Pedagogika
Kvalitativno pedagoško raziskovanje
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Kvalitativno pedagoško raziskovanje | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 2. | 4. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
30 | 15 | / | 30 | / | *105 | 6 | ||||||||
*Študij literature in virov 30 ur = 1 KT; seminarsko delo 15 ur = 0,5 KT; projektna naloga 15 ur= 0,5 KT; priprava na izpit in izpit 15 ur = 0,5 KT; praksa 30 ur = 1 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | prof. dr. Majda Cencič | |||||||||||||
Jeziki | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
*V samostojno študentovo delo je vključenih tudi 30 ur (1 KT) prakse. Predmet se usmerja na kvalitativno pedagoško metodologijo. Poudarjena je etičnosti v raziskovanju, timsko raziskovanje ter razlike v primerjavi s kvantitativnim raziskovanjem, pa tudi glavne značilnosti kvalitativnega raziskovanja. Predstavljen je proces kvalitativnega raziskovanja:
Nato se poudarek usmeri na zbiranje podatkov, kjer študenti spoznajo in se preizkusijo v globinskem intervjuju, fokusiranem intervjuju, nestrukturiranem opazovanju, eseju za zbiranje podatkov ter spodbujenem priklicu. Spoznajo uporabnost različnih dokumentov za pridobitev podatkov. Predstavljena je triangulacija kot kombinirana tehnika zbiranja podatkov. Vsebina procesa raziskovanja se nadaljuje s kvalitativno analizo in oblikovanjem »teorije« oz. zaključkov. Sledi predstavljanje rezultatov raziskave bodisi pisno, govorno ali na posterju. Podrobneje so predstavljene nekatere, pretežno kvalitativne raziskave, kot so:
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura:
Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji:
Splošne kompetence: Predmet pokriva deloma kompetence učinkovitega poučevanja, saj se usmerja na obvladanje vrednotenja učnega procesa, predvsem pa na:
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje:
Uporaba: Pridobljeno znanje študent/-ka uporabi pri raziskovanju konkretnega problema iz prakse, od načrtovanja raziskave, zbiranja podatkov, ustrezne obdelave podatkov ter napiše poročilo o raziskavi ter predstavi glavne raziskovalne ugotovitve. Refleksija: Sposoben/-na je kritično ovrednotiti rezultate in proces svoje raziskave, pa tudi druge objavljene kvalitativne raziskave. |
Metode poučevanja in učenja: |
Predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah in samostojno raziskovalno delo študenta. Poudarek je na sodelovalnem učenju, izmenjavi idej, vrednotenju gradiva, študiji primerov ter v timskem delu. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) / Weight (in %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Projektna naloga na osnovi zbranih podatkov v praksi: obseg 1500 do 2000 besed. Aktivno sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah. Pisni izpit. Pri projektni nalogi se ocenjuje: struktura naloge, teoretska podlaga, navajanje virov in literature med besedilom, ustrezna predstavitev procesa raziskovanja in rezultati, ustrezno uporabljeni metodološki pojmi, korektno predstavljeni rezultati, pridobljeni s kvalitativnimi tehnikami ter oblikovanje »teorije«. Ocenjuje se tudi ustrezen zaključen, navajanje virov in literature v končnem poglavju ter preglednost in pomembnost prilog. Pisna projektna naloga vključuje 37,5 % skupne ocene, govorna predstavitev tudi 12,5 % ter pisni izpit 50,0 % skupne ocene. Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP. | Pisna projektna naloga vključuje 37,5 % skupne ocene, govorna predstavitev tudi 12,5 % ter pisni izpit 50,0 % skupne ocene. Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP. |
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
27. mar. | Novice
Vsebine projekta B-RIN odmevajo tudi na 2. mednarodni konferenci Moč digitalnega izobraževanja
V soboto, 23. marca 2024, je projekt B-RIN gostoval tudi na 2. mednarodni konferenci Moč digitalnega izobraževanja
26. mar. | Novice
Pogovor z Jernejem Ščekom: nismo gospodarji sveta, smo vrtnarji
V ustvarjalnem središču Oddelka za umetnost in oblikovanje so študentje Pedagoške fakultete ter Fakultete za humanistične študije 25. marca gostili priljubljenega slovenskega profesorja in aktivnega člana slovenske narodne skupnosti v Italiji Jerneja Ščeka.
26. mar. | Novice
Priznanje Univerze tudi naši sodelavki in študentki
Univerza na Primorskem vsako leto obeležuje obletnice obstoja v tednu okoli 17. marca, saj je bila 17. marca 2003, vpisana v Sodni register. Tako vsako leto poteka Teden UP, znotraj njega pa vedno Slavnostna akademija, na kateri UP podeli nagrade vsem, ki so s svojim delom ali aktivnostmi prispevali k ugledu, razvoju in uspehu univerze.
Dogodki
11. apr. | Dogodek Koper
Dan odprtih vrat UP PEF: Informativni dan za podiplomski študij
31. maj. | Vseživljenjsko učenje Slovenija