Razvoj temeljnih vsebin in znanj računalništva in informatike v vrtcih in osnovnih šolah (B-RIN)

Datum začetka: 01.09.2023
Rok za oddajo: 30.06.2026
Vrednost projekta: 900.000,00 EUR
Financer: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (več o NOO na noo.gov.si)
Nosilna organizacija: Univerza na Primorskem
Sodelujoče organizacije:

Vrtec Mavrica Brežice, Vrtec Jelka, Javni vzgojno-izobraževalni zavod Vrtec Koper, OŠ in vrtec Ankaran, OŠ Solkan in vrtec Solkan, OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu, Vrtec Polhek, OŠ Frana Erjavca Nova Gorica, OŠ Frana Kocbeka Gornji Grad, OŠ Oskarja Kovačiča Škofije, OŠ Vojke Šmuc Izola

Nosilec/ka: izr. prof. dr. Sonja Čotar Konrad
Povzetek:

Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN (računalništva in informatike). Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih skupinah vrtcev in oddelkih šol.

V okviru projekta bodo konzorcijski partnerji didaktične strategije in učne pristope uvajanja temeljnih vsebin RIN bomo personalizirali in diferencirali za učenje v i.) predšolsko vzgojo in izobraževanje, ii.) na prehodu med predšolsko vzgojo in izobraževanjem ter vstopom v OŠ ter iii.) za učeče se v osnovni šoli do vključno 5. razreda OŠ. V okviru slednjega bomo vsebinskim ciljem ustrezno prilagodili izbor VIZ ter dinamiko in koncept vključevanja inovativnih skupin/oddelkov. V specifičnem kontekstu razvojno-psiholoških obdobij učečih se – natančneje zgodnjega, srednjega in začetka poznega otroštva učečih se – bomo dali poseben poudarek prilagajanju didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.

V okviru projekta bomo dosegli naslednje rezultate:

  • popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN, opredelitev potreb na področju RIN in oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN,
  • razvoj, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v predšolsko vzgojo in izobraževanje ter v osnovno šolo do vključno 5. razreda,
  • priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se,
  • vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri izvedbi na voljo vsem članom učeče se skupnosti,
  • diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno-izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini ter oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetne in samostojne obvezne vsebine vrtčevskih dejavnosti oz. učnih aktivnosti v VIZ.

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v vrtce in osnovne šole do 5. razreda.

Vrednost projekta: 900.000,00 €

Povezava na spletno mesto noo.gov.si

 

Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financirata Republika Slovenija in Evropska unija – NextGenerationEU

B-rin_logo2.JPG

 

icon open book

Novice

22. nov. | Novice

21. mednarodni znanstveni in strokovni sestanek: Vseživljenjsko učenje kot temelj trajnostne družbe 

V petek, 21. 11. 2025, je na UP PEF potekal 21. mednarodni znanstveni in strokovni sestanek, z naslovom Vseživljenjsko učenje kot temelj trajnostne družbe, ki ga UP PEF ga organizira v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije, Univerzo v Kragujevcu, Pedagoško fakulteto v Užicu (Srbija) in Univerzo v Banja Luki, Filozofsko fakulteto (Bosna in Hercegovina).

19. nov. | Novice

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem na obisku Univerze v Pretorii

Med 3. in 7. novembrom 2025 so prof. dr. Tina Štemberger, prof. dr. Sonja Čotar Konrad in doc. dr. Karmen Drljić gostovale na Pedagoški fakulteti Univerze v Pretorii v okviru programa Erasmus+ KA171. Namen obiska je bil izmenjava znanj in izkušenj ter krepitev mednarodnega sodelovanja na področju predšolske vzgoje in izobraževanja.

18. nov. | Novice

Sodelujoči v projektu RAČek na hospitacijskem usposabljanju v Vrtcu Pedenjped: računalniško mišljenje razvijali tudi v gozdu

V torek, 11. novembra, je v Vrtcu Pedenjped potekalo hospitacijsko usposabljanje za strokovne delavce, ki sodelujejo v projektu RAČek – Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Udeleženci so spoznali primere dobrih praks, preizkusili različne učne pristope in se neposredno seznanili z inovativnimi načini razvijanja računalniškega mišljenja.

icon arrow more

Dogodki