Prostovoljci izdelali posebne igrače za otroke z okvaro vida 2020

21.07.2020

 

V okviru projekta »S prsti do znanja« je učiteljica Ina Sulič z Osnovne šole Pier Paolo Vergerio il Vecchio s prostovoljci pripravila didaktične igrače za otroke z okvaro vida. Razstavo do 20. avgusta 2020 gosti Oddelek za mlade bralce v Kopru, nato pa bodo podarjene Centru za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne v Ljubljani.

Diplomantka Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem Ina Sulič se je že med študijem inkluzivne pedagogike in zgodnjega učenja odločila, da bo pomagala otrokom s posebnimi potrebami, zato je lansko leto zasnovala projekt »S prsti do znanja«, v okviru katerega s pomočjo prostovoljcev izdeluje posebne didaktične igrače, ki jih tisti z okvaro vida lahko otipajo, saj njihovo učenje in zaznavanje poteka z ostalimi čutili, ki so zaradi slepote in slabovidnosti še bolj izostreni. Poleg tega pa je otip gotovo najpomembnejše čutilo v prvih letih življenja, zato ga je potrebno razvijati.

Ob včerajšnjem odprtju razstave na Oddelku za mlade bralce Osrednje knjižnice Srečka Vilharja Koper je avtorica še povedala: »Smotrno se mi zdi, da se tudi slepi in slabovidni otroci lahko vključijo v vsakdanje življenje, zato je pomembno, da je inkluzija del vzgojno-izobraževalnega procesa v vseh institucijah, didaktični pristopi, pa po mojem mnenju, prilagojeni slehernemu posamezniku. Ključno je, da otroka oz. učenca upoštevamo v vsej njegovi različnosti ter mu olajšamo pot do čim boljšega učnega dosežka.« Ob tem je dodala, da bo s projektom nadaljevala tudi prihodnje šolsko leto.

Pri izdelavi igrač so sodelovali sodelavci s koprske Osnovne šole Pier Paolo Vergerio il Vecchio in mentorica dr. Aksinja Kermauner s Pedagoške fakultete. Igrače so pomagali pripraviti tudi drugi prostovoljci, med katerimi so priporniki Zavoda za prestajanje kazni zapora Koper.

Na odprtju razstave je prodekanja dr. Bogdana Borota zaradi odsotnosti mentorice dr. Kermauner prebrala njen govor, v katerem je izpostavljen pomen Ininega udejanjenja inkluzivne pedagogike v praksi: »Skupini oseb s posebnimi potrebami imenujemo tudi ranljive skupine, vendar oni o sebi včasih rečejo, da so ranjene skupine, ne pa ranljive. Pa ne zato, ker bi to izhajalo iz njihove posebnosti, pač pa zaradi neustreznega odnosa družbe do njih. Res je, družba se odpira in postaja vse bolj inkluzivna, vemo pa, da je sestavljena iz posameznikov in posameznic. In ena takih čudovitih posameznic je naša članica Alumni kluba Ina Sulič, ki si je zadala nalogo, da poveča nabor igrač za slepe in slabovidne otroke

Spodbudne besede sta ob razstavi dodala tudi predsednik in tajnik Medobčinskega društva slepih in slabovidnih Koper, Safet Baltič in Drago Šajn, ki že vrsto let spremljata delo koprskih inkluzivnih pedagogov. Ini sta se zahvalila ne samo za nove, prilagojene igrače, ki bodo zelo uporabne, temveč tudi za ozaveščanje javnosti.

 __________________________________________________________________________

Prispevek v Primorskih novicah
Prispevek Regional obala
Prispevek na TV Koper (od 6:05)
Foto utrip