Developing skills in teachers to educate pre-school CHILDren with and through DIGIital technologies

Datum začetka: 01.03.2021
Rok za oddajo: 28.02.2023
Nosilna organizacija: Univerza Tartu, Tartu, Estonia
Sodelujoče organizacije:

Partnerji  –  UNIVERZE

Pedagoška fakulteta Heidelberg, Germany

Univerza na Primorskem, Koper, Slovenia

Univerza Latvija, Riga, Latvia

 

Partnerji – VRTCI:

Vrtec Rakvere Rohuaia, Rakvere, Estonija

Javni vzgojno-izobraževalni zavod Vrtec Koper, Koper, Slovenia

Privata pirmsskola CreaKids, Riga, Latvia

 

Nosilec/ka: University of Tartu
Povzetek:

Projekt DigiKid stopa v korak z digitalnim izobraževanjem v predšolskem obdobju. Namen novega projekta strateškega partnerstva Erasmus + je sprememba obstoječega stanja na področju digitalnega izobraževanja v predšolskem obdobju v štirih državah EU (Estoniji, Latviji, Nemčiji, Sloveniji) in delitev rezultatov projekta s sodelavci tako v Evropski uniji kot zunaj nje. Situacija v letu 2020 je močno spremenila naš življenjski slog in način komuniciranja. Danes težko najdemo osebo, na katero COVID-19 ni vplival. Uvajanje novih načinov izobraževanja je bilo težko tako za učitelje kot za učence vseh starosti, predvsem pa za starše. Slednji so se morali spoprijeti s še večjimi izzivi. Uravnotežiti so morali redne službene obveznosti in pomočjo otrokom na podrolju izobraževanja. Predvsem pa predšolski in osnovnošolski otroci niso bili pripravljeni na samostojno spletno srečevanje, izobraževanje in delo z digitalno tehnologijo.

Dolgotrajna pandemija C-19 je zato navdihnila štiri univerze in tri vrtce iz Estonije, Nemčije, Slovenije in Latvije, da so pod okriljem programa Erasmus + sklenile partnerstvo za iskanje rešitev v trenutnih razmerah.

 Čeprav je digitalizacija v izobraževanju prisotna že vrsto let, odločevalci pogosto predpostavljajo, da je raba tehnologije ustrezna, samoumevna oziroma skoraj intuitivna že samo zato, ker izobraževanje poteka v dobi interneta in razvite tehnologije. S projektom DigiKid to predpostavko spodbijamo. Projektno partnerstvo izhaja iz prepričanja, da lahko v mednarodnem sodelovanju zagotovimo ustrezno poučevanje sedanjih in bodočih vzgojiteljev/učiteljev o tem, kako razvijati otrokove digitalne kompetence v otroštvu, kako izboljšati komunikacijske in kritične sposobnosti najmlajših, kako jih pripraviti na digitalno življenje za boljši jutri ter kako pasivne uporabnike digitalnih zabavnih tehnologij spodbuditi k aktivnemu in kritičnemu izkoriščanju digitalnih izobraževalnih priložnosti.

Dolgoročno pričakujemo, da bo projekt znatno prispeval tudi k zmanjšanju stresa pri otrocih, učiteljih in starših v času zapiranja držav in ob daljših boleznih. Zato verjamemo, da bo projekt pozitivno vplival tudi na socialno in psihološko dobrobit skupnosti.

Drugo:

Cilji:

-        deliti izkušnje na področju digitalnega izobraževanja v organizirani predšolski vzgoji;

-        s pomočjo raziskave spoznati razvite in manjkajoče digitalne kompetence staršev in vzgojiteljev/učitelje za uporabo dihitalnih orodij;

-        pripraviti predmet na dodiplomskem študiju, tečaj strokovnega izpopolnjevanja in večjezični odprtokodni MOOC za sedanje in bodoče vzgojitelje;

-        premostiti vrzeli v digitalnem predšolskem izobraževanju, ne le v partnerskih državah s pomočjo izobraževanja „Razvoj digitalnih kompetenc v predšolskem izobraževanju“, temveč tudi drugod po svetu s pomočjo množičnih odprtih spletnih tečajev MOOC;

-        organizirati več disemenacijskih dogodkov, zato da se rezultate projekta deli s ciljno in zainteresirano publiko.