Predšolska vzgoja

Plesne dejavnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PLESNE DEJAVNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta Vesna Geršak, pred.
4. Število ECTS: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski visokošolski študijski program
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: prvi
10. Semester: prvi
11. Študijska smer:/
12. Steber programa: obvezni stroka

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

oblika

število ur

število KT

izvaja

predavanja (P)

30

1

učitelj

Laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

integrirana praksa (IP)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika

število ur

število KT

Študij literature (ŠL)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

30

1

Projektna naloga (PN)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti vzgojno-izobraževalnega dela na področju plesnega izražanja pri predšolskih otrocih in v 1. razredu osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo z otroki na področju plesne vzgoje in ustvarjalnega giba.

Splošne kompetence:
1. Sposobnost za ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov ter fleksibilna uporaba znanja v praksi.
2. Občutljivost in odprtost za ljudi.
3. Dvigovanje študentove samopodobe.
4. Poznavanje ciljev, metod in vsebin plesne vzgoje ter interdisciplinarno povezovanje vsebin.

Predmetnospecifične kompetence:
1. Poznavanje vsebine plesnega izražanja v vrtcu in 1. razredu devetletne osnovne šole z vključevanjem umetniških vsebin za vzgojo doživljajske in estetske občutljivosti.
2. Interdisciplinarno povezovanje vsebin plesnega izražanja z vsemi vzgojno-izobraževalnimi področji.
3. Nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti in ustvarjalnosti skozi različne plesne igre in ustvarjalne dejavnosti ter ustvarjanje spodbudnega vzdušja za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
4. Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja skozi ples in ustvarjalni gib.
5. Razumevanje celostnih pristopov poučevanja pri plesu za otroke in osveščanje o pomenu plesnega ustvarjanja za otrokov vsestranski razvoj.
6. Ustvarjanje spodbudnega vzdušja ob plesnem izražanju in sprostitvenih igrah za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
7. Povezovanje plesa s spoznanji drugih ved in sodelovanje s strokovnjaki iz drugih področij.

Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • Plesno gradivo in plesna kompozicija.
  • Plesne dejavnosti predšolskih otrok in otrok v prvem razredu devetletne osnovne šole: vzgojno področje, cilji, pomen ustvarjalnega giba za celosten razvoj otroka, sprostitvena vloga plesnega izražanja, ustvarjalni gib kot metoda vzgojno-izobraževalnega procesa, značilnosti in razvoj plesnega izražanja.
  • Sproščanje, izražanje, komuniciranje in ustvarjanje s plesom.
  • Labanova teorija človekovega gibanja.
  • Rajalne in ustvarjalno-gibalne igre, sprostitvene tehnike, masaža, prvine joge za otroke, vodena vizualizacija.
  • Povezava plesa z drugimi področji.
  • Plesna umetnost pri nas in v svetu.
  • Plesno izražanje v specifičnih skupinah otrok in skupinska dinamika.
  • Vzgojitelj-sodelavec v akcijskem raziskovanju plesno-vzgojnega področja.
  • Izsledki raziskav o pomenu plesnega izražanja za otrokov kognitivni, čustveno-socialni in psihomotorični razvoj.



18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Kper: Pedagoška fakulteta.
  • Kroflič, B., Gobec, D. (1995). Igra, gib, ustvarjanje, učenje. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
  • Schmidt, G. (2002). Gibalne in rajalne igre. Radovljica: Ustanova »Poti kulturne dediščine« Slovenija, Knjižna zbirka PKD.
  • Schmidt, G. (2003). Začetni program joge za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
  • Schmidt, G. (2003). Igre: Masaže in sprostitve za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".


• Dopolnilna literatura:

  • Kroflič, B. (1999). Ustvarjalni gib- tretja razsežnost pouka.Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče, Zbirka ALFA.
  • Ogrinec, M. (1999). Z gibanjem telesa ustvarjamo ples: osnove sodobnega plesa za otroke v starosti od 5 do 7 let. Ljubljana: Debora.
  • Menih, K., Srebot, R. (1996). Potovanje v tišino. Sprostitvena vzgoja za otroke. Ljubljana: DZS.
  • Schmidt, G. (2003). Tibetančki za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".


Dodatna literatura:

  • Griss, S. (1998). Minds in motion. A kinesthetic approach to teaching elementary curriculum. London: Heinemann-Boynton/Cook.
  • Payne, H. (2002). Creative movement and dance in groupwork.Oxon: Winslow Press Ltd.
  • Internetne strani, videoposnetki.



19. Predvideni študijski dosežki:*
Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • Pozna in razume celostne pristope poučevanja in učenja s plesno gibalno umetnostjo in skozi umetnost.
  • Pozna pomen teh oblik ustvarjanja za otrokov čustveni, socialni, psihomotorični in kognitivni razvoj, za motivacijo otrok, za socializacijo in kreativnost.
  • Pozna vsebine, metode in oblike izražanja za otroke s posebnimi potrebami.
  • Skozi lastno plesno ustvarjanje razvija svojo ustvarjalnost in samopodobo.


Uporaba:
Študent/-ka:

  • Zna vključiti plesno igro in izražanje z gibanjem v skupinsko situacijo ter izvesti zaposlitve in dejavnosti na vseh vzgojno-izobraževalnih področjih.
  • S srečanji z umetniškimi deli razvija razumevanje različnih umetniških izrazov.
  • Pridobiva socialne spretnosti, uporablja domačo in tujo literaturo in druge vire, rešuje probleme, dela v timu.


Refleksija:
Študent/-ka:

  • Reflektira lastno razumevanje teorije in izkušenj v praksi.
  • Kritično vrednoti plesne vsebine z vidika kvalitete in potreb otroka.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Vaje in predavanja: delo v obliki delavnic, igre vlog, sodelovalno učenje/ poučevanje, aktivno učenje, aktivna udeležba študentov, projektna naloga, individualne naloge.
Integrirana praksa: izkustveno učenje, opazovanje in aktivno delo z otroki, hospitacije, nastopi.

21. Načini preverjanja znanja:

  • Nastop s področja plesnega izražanja v vrtcu oziroma 1. razredu OŠ v okviru integrirane prakse.
  • Pisni oziroma ustni izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Avdio in video oprema.
Po en armafleks na 2 študenta.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran asistent


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:

Sprotna samoevalvacija in evalvacija s strani študentov.


Učni načrt pripravili: pred. Gordana Schmidt in asist. Vesna Geršak

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki