Predšolska vzgoja

Slovenski jezik 2

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: SLOVENSKI JEZIK 2
2. Šifra predmeta:
3. Nosilki predmeta: izr. prof. dr. Sonja Starc
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 3
5. Učni jezik:

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

oblika

število ur

število KT

izvaja

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

Seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

45

1,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

oblika

število ur

število KT

Študij literature (ŠL)

15

0,5

izpit in priprava nanj (PI)

30

1

SKUPAJ

45

1,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/ka spozna in usvoji možne načine tvorbe izreka in kasneje besedila, ki jih ponuja slovenski jezik;
usvoji vedenje o naravnem in strokovnem govoru (meta jeziku);
poglobi in usvoji zmožnosti tvorjenja in razumavanja povedi/besedila:
poglobi vedenje o glasovnih, oblikoslovnih in skladenjskih lastnostih slovenskega jezika ob pravopisnih in pravorečnih poglavjih;
uzavesti razmerje med pomensko podstavo in izrazno realizacijo;
spozna in ozavesti pragmatične interpretativne pretvorbe dobesednega pomena v ilokucijska dejanja;
spozna in zna uporabiti posredna govorna dejanja;
seznani se z razvojem metaforizacije v otrokovem govor;
poglobi zmožnost interpretativnega branja;
usvoji značilnosti tvorbe strokovnega besedila (diplomske naloge) in jih znati uporabiti,
opazuje in spoznava jezik kot družbeni pojav, in sicer vlogo jezika pri oblikovanju skupinske identitete, družbeni položaj slovenskega jezika v Sloveniji in pri avtohtonih slovenskih narodnih skupnosti, zlasti pa vlogo jezika v vzgojno-izobraželnem procesu.

b) Splošne kompetence:

  • utrjevanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje zmožnosti za uspešno sporazumevanje v razredu;
  • razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.


c) Predmetnospecifične kompetence:

  • zmožnost izbire ustreznih jezikovnih znakov za tvorbo posrednega govornega dejanj;
  • zmožnost tvorbe smiselne povedi in besedila in zmožnost zavestnega upoštevanja oblikoslovnih in skladenjskih zakonitosti slovenščine ter pravopisnih načel;
  • zmožnost oblikovanja strokovnega besedila (diplomske naloge).
  • zmožnost interpretativnega branja;
  • zmožnost spodbujanja otrokovega poslušanja in odzivanja na prebrano besedilo;
  • razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov;
  • razumevanje vloge jezika pri oblikovanju etnične identitete; razumevanje vloge jezika v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji in pri slovenskih narodnih skupnostih;
  • seznanjanje z jezikom okolja.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • Komunikacijska shema (po Jakobsonovem modelu).
  • Govorna dejanja. Izbor jezikovnih sredstev za doseganje komunikacijske namernosti in ustvarjanje ilokucijske moči izreka.
  • Tvorba in razumavanje povedi (izreka)/besedila: glasovne, oblikoslovne in skladenjske lastnosti slovenskega jezika ob pravopisnih in pravorečnih poglavjih;
  • Pomenska podstava in izrazna realizacija.
  • Posredna govorna dejanja.
  • Razvoj metaforizacije v otrokovem govoru.
  • Tvorba strokovnega besedila (diplomske naloge).
  • Jezik kot družbeni pojav: vloga jezika pri oblikovanju skupinske identitete, družbeni položaj slovenščine v Sloveniji in pri avtohtonih slovenskih narodnih skupnostih ter jezikovno varstvo narodnih skupnosti in etnične skupine v Sloveniji; položaj jezika v vzgojno-izobraževalnih ustanovah (učni jezik, učni predmet), vloga učnega jezika pri razvijanju jezikovne zmožnosti, odnosa do jezika, govornih navad.
  • Jezik okolja


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Kaučič Baša, Majda (2004): Izbrana poglavja iz fonetike in besedoslovja. Izročki predavanj. Koper: PEF.
  • Marjanovič Umek, Ljubica, Kranjc, Simona, Fekonja, Urška (2006): Otroški govor: razvoj in učenje. Domžale: Založba Izolit. (Poglavje o metaforizaciji v otrokovem govoru)
  • Starc, Sonja (2005): Poglavja iz besediloslovja. Izročki predavanj. Koper: FHŠ. (Izbrana poglavja).
  • Toporišič. Jože (2000): Slovenska slovnica. (Izbrana poglavja). Maribor: Obzorja.


Dopolnilna literatura:

  • Kunst Gnamuš, Olga (1995): Teorija sporazumevanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Center diskurzivnih študij.
  • Toporišič, Jože (2000): Slovenska slovnica. Maribor: Obzorja. (Izbrana poglavja)


Dodatna literatura:

  • Kranjc, Simona (2006): Poglavja iz skladnje otroškega govora.
  • Kunst Gnamuš, Olga 1984: Govorno dejanje – družbeno dejanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut pri Univerzi Edvarda Kardelja.


19. Predvideni študijski dosežki:*

  • Znanje in razumevanje:
  • Uporaba:
  • Refleksija:


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • Frontalna oblika poučevanja
  • Delo v manjših skupinah
  • Samostojno delo študentov


Metode dela:

  • Razlaga
  • Pogovor/ razprava
  • Delo z besedilom
  • Proučevanje primera


21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni izpit, v katerem študent z odgovori odprtega tipa kritično presoja in teoretično utemeljuje praktične zglede.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Projektor LCD, elektronska verzija jezikovnih priročnikov

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitirani visokošolski učitelj
  • (in 1 habilitirani visokošolski sodelavec)


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Pogovori izvajalk s študenti
Anketni vprašalnik študentov

Učni načrt pripravili: viš. pred. dr. Sonja Starc, izr. prof. dr. Majda Kaučič-Baša

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki