Pedagogika

Grafično oblikovanje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Grafično oblikovanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič Čerkez
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1., 2. ali 3.
10. Semester: 2., 4. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13.  Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure): 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

seminar (SE)

45

1,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14.  Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

projektna naloga (PN)

45

1,5

študij literature in virov (ŠL)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:

  • poznati metodologijo načrtovanja pri grafičnem oblikovanju;
  • poznati ustvarjalni proces od koncepta prek realizacije do refleksije;
  • razvijati ustvarjalno fantazijo, imaginacijo ter kreativno vizualno interpretacijo;
  • se usposobiti za praktično izvedbo in uporabo grafičnih oblikovalskih znanj, usmerjenih v vizualno komuniciranje v družbenem in delovnem okolju.


b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:

  • obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje dela;
  • ustrezno vključuje informacijsko komunikacijske tehnologije v lastno delovno okolje in učinkovito komuniciranje in sodelovanje z drugimi delavci (timsko, projektno delo…);
  • seznanja se s sodobnimi dosežki ved, pomembnih za svoje poklicno delovanje, nova spoznanja kritično in premišljeno vključuje v svoje delo.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:

  • pozna in razume likovno teoretske koncepte in zakonitosti likovnega
  • jezika;
  • pozna komunikacijske koncepte, ki omogočajo razumevanje procesov predelave podob;
  • vrednoti likovno – vizualne problematike v okolju oz. opredeli in razume različne fenomene vizualnega komuniciranja;
  • je sposoben iskanja in umeščanja novih informacij.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Likovni jezik. Informacija in sporočilnost, verbalno in neverbalno izražanje. Oblikovalna področja. Likovna izrazna sredstva in oblikovalna načela. Likovni materiali in pripomočki - likovne tehnike. Osnovne teoretične in praktične zakonitosti grafičnega oblikovanja vizualnih sporočil kot so: napis, tipografija, plakat, zaščitni znak, itd. Psihološki in komunikacijski koncepti predelave podob. Oglaševanje, predstavitev projektov, predstavitev raziskovalnih nalog oz. lastnih konceptov projektov.

18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Bernik, S. (1988): Plakat in znak, Art Directors Club, Ljubljana.
  • Itten, J. (1987): Design and form, Thames and Hudson, London.
  • Keller, B., (1975): Design-dizajn, Vjestnik, Zagreb.
  • Kline, M., Kamin T. (2005): Osnove vizualnega komuniciranja, zbirka izbranih člankov. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana.
  • Parker, R. C. (1997): Grafično oblikovanje. Pasadena, Ljubljana.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Butina, M. (1997). Prvine likovne prakse. Ljubljana, Debora.
  • Butina, M. (1997). Uvod v likovno oblikovanje. Ljubljana, Debora.
  • Clibborn, E. B., Baroni Daniele (1980): Il linguaggio della grafica, Mondadori, Milano.
  • Keane, J. (1992): Mediji in demokracija, znanstveno in publicistično središče, Ljubljana.
  • Vreg, F. (1990): Demokratično komuniciranje, Obzorje, Maribor.


c. Dodatna literatura*:

  • Brnik, S., Hudoklin Š., V., Štular, H. (1979). Likovna umetnost. Leksikoni Cankarjeve založbe.
  • Bernik, S. (1992): Pogledi na novejšo slovensko arhitekturo in oblikovanje. Park, Ljubljana.
  • Cankarjeva založba, Ljubljana.
  • Debecki, J. (et al.) (1998). Zgodovina slikarske, kiparske in arhitekturne umetnosti. Mondrijan, Ljubljana.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:

  • pozna in razume metodologijo načrtovalnega procesa za reševanje nalog ter komunikacijske koncepte, ki omogočajo razumevanje procesov predelave podob;
  • pozna in razume interakcijo in uspešnost komunikacije v delovnem in družbenem okolju;
  • pozna ustvarjalni proces od koncepta prek realizacije do refleksije;
  • razume posebnosti izraznih sredstev in oblikovalnih načel;
  • pozna likovnoteoretična in praktična znanja;
  • pozna grafično oblikovalne strategije, usmerjene k vizualnemu komuniciranju;
  • samostojno reši naloge grafičnega oblikovanja in se usposobi za interdisciplinarno delo v skupini.


b. Uporaba:*
Študent/-ka:

  • razvija lastne ustvarjalne sposobnosti za likovno izražanje preko razumevanja pojmov teorije likovne umetnosti, grafičnega oblikovanja in vizualnih komunikacij;
  • izbira likovno strokovno literaturo;
  • išče možnosti in prenaša individualne likovne izkušnje v družbeno in delovno okolje;
  • uporablja in išče nove možnosti uporabe strategij grafičnega oblikovanja, orodji, izraznih sredstev in oblikovalnih načel;
  • odpira problemska vprašanja, dileme in nakazuje probleme (produktivna vprašanja);
  • kritično vrednoti konkretne primere v oglaševanju;
  • različne teoretske koncepte uporabi za analizo študije primerov prakse;
  • znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi pri pripravi seminarskih in projektnih nalog.


c. Refleksija:*
Študent/-ka:

  • samostojno uporabi védenja in znanja (misli, čustva, poglede, stališča, likovne zmožnosti);
  • prepoznava težave in individualne potrebe;
  • se ozavešča o trajnosti izobraževanja (vseživljenjsko učenje), samokritičnosti in usmerjanju v ustvarjalne besedne in likovne rešitve (interakcija, diskusija, razumevanje, spodbujanje likovnega mišljenja), oblikovanje samopodobe, izgrajuje osebnostni in strokovni razvoj za izpeljavo konceptov v praksi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Seminarji, laboratorijske vaje, individualne ali skupinske projektne naloge, referati, diskusija, portfolijo.

21. Načini preverjanja znanja:
Projektna naloga, portfolio, predstavitev in zagovor, izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:*
Zaradi narave dela so priporočene manjše skupine v skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • učilnica z avdiovizualno opremo;
  • učilnica za praktične aktivnosti;
  • računalniška učilnica.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:

  • samoevalvacija;
  • anketa.

Učni načrt pripravili: Eda Patru, pred., Lara Kobal, asist.
 

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki