Generativna umetna inteligenca v izobraževanju

Datum začetka: 01.06.2024
Rok za oddajo: 31.05.2026
Vrednost projekta: 1.000.000,00 EUR
Financer: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Nosilna organizacija: Zavod Antona Martina Slomška
Sodelujoče organizacije:

UP PEF, UM PEF, UL PEF, Zavod RS za šolstvo, Inštitut Jože Stefan, UL FF, UL FRI, UM FERI, OŠ Škofije

 

Sodelujoči na UP PEF:
dr. Sonja Čotar Konrad (vodja projekta na UP PEF), dr. Tina Štemberger, dr. Maja Lebeničnik, dr. Karmen Drljić, dr. Marina Volk, dr. Sanela Hudovernik, dr. Andreja Klančar in prof. dr. Ernest Ženko (UP FHŠ).
 

Povzetek:

V projektu Generativna UI v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče  in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo GUI v učenju in poučevanju z namenom podpore doseganja učnih ciljev.  Teoretične osnove projekta izhajajo iz t. i. TPACK modela, ki učitelje usmerja k smiselni izbiri didaktičnega pristopa in ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja ter SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kvalitete uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja, v smislu refleksije njene dodane vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev. Jedro projekta bo tako predstavljal preplet treh področij: i) raziskovanje področja GUI,  ii) preizkušanje pedagoških pristopov v povezavi z GUI ter iii) ustreznih vsebin in aplikacij (z UI), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelja kot učenca.

V okviru tega bomo v projektu naslovili naslednja ciljna področja:

  • Raziskati pomen GUI na percepcijo in spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov, z razmislekom o didaktičnih, pravnih, finančnih ter etičnih vidikih rabe GUI v vzgoji in izobraževanju pri nas.
  • Analizirati stanje in potrebe VIZ za smotrno in učinkovito uporabo GUI v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji.
  • Pripraviti in preveriti/preizkusiti izhodiščne smernice za smotrno in učinkovito uporabo GUI za sodobno učenje in poučevanje učiteljev ter učencev.
  • Priprava, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev na področju rabe UI v izbranih VIZ.
  • Priprava Smernic za smotrno in učinkovito uporabo GUI za in v izobraževanju.

Za namene projekta Generativna umetna inteligenca v izobraževanju smo ciljno in namensko oblikovali konzorcij, ki bo lahko smiselno in ustrezno dosegal in strokovno podprl zastavljene cilje projekta.

Vrednost projekta: 1.000.000,00 EUR

 

brin in dodatni - ožji

Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financirata Republika Slovenija in Evropska unija – NextGenerationEU.

 

Povezava na spletno mesto noo.gov.si

icon open book

Novice

22. nov. | Novice

21. mednarodni znanstveni in strokovni sestanek: Vseživljenjsko učenje kot temelj trajnostne družbe 

V petek, 21. 11. 2025, je na UP PEF potekal 21. mednarodni znanstveni in strokovni sestanek, z naslovom Vseživljenjsko učenje kot temelj trajnostne družbe, ki ga UP PEF ga organizira v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije, Univerzo v Kragujevcu, Pedagoško fakulteto v Užicu (Srbija) in Univerzo v Banja Luki, Filozofsko fakulteto (Bosna in Hercegovina).

19. nov. | Novice

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem na obisku Univerze v Pretorii

Med 3. in 7. novembrom 2025 so prof. dr. Tina Štemberger, prof. dr. Sonja Čotar Konrad in doc. dr. Karmen Drljić gostovale na Pedagoški fakulteti Univerze v Pretorii v okviru programa Erasmus+ KA171. Namen obiska je bil izmenjava znanj in izkušenj ter krepitev mednarodnega sodelovanja na področju predšolske vzgoje in izobraževanja.

18. nov. | Novice

Sodelujoči v projektu RAČek na hospitacijskem usposabljanju v Vrtcu Pedenjped: računalniško mišljenje razvijali tudi v gozdu

V torek, 11. novembra, je v Vrtcu Pedenjped potekalo hospitacijsko usposabljanje za strokovne delavce, ki sodelujejo v projektu RAČek – Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Udeleženci so spoznali primere dobrih praks, preizkusili različne učne pristope in se neposredno seznanili z inovativnimi načini razvijanja računalniškega mišljenja.

icon arrow more

Dogodki