ob pomanjkanju spoštovanja do učiteljev in strahu pred pritiski staršev. Predsednica Združenja ravnateljev mag. Mojca Mihelič pa je pri tem izpostavila, da “mladi diplomanti sicer odhajajo, a se pogosto vrnejo, saj ugotovijo, da drugje ni vedno bolje.”

Udeleženci so še opozorili, da kakovostno izobraževanje prihodnjih učiteljev ni mogoče brez vlaganj v študijske programe in prostorske pogoje, ki trenutno zaostajajo za drugimi visokošolskimi področji. Rektorica Univerze na Primorskem prof. dr. Klavdija Kutnar je opozorila na zastarele pogoje dela: »Delovala sem na vseh treh pedagoških fakultetah v Sloveniji in opažam, da sedimo na istih stolih kot pred 25 leti.« Dekanji pedagoških fakultet Univerze v Ljubljani in Univerze v Mariboru, prof. dr. Karmen Pižorn in prof. dr. Milena Ivanuš Grmek, sta prav tako izpostavili nujnost vlaganja v infrastrukturo in pomankanje zadostnega financiranja programov izobraževanja učiteljev.  

Na okrogli mizi so se udeleženci strinjali, da je pedagoški poklic temelj družbe, saj oblikuje prihodnje generacije in s tem prihodnost države. Za njegovo privlačnost in ugled pa so potrebni sistemski ukrepi, vlaganja v infrastrukturo in večja družbena prepoznavnost učiteljev in vzgojiteljev.