Izšel je priročnik za profesionalni razvoj vzgojiteljic in vzgojiteljev v dijaških domovih

datum: 28.02.2024

kategorija: Novice

"V štiriindvajsetih letih, od kar je bil izdan prvi priročnik za vzgojitelje dijaških domov, se je spremenilo marsikaj. Tehnološki napredek in z njim povezane družbene spremembe so se dotaknili vseh področij našega življenja. Spremenili so se mladostniki in spremenilo se je naše delo z njimi. Vzgojno-izobraževalno delo z mladostnik in njihova osebna rast pa v vseh teh letih ostajata naše glavno vodilo," je v uvodu priročnika zapisala Maja Marc, svetovalka za dijaške domove na Zavodu RS za šolstvo.

pro-OZZMpek8.jpeg

  "Priročnik, ki ga držite v rokah, je rezultat dela skupine ambicioznih, srčnih in vztrajnih vzgojiteljev in ravnateljev, ki delajo v dijaških domovih v Sloveniji. Samoiniciativna akcija, ki se je pred nekaj leti začela na terenu, v želji po prenovi priročnika iz leta 1999, se je ob podpori Zavoda Republike Slovenije za šolstvo nadgradila v razvojno nalogo, ki je danes uspešno zaključena," je v uvodu priročnika še zapisala Maja Marc.  

Priročnik je prvenstveno namenjen vzgojiteljem začetnikom, služil jim bo kot opora in izhodišče za razvoj svoje profesionalne identitete vzgojitelja. Vzgojitelju z izkušnjami pa ponuja celosten vpogled v njegovo delo in daje možnost prevetritve in osvežitve svojega vzgojno-izobraževalnega dela.  

Viri in literatura, ki so bili uporabljeni pri pisanju priročnika, so navedeni ob koncu vsakega poglavja in vzgojiteljem ponujajo iztočnico za poglobljeno raziskovanje vsebin.   "Pri pisanju priročnika so nam bila dragocena mnenja, stališča, vprašanja in predlogi, ki so nam jih podali vzgotjitelji praktiki na študijskih skupinah preteklih let. Skupaj smo iskali odgovore na vprašanja," je še zapisala Maja Marc, svetovalka za dijaške domove na Zavodu RS za šolstvo. Pri pisanju priročnika je sodeloval tudi sodelavec UP PEF, član Predmetne razvojne skupine za dijaške domove, asistent Lovrenc Habe.  

Izbor iz vsebine: 

  • Mladostnik v sodobni družbi
  • Zakonodajni okvir delovanja dijaških domov
  • Dijaški dom kot varno in spodbudno učno-vzgojno okolje
  • Pomen sodelovanja s starši
  • Etični kodeks v dijaškem domu
  • Samoevalvacija kot način zagotavljanja kakovosti vzgojnega dela
  • Namen in vloga dijaških domov
  • Skrb za profesionalni razvoj vzgojitelja