Pedagogika
Učenje slovenščine kot drugega/ tujega jezika v predšolskem obdobju
| UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
| Predmet: | Učenje slovenščine kot drugega/ tujega jezika v predšolskem obdobju | |||||||||||||
| Course title: | ||||||||||||||
| Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
| Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 1. , 2. ali 3. | 2.,4. ali 6. | |||||||||||
| Vrsta predmeta | Izbirni | |||||||||||||
| Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
| Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
| 15 | / | 15 | 30 | Integrirana praksa 15 | 105 | 6 | ||||||||
| Nosilec predmeta: | izr. prof. dr. Vida Medved Udovič | |||||||||||||
| Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
| Vaje: | slovenski | |||||||||||||
| Vsebina: |
|
| Temeljni literatura in viri / Readings: |
| Obvezna:
Priporočena:
|
| Cilji in kompetence: |
| Cilji: Študent/-ka nadgrajuje teoretično in praktično usposabljanje za samostojno delo v vrtcu in prvem razredu devetletne osnovne šole:
Splošne kompetence:
Predmetnospecifične kompetence: Študent/ka pridobi temeljna znanja s področja zgodnjega poučevanja in učenja slovenščine kot drugega/tujega jezika. Seznani se s kontekstom zgodnjega učenja slovenščine kot drugega/tujega jezika: J1, J2 in TJ, jezik v stiku, izvorni (materni) jezik. Seznani se s pojmi seznanjanje z jezikom, učenje jzika, poučevanje jezika. Seznani se z značilnostmi slovenskega jezika z vidika njegovega usvajanja kot drugega/tujega jezika ter prepoznavnostjo slovenskega jezika glede na druge jezike v luči medkulturnosti. Pozna značilnosti govorcev slovenščine kot drugega/tujega jezika in razvija tolerantnost do njih. Študent se seznani z načrtovanjem in strategijami za seznanjanje/učenje/poučevanbje slovenščine kot drugega/tujega jezika v luči medkulturnosti. Usposobi se za zgodnje seznanjanje/učenje/poučevanje slovenščine kot drugega/tujega jezika otrok z različnih jezikovnih in kulturnih območij (tujci, priseljenci, pripadniki manjšin) ter spozna didaktične strategije za vključevanje teh otrok v izobraževalni proces z upoštevanjem medkulturnosti in tolerance. Spozna temeljno literaturo obravnavanega področja. |
| Predvideni študijski rezultati: |
| Znanje in razumevanje: Študent(ka) se seznani z govornim in kognitivnim jezikovnim razvojem otrok v vrtcu, spozna metode za razvijanje opisovanja in pripovedovanja otrok v vrtcu, načini razvijanje poimenovalne, slovnične in pravorečne zmožnosti otrok v vrtcu, načine razvijanja in spodbujanja porajajoče se pismenosti. Pridobi temeljna znanja s področja retorike in razvijanja vzgojiteljevih retoričnih spretnosti. Se seznani z medkulturno jezikovno vzgojo, s slovenščino na dvojezičnem območju in s slovenščino v večkulturnem okolju, s položajem jezika (zasebni oz. javni, neuradni oz. uradni) s knjižnimi oz. neknjižnimi zvrstmi jezika. Se seznani z otrokovo igro, za različnimi vrstami didaktičnih igrač in zna opisati ter pojasniti njihov pomen za razvoj jezika na višji stopnji. |
| Metode poučevanja in učenja: |
| Predavanja, seminarji, projektno delo, igra vlog, individualni študij predpisane literature, individualna in/ali skupinska izdelava seminarja, individualne in skupinske konzultacije, individualna evalvacija in refleksija lastnega dela, izdelava portfolija. |
| Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
| Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti: Prisotnost pri P, LV in SV (80%), opravljen nastop, predstavljena seminarska naloga in napisana refleksija o lastnem delu je pogoj za opravljanje pisnega/ustnega izpita. Metode ocenjevanja in ocenjevalna lestvica:
|
|
| Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
24. okt. | Novice
Študenti študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje prvič razstavljajo na Festivalu IZIS
13. Festival IZIS z naslovom Konec sporočila, ki ga že vrsto let organizira kulturno izobraževalno društvo PINA iz Kopra prvič vključuje dela študentk in študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.