Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti (MARiNKA)

Datum začetka: 06.09.2024
Rok za oddajo: 30.06.2026
Vrednost projekta: 657.142,86 EUR
Nosilna organizacija: UP Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnolgije
Sodelavke/ci:

dr. Sonja Čotar Konrad (vodja projekta), dr. Maja Lebeničnik, dr. Andreja Klančar, dr. Sanela Hudovernik, dr. Tina Štemberger, dr. Ana Zalokar (UP FAMNIT), dr. Karla Ferjančič (UP FAMNIT) in dr. Rok Požar (UP FAMNIT).

Povzetek:

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v osnovnih šolah od 6. do 9. razreda.

Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji, predhodno izvedenih projektih na področju RIN od leta 2023 dalje (B-RIN in KATARINA) kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN. Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih oddelkih šol v zadnjem vzgojno-izobraževalnem obdobju (6. - 9.razreda).

V ta namen bomo v okviru projekta naslavljali vključevanje temeljnih vsebin in razvoj znanj RIN za učeče se v osnovni šol od 6. do 9. razreda OŠ.

V specifičnem kontekstu razvojno - psiholoških obdobij učečih se, natančneje poznega otroštva učečih se in zgodnjega mladostništva, bomo dali poseben poudarek prilagajanju in personalizaciji  didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.

 V okviru projekta MARiNKA bomo dosegli naslednje rezultate:

  1. Popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN v OŠ v zadnjem vzgojnoizobraževalčnem obdobju, identifikacija potreb na področju vključevanja RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
  2. Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v osnovno šolo od 6. do 9. razreda.
  3. Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil  nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
  4. Vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
  5. Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno - izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini in oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetnih in/ali samostojnih obveznih vsebin učnih aktivnosti v VIZ.

brin in dodatni - ožji

icon open book

Novice

26. jun. | Novice

Performativno vodenje z naslovom Koper nekoč in danes: Brezmadežna Marjetica in druge zgodbe

V spomladanskem semestru študijskega leta 2024/25 so se študentje 1. letnika drugostopenjskega študijskega programa Razredni pouk pri izbirnem predmetu Gledališče in lutke v razredu soočili s posebnim izzivom - kako pripraviti performativno muzejsko vodenje.

icon arrow more

Dogodki