Ohranjanje življenjskega okolja: Vzgoja in izobraževanje v skupnosti: Primerjalna analiza med Republiko Slovenijo in Bosno in Hercegovino

Datum začetka: 15.01.2019
Rok za oddajo: 31.12.2020
Financer: ARRS
Sodelujoče organizacije:

 

Univerza na PRIMORSKEM Pedagoška fakulteta, prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec

 

Nosilec/ka: Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani, izr. prof. dr. Nives Ličen
Povzetek:

 

 

 

Teoretski okvir tvorita koncepta trajnostni/sonaravni razvoj in skupnostno izobraževanje. Vse vzgojno-izobraževalne in druge organizacije v nekem okolju sestavljajo skupno učno okolje (learning ecology; gl. N. Jackson). V naši raziskavi bomo pozorni na vlogo različnih akterjev pri formiranju in transformiranju ekološke zavesti (ecological consciousness) in praks prebivalcev različnih generacij v lokalnem okolju. Zanimalo nas bo medgeneracijsko učenje in druge strategije vzgoje in izobraževanja otrok (programi/kurikulum predšolske vzgoje), odraslih in starejših odraslih v lokalni skupnosti (npr. študijski krožki, svetovalne mreže, izobraževanje v društvih). V skupnostnem izobraževanju imajo vrtci pomembno vlogo, lahko so središča povezovanja med različnimi generacijami (starši otrok, starimi starši otrok, ustanovami v lokalnem okolju).

V raziskavi se bomo osredotočili na analizo vzgojnih modelov za ohranjanje in varovanje življenjskega okolja v vrtcih, analizirali primere neformalnega izobraževanja odraslih ter medgeneracijskega učenja v lokalnih skupnostih. Namen raziskave je oblikovati smernice za modele izobraževanja, ki poudarjajo učenje prek izkušenj in dejavnosti v lokalnem okolju, vzgojo čustev, stališč, odnosa do biodiverzitete, vode, zraka, hrane. Oblikovati želimo smernice za modele transformativnega izobraževanja (Mezirow), s katerim se razvijajo odgovorni akterji, ki spoštujejo kulturno in naravno raznolikost ter ustvarjajo nove prakse za trajnostni/sonaravni razvoj.

Raziskava izhaja iz dveh predpostavk:

(a) da je potrebno izobraževati vse generacije v nekem okolju, da bi dosegli spremembe v njem. Pri tem je potrebno upoštevati naravno in kulturno dediščino;

(b) da je potrebno inovativno učenje in razvoj novih strategij za vzgojo in izobraževanje za trajnostni/sonaravni razvoj.

 

 

Cilji raziskovalnega projekta

Glavni cilj raziskovanja je identificirati, analizirati in primerjati različne programe/kurikulum in posebej ekološke didaktične strategije v različnih skupinah in okoljih v BiH in SLO s poudarkom na predšolski vzgoji in neformalnem izobraževanju odraslih v skupnosti, in sicer na ravni organizacije programov/kurikula, stališč vzgojiteljev/izobraževalcev in vizije.

Pričakovani rezultati projekta

Pridobili bomo podatke o povezovanju lokalnega okolja in vrtca v skupnostnem okoljskem izobraževanju ter pripravili smernice za oblikovanje skupnostnega izobraževanja za ohranjanje in varovanje življenjskega okolja. Rezultate raziskave bomo objavili v obliki znanstvenega članka/dela monografije. Delo bi lahko nadaljevali z oblikovanjem priročnikov za izobraževanje v medgeneracijskih skupinah, skupinah predšolskih otrok in skupinah starejših.

 

 

icon open book

Novice

20. maj. | Novice

Delavnice v okviru projekta GREEN4VIP

23. aprila 2024 so v okviru Erasmus+ projekta Green4VIP študentje 2. letnika študijskega programa Predšolska vzgoja, izvedli delavnice za predšolske otroke.

20. maj. | Novice

Kaj je v zakulisju uspešnega učnega procesa?

V sredo, 15. maja 2024, smo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v okviru vaj pri predmetu Procesi učenja na študijskem programu Pedagogika 1. stopnje, gostili dr. Katjo Kozlovič, zakonsko in družinsko terapevtko. Gostja je s študenti delila izkušnje praktičnega dela z otroki, ki temelji tako na lastnih kot drugih znanstvenih raziskavah.

17. maj. | Novice

Preteklost v nakitu na ogled le še do 11. maja 2024

Razstava nakita, študentov Vizualnih umetnosti in oblikovanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, je nastala v sklopu Slovenskega tedna nakita. Glavna in povezovalna tema Slovenskega tedna nakita se glasi »Občutenja – Sensations,« študentje pa so, izmed treh možnih sklopov, izbrali preteklost.

icon arrow more

Dogodki