Sodelavki Pedagoške fakultete uspešno predstavili raziskavo o vključevanju računalniškega razmišljanja v pouk matematike
datum: 13.11.2025
kategorija: Novice
Na mednarodni konferenci Methodological Aspects of Teaching Mathematics (MATM2025), ki je potekala 7. in 8. novembra 2025 na Pedagoški fakulteti v Jagodini (Univerza v Kragujevcu), sta naši sodelavki doc. dr. Marina Volk in doc. dr. Sanela Hudovernik predstavili prispevek z naslovom Components of Computational Thinking in Primary School Mathematics Lessons.
V prispevku sta predstavili rezultate raziskave, izvedene v okviru projekta RAČek, katere cilj je bil analizirati učne scenarije za pouk matematike v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju ter ugotoviti, katere komponente računalniškega razmišljanja so v njih najpogosteje prisotne.
Analiza 43 učnih scenarijev z uporabo kvalitativne vsebinske analize je pokazala, da je bila algoritmična miselnost najpogosteje zastopana komponenta, ne glede na matematično področje, kar potrjuje njen ključen pomen pri razvijanju strukturiranega pristopa k reševanju problemov. Poleg tega sta se abstrakcija in evalvacija pogosteje pojavljali v aritmetiki in algebri, medtem ko sta razčlenjevanje (decomposition) in prepoznavanje vzorcev (pattern recognition) izstopala pri geometriji in merjenju.
Rezultati kažejo, da se posamezne komponente računalniškega mišljenja pogosto prepletajo znotraj enega scenarija, še posebej v kompleksnejših učnih zasnovah, kar potrjuje potencial za celostni razvoj računalniškega razmišljanja skozi pouk matematike. Ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju učinkovitega vključevanja računalniškega mišljenja v osnovnošolski pouk in nudijo dragocene iztočnice za načrtovanje kakovostnih programov strokovnega izpopolnjevanja učiteljev.
