Problemsko učenje študentov v delovnem okolju: gospodarstvo, negospodarstvo in neprofitni sektor v lokalnem/regionalnem okolju 2024–2027: Ustvarjanje tipne slike za slepe in slabovidne

Tip projekta: Študenti projekt
Datum začetka: 01.02.2025
Rok za oddajo: 30.06.2025
Sodelavke/ci:

Pedagoška mentorja: izr. prof. mag. Jirek Kočica in asist. dr. Mateja Maljevac

Projektni partner: Pokrajinski muzej Koper

Delovni mentor: Brigita Jenko

Povzetek:

Projekt Ustvarjanje tipne oziroma taktilne slike, v kateri se likovniki ukvarjajo s čutnim dojemanjem slikarskih del za slepe in slabovidne, je relativno zahtevna naloga, ker v Sloveniji še nimamo vzpostavljenih dovolj utečenih mehanizmov za tako dejavnost. Tudi sicer v svetu to ni dejavnost, ki bi bila standardizirana, ker so zgodbe umetniških del lahko različno interpretirane in se zato lahko »prevajanje« takega dela v taktilno/ tipno sliko oziroma reliefno delo izvaja na različne načine in s pomočjo različnih metod.

Glede na to, da je v Sloveniji takih del, kjer se slikarska dela »prevajajo« v taktilna dela, namenjena slepim in slabovidnim, zelo malo, je nujno, da se seznanimo z določenimi postopki in načini dela ter z različnimi pristopi, saj ne gre samo za likovno dejavnost, temveč tudi za opise, glas, različne taktilno dostopne teksture /tkanine, draperije, koža, različni materiali na sploh/, morebitne toplotne razlike na otip, senzorji pri dostopu do dela itd…

Pri delu bodo študenti dobili delovnega mentorja s področja muzealstva in hkrati bomo v samem izhodišču skušali obiskati nekaj muzejev, kjer take primere že imajo (npr. Narodni muzej v Ljubljani ali Goriški muzej) ter govoriti z mojstri, ki so tako delo že pomagali narediti.  Ob tem bomo poleg učenja o teh postopkih spoznali tudi delo, ki ga bomo skušali »prevesti« v jezik slepih in slabovidnih, gre za delo Bartolomeja Gianellija, Sveta Elizabeta med kaznjenci.

Študenti skupaj z delovnim mentorjem in pedagoškimi mentorji koncipirajo in zasnujejo različne rešitve glede na zastavljeno nalogo. Pridobili bodo kompetence kot so: spoznavanje in aktivno delo v področju muzealskih dejavnosti, kreativno iskanje rešitev za specifično nalogo prevoda likovnega dela v taktilno delo,  spoznavanje sodobnih tehnologij in postopkov pri reliefnih upodobitvah (UI, CNC; 3D modeliranje ipd) in spoznali in delo z novimi materiali.

Zajeta_slika.PNG