Skorajšnji zaključek projekta PUŠ: Uvajanje umetnosti kot univerzalnega jezika izražanja otrok z različnimi spoznavnimi in drugimi razvojnimi potrebami v predšolskem obdobju
datum: 03.06.2025
kategorija: Novice
V okviru projekta PUŠ (2024-2027) UP PEF v sodelovanju z Vrtcem Koper uspešno povezuje področji izobraževanja in umetnosti. Projekt temelji na sodelovanju študentk PV in VUO, ki so pod vodstvom mentorjev skupaj načrtovale, izvedle in evalvirale dejavnosti, ki otrokom omogočajo izražanje skozi umetnost.
V okviru projekta PUŠ – Problemsko učenje študentov v delovnem okolju (2024-2027): Uvajanje umetnosti kot univerzalnega jezika izražanja otrok z različnimi spoznavnimi in drugimi razvojnimi potrebami, se uspešno zaključujejo aktivnosti, v katerih Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem v sodelovanju z Vrtcem Koper interdisciplinarno povezuje področji izobraževanja in umetnosti.
Ključne dejavnosti projekta so:
- razvoj strategij za načrtovanje, izvajanje in evalvacijo umetniških dejavnosti z otroki,
- spodbujanje sodelovalnega dela študentov pedagoških in umetniških smeri v predšolski vzgoji,
- priprava in izvedba umetniških dejavnosti za otroke, ki se težje verbalno izražajo.
V sklopu projekta so študentki umetniškega študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje Neli Alič in Maja Brus in študentke Predšolske vzgoje Ivana Pejak, Klara Bukovšek in Patricija Može pod vodstvom pedagoških mentorjev z UP PEF (prof. dr. Sonje Rutar, izr. prof. mag. Jiřija Kočice in doc. dr. Mojce Žefran) ter delovnih mentoric iz Vrtca Koper (Alenke Rušt, Janje Marčič, Tadeje Omerza in Alexie Cupin) skupaj načrtovale, izvedle in evalvirale sklop dejavnosti, ki otrokom s težavami v verbalnem izražanju omogočajo nove poti izražanja in razumevanja skozi univerzalni jezik umetnosti. Izvedba dejavnosti v vrtcu je potekala v marcu in aprilu 2025.
Projekt je študentkam visokošolskega strokovnega študijskega programa Predšolska vzgoja in univerzitetnega umetniškega študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje omogočil razvoj ključnih kompetenc za sodelovalno načrtovanje, izvajanje in evalvirane umetniških dejavnosti v predšolski vzgoji. Pri tem so študentke pridobile dragocena znanja za delo v raznolikih, vendar vsebinsko povezanih in integriranih vzgojno-izobraževalnih okoljih.
Spoznanja, pridobljena v sodelovanju z okoljem, z mentorji in študenti bodo z vključenostjo spoznanj v nadaljnjo izvedbo študijskih programov prispevala h kakovosti študija na UP PEF, s prenosom znanja v delovnem okolju pa k nadaljnjemu strokovnemu usposabljanju strokovnih delavcev in s tem h kakovosti predšolske vzgoje v vrtcih. Projektne aktivnosti so tako prispevale k razvoju in implementaciji učinkovitih pristopov za doživljanje, spoznavanje in izražanje v univerzalnem jeziku umetnosti, kar bo zagotavljalo enake priložnosti za izražanje vseh otrok – tudi otrok iz različnih jezikovnih okolij in s težavami v razvoju.
Dogodki
21. jun. - 3. jul. | Dogodek Koper