Pedagogika

Osnovne metode dela s slepimi in slabovidnimi osebami

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Osnovne metode dela s slepimi in slabovidnimi osebami

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1. ali 2. ali 3.

2. ali 4. ali 6.

Vrsta predmeta / Course type

Izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

45

/

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Aksinja Kermauner

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

  • Temeljni tiflopedagoški pojmi,oftalmologija, diagnostika – izbrana poglavja;
  • Specifike razvoja slepih in slabovidnih otrok;
  • Oblike vzgoje in izobraževanja slepih in slabovidnih otrok v tujini in pri nas;
  • Dejavniki uspešnega vključevanja v inkluzivno šolanje;
  • Delo s starši slepih in slabovidnih učencev;
  • Izdelava individualiziranega programa;
  • IKT za slepe in slabovidne osebe; Prilagoditve enostavnejših pripomočkov in učil (teorija in praktikum);
  • Osnove specialnih znanj (teorija in praktikum);
  • Kombinirane motnje: slepo-gluhi otroci, slepi-MDR, slepi-spektroavtistična motnja;
  • Razvijanje socialnih kompetenc slepih in slabovidnih otrok;
  • Postopek usmerjanja; Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Kermauner, A. (2010). Na drugi strani vek. Ljubljana: Študentska založba.
  • Kobal Grum, D. in Kobal, B., ur. (2006). Zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževanje slepih in slabovidnih otrok v Sloveniji. Ljubljana: DEMS.
  • Opara, B. (2005). Vloga vrtcev in šol pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami. Ljubljana: Centerkontura.


Dopolnilna literatura:

  • Kermauner, A. (2004). Tipna slikanica za slepe. Diplomsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Kermauner, A. (2010). Fenomenologija samogenerirane slepote. Doktorska disertacija. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Mason, H. in McCall, S. (1997) (ur.). Visual Impairment. Acces to Education for Children and Young People. London: David Fulton Publishers.


Dodatna literatura:

  • Kermauner, A. (1996). Kakšne barve je tema? Ljubljana: Zavod za slepo in slabovidno mladino.
  • Kermauner, A. (2001). Tema ni en črn plašč. Ljubljana: MK.
  • Kermauner, A. (2010). Žiga špaget gre v širni svet. Gorjuša: Založba Miš.
  • Oberman, M. (1986). Osposobljavanje djece oštećena vida za svakodnevni život. Socialna misao, 8-9, 333-339.

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/-ka:

  • pozna osnovna teoretična spoznanja tiflopedagogike in je sposoben/-na prenosa znanja na pedagoško področje;
  • razume in pozna razvojne zakonitosti slepih in slabovidnih otrok;
  • razvije kompetence za praktično delovanje na področju preverjanja in ocenjevanja slepote in slabovidnosti ter načrtovanja, izvajanja in evalvacije programov;
  • pridobi kompetence za timsko sodelovanje s strokovnimi delavci in starši slepih in slabovidnih učencev;
  • pozna osnove specialnih didaktik in metodik;
  • zna prilagoditi preprostejše pripomočke in učila v skladu z zakonitostmi tiflopedagogike.

Splošne kompetence:

  • ima temeljna znanja o slepih in slabovidnih osebah in zna organizirati tiste pogoje in podporo, ki jo takšni posamezniki potrebujejo v procesu vzgoje in izobraževanja in v socialnem življenju;
  • vzpostavlja učinkovito prilagojeno učno okolje z upoštevanjem specifike slepih in slabovidnih oseb.

Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • razume strokovne pojme, ki se tičejo tiflopedagoške stroke;
  • pozna motnje vida s pomočjo simulacijskih očal;
  • učinkovito sodeluje s sodelavci iz tiflopedagoške stroke;
  • zna prepoznati individualne razvojne značilnosti slepih in slabovidnih oseb ter njihove potrebe;
  • pozna specifiko IKT za slepe in slabovidne osebe;
  • usposobljen/-a je za nudenje dodatne strokovne pomoči, kar se tiče enostavnejših specialnih znanj;
  • zna poiskati ustrezne rešitve pri premagovanju arhitektonskih in organizacijskih ovir.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • obvlada osnovne strategije za delo s slepimi in slabovidnimi osebami;
  • tolmači motnjo vida na pedagoškem področju, razume diagnozo ter strokovno mnenje o učencu in ga zna razložiti;
  • pozna pravice slepih in slabovidnih otrok, ki izhajajo iz Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.

Uporaba:
Študent/-ka:

  • zna optimalno prilagoditi okolje slepi in slabovidni osebi;
  • po tiflopedagoških načelih je sposoben/-na pripraviti in prilagoditi enostavne pripomočke ter učila;
  • zna razvijati socialne kompetence slepih in slabovidnih oseb.


Refleksija:
Študent/-ka:

  • kakovostno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju inovativnih rešitev za boljše vključevanje slepih in slabovidnih oseb v okolje.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • seminarske vaje v obliki delavnic.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):

Ustni izpit,

Seminarska naloga.

50 %,

50 %.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. ŽOLGAR, Ingrid, KERMAUNER, Aksinja. Poznavanje slepih in slabovidnih učencev - pot do ustrezne obravnave. Sodob. pedagog., 2006, letn. 57, posebna izd., str. 376-393. [COBISS.SI-ID 6563913]
  2. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja +). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2006. 186 str. ISBN 961-6630-06-7. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 230336512]
  3. KERMAUNER, Aksinja. Berenikini kodri, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2007. 186 str. ISBN 978-961-6630-06-1. [COBISS.SI-ID 234833152]
  4. KERMAUNER, Aksinja. Orionov meč, (Zbirka Zorenja+). 1. izd. Dob pri Domžalah: Miš, 2008. 222 str. ISBN 978-961-6630-63-4. [COBISS.SI-ID 240536832]
  5. KERMAUNER, Aksinja. Na drugi strani vek : (opis prvoosebne fenomenološke raziskave - kako je biti slep). Ljubljana: Študentska založba, 2009. 104 str., ilustr. ISBN 978-961-242-261-5. [COBISS.SI-ID 248906240]
  6. KERMAUNER, Aksinja. Fenomenologija samogenerirane slepote : doktorska disertacija. Ljubljana: [A. Kermauner], 2010. 138, VIII str., ilustr. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?URN=URN:NBN:SI:DOC-OTYUEG7Z. [COBISS.SI-ID 8626249]
icon open book

Novice

23. apr. | Novice

Razstava študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

Od 22. aprila 2024 v novih prostorih na Čevljarski ulici v Kopru gostimo razstavo študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

23. apr. | Novice

Vabilo na preizkusno predavanje dr. Doza

Obveščamo vas, da bo imel dr. Daniel Doz, kandidat za izvolitev v naziv visokošolski učitelj – docent za področje Didaktika matematike in znanstveni naziv znanstveni sodelavec v četrtek, 9. maja 2024, ob 10. uri.

22. apr. | Novice

Ob svetovnem dnevu knjige: branje z najmlajšimi se začne z objemom čez rame

UP PEF in Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper sta v ponedeljek, 22. aprila 2024, gostili italijansko otroško pisateljico Eliso Mazzoli in urednico Anito Molino, ki sta v okviru svetovnega dneva knjige in mladinske književnosti spregovorili o ključni vlogi otroške literature pri razvoju otrokove osebnosti in sposobnosti. Teden pred tem pa je dr. Barbara Baloh z UP PEF predstavila pomen slikanic brez besedila.

icon arrow more

Dogodki