Preučevanje zagotavljanja vključenosti posebnih skupin študentov v visokošolski prostor

Tip projekta: CRP
Koda: V5-24058
Datum začetka: 01.11.2024
Rok za oddajo: 30.04.2026
Financer: ARIS, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije
Nosilna organizacija: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo
Sodelujoče organizacije:

UP PEF, UL PEF, UM PEF

Nosilec/ka: izr. prof. dr. Petra Videmšek
Povzetek:

V okviru projekta bomo preverjali, na kakšen način se načelo vključenosti udejanja na treh javnih univerzah: na Univerzi v Ljubljani, Univerzi v Mariboru ter Univerzi na Primorskem. Vse tri javne univerze imajo namreč v okviru svojih strategij in načel delovanja vključenost izpostavljeno kot eno temeljnih načel. Skrb za posebne skupine študentov (študente s posebnimi potrebami in posebnimi statusi) je v vključujoči družbi nujna za razvoj vsakega univerzitetnega prostora in predstavlja nadaljevanje vključujočega izobraževanja na nižjih ravneh, tj. na srednješolskih in osnovnošolskih programih. Vrednote enakosti, dostopnosti in dostojanstva pa so prepoznane kot nujne za krepitev človeških potencialov in s tem tudi izobraževalnih in znanstvenih dosežkov in napredka.

Cilji projekta so:

  • pregled stanja ureditve posebnih skupin študentov v visokem šolstvu v študijskem letu 2024/2025 glede na stanje, ugotovljeno s Študijo o stanju ureditve posebnih skupin študentov v visokem šolstvu leta 2018. Vključno z izvedbo nacionalne raziskave med študenti vpisanimi v študijskem letu 2024/2025, s poudarkom na študentih s psihosocialnimi težavami;
  • preučitev aktualnosti skupin študentov s posebnimi potrebami in posebnim statusom, kot jih določa 69.a člen Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 102/23);
  • priprava priporočil in predlogov glede celovite ureditve področja študentov s posebnimi potrebami in s posebnim statusom ter priprava priporočil in predlogov po skupinah študentov.

 

 

icon open book

Novice

26. jun. | Novice

Performativno vodenje z naslovom Koper nekoč in danes: Brezmadežna Marjetica in druge zgodbe

V spomladanskem semestru študijskega leta 2024/25 so se študentje 1. letnika drugostopenjskega študijskega programa Razredni pouk pri izbirnem predmetu Gledališče in lutke v razredu soočili s posebnim izzivom - kako pripraviti performativno muzejsko vodenje.

icon arrow more

Dogodki