Mapiranje molka: analiza stresorjev in mikroagresij pri doživljanju manjšinskega stresa LGBT+ mladih v izobraževanju

Tip projekta: Podoktorski projekt
Koda: Z7-60184
Datum začetka: 01.01.2025
Rok za oddajo: 31.12.2026
Financer: ARIS
Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Nosilec/ka: doc. dr. Marko Gavriloski Tretjak
Povzetek:

Projekt obravnava manjšinski stres in mikroagresije, ki jih doživljajo LGBT+ mladi v slovenskem izobraževalnem sistemu. Kljub pomembnosti tematike ostaja področje v slovenskem kontekstu raziskovalno slabo pokrito. Obstoječe študije so osvetlile različne vidike življenj LGBT+ oseb v šolskem okolju, vključno z izkušnjami učiteljev_ic, stališči dijakov_inj ter izzivi, kot so medvrstniško nasilje in težave v duševnem zdravju. Njihovi rezultati kažejo, da šolsko okolje za LGBT+ mladostnike_ke pogosto predstavlja nevarno okolje z omejeno podporo in visoko stopnjo tveganja za diskriminacijo. Kljub tem ugotovitvam ostajajo številna vprašanja neodgovorjena, zlasti v zvezi s subtilnimi oblikami vsakodnevnega nasilja (mikroagresije) in strategijami, ki jih LGBT+ mladi razvijajo za soočanje s temi izzivi.

V okviru projekta poteka raziskava, ki se osredotoča na poglobljeno analizo izkušenj LGBT+ mladih z manjšinskim stresom in mikroagresijami ter na vpliv socialnih in šolskih dejavnikov na te izkušnje. Cilji raziskave vključujejo tudi preučitev mehanizmov neenakosti v šolskem okolju, analizo strategij odpornosti LGBT+ mladih ter raziskovanje vloge strokovnih delavk_cev in ne-LGBT+ (cisheteronormativnih) vrstnic in vrstnikov pri oblikovanju šolskega okolja.

Projekt ima pomembno vlogo pri boljšem razumevanju izzivov, s katerimi se soočajo LGBT+ osebe v slovenskem izobraževalnem sistemu. Pričakuje se, da bodo rezultati prispevali k izboljšanju izobraževalnega okolja ter krepitvi duševnega in telesnega zdravja LGBT+ mladih. Raziskava bo omogočila vpogled v vpliv socialnih in šolskih dejavnikov na manjšinski stres in mikroagresije ter vloge vrstnic_kov in strokovnih delavk_cev pri oblikovanju šolskega okolja. Na podlagi ugotovitev bo mogoče oblikovati praktične rešitve za večjo vključenost LGBT+ mladih ter okrepiti znanstveno razpravo o manjšinskem stresu in podpornih mehanizmih v izobraževalnem sistemu.

Povezava do projekta v Sicris-u.

Povezava do nosilca projekta, doc. dr. Marka Gavriloskega Tretjaka, v Sicris-u.

 

 

 

ARISLogoSlo__1_.jpg

icon open book

Novice

26. jun. | Novice

Performativno vodenje z naslovom Koper nekoč in danes: Brezmadežna Marjetica in druge zgodbe

V spomladanskem semestru študijskega leta 2024/25 so se študentje 1. letnika drugostopenjskega študijskega programa Razredni pouk pri izbirnem predmetu Gledališče in lutke v razredu soočili s posebnim izzivom - kako pripraviti performativno muzejsko vodenje.

icon arrow more

Dogodki