Fenomenološka in etiološka analiza čustvenih in vedenjskih težav oziroma motenj ter izdelava didaktičnih pristopov za posamezne podtipe težav oziroma motenj

Tip projekta: CRP
Koda: V5-2254
Datum začetka: 01.09.2022
Rok za oddajo: 31.12.2024
Financer: ARRS in MIZŠ
Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Nosilec/ka: prof. dr. Mitja Kranjčan
Povzetek:

Raziskovalni projekt smo zasnovali na triangulaciji deskriptivni in kavzalno neeksperimentalni metodi raziskovanja. V raziskavo smo vključili naključni vzorec 100 osnovnih šol, 50 srednjih šol in 50 vrtcev, celotno populacijo strokovnih delavcev na centrih za socialno delu, strokovne delavce  strokovnih centrov, pedopsihiatre in mladinske sodnike. Za potrebe raziskave bomo izdelali ustrezne anketne vprašalnik in vprašanja za polstrukturirane intervjuje.

Raziskovalni projekt pomeni pomemben doprinos k socialno pedagoški znanosti. Predstavlja nadaljevanje prizadevanj za funkcionalnost pomoči otrokom in mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami/motnjami na celotnem knntinuumu pomoči. Zato bodo v raziskavo vključeni tudi vrtci, osnovne in srednje šole, zavodi za otrok in mladostnike s posebnimi potrebami, kot centri za socialno delo, družinski sodniki in pedopsihiatri. Etiološke in fdenomenološke preglednice, instumentarij za zgodnjo detekcijo  vedenjskih in čustvenih težav, razpoznavanje in ustrezna umeščenost didaktičnih pripomočkov in metod na vsaki od podskupin po kontinuumu težav oziroma motenj predstavljajo pomembne doprinose socialno pedagoški znanosti.

Izpostavimo še pomembnost etičnih standardov in ohranjanje socialno pedagoških usmeritev. Meje in povezanosti strok, funkcionalnega mrežnega delovanja so nujne, da se ne zaide v preveč medicinski ali kaznovalen pristop ali premalo strukturirano in diferencirano okolje. V tem smislu je pomembno, da se ustvarja že ustrezno vrtčevsko in šolsko okolje, ki deluje varovalno, hkrati pa ustrezno prepozna in reagira glede na potrebe otrok. Priprava sistemskih sprememb in doprinos k ustreznosti razvrščanja, oblikovanje senzibilnih merskih instrumentov ter protokoli sodelovanja različnih strok so nedvomno zahteva in izziv.


Povezava do Sicris-a.

 


ARISLogoSlo__1_.jpg

Logo-MVI-slo__1___1_.png

icon open book

Novice

26. jun. | Novice

Performativno vodenje z naslovom Koper nekoč in danes: Brezmadežna Marjetica in druge zgodbe

V spomladanskem semestru študijskega leta 2024/25 so se študentje 1. letnika drugostopenjskega študijskega programa Razredni pouk pri izbirnem predmetu Gledališče in lutke v razredu soočili s posebnim izzivom - kako pripraviti performativno muzejsko vodenje.

icon arrow more

Dogodki