Predšolska vzgoja

Likovne dejavnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LIKOVNE DEJAVNOSTI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: Janja Vrabec Janežič, pred.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: Slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika

število ur

število KT

izvaja

Predavanja (P)

30

1

učitelj

Seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

Integrirana praksa (IP)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

oblika

število ur

število KT

seminarska naloga (SN)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

Študij literature (ŠL)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/-ka spoznava vsebino in zakonitosti vzgojnoizobraževalnega dela pri predmetu zgodnje poučevanje likovne umetnosti, ter se praktično in teoretično usposablja za samostojno delo v vrtcu.

b) Splošne kompetence:
Študent/-ka razumeva nazorska izhodišča likovne umetnosti s ciljem samostojnega in ustvarjalnega dela z otroci v vrtcu, prežetega z navdušenjem in zanosom.
Spoznava in obvladuje zakonitosti in stopnje v razvoju otroške risbe.
Študent/-ka razvija zmožnost analiziranja otroške risbe in pogojev v katerih nastaja v vidu spreminjanja in izboljšav.

c) Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka izkustveno spoznava ustvarjalni proces, se pri tem estetsko senzibilizira in doživi pomembnost svojih čutil.
Izkušnjo ustvarjalnega procesa transformira v zakonitosti učnovzgojnega procesa.
Spoznava konceptualno uporabnost metod za spremljanje otrokovega likovnega razvoja in načinov za ustvarjalno poučevanje likovne umetnosti v vrtcu.

Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • kaj je umetnost?
  • temeljno likovno izrazoslovje
  • razlika med likovnim in vizualnim
  • osnove likovne teorije, predvsem likovni jezik
  • metode in pripomočki za formalno in vsebinsko analizo otroških likovnih del na različnih stopnjah razvoja
  • didaktična načela in metode za uspešen izbor doživetij in objektov opazovanja za teme likovnih dejavnosti v vrtcu
  • načini in metode za vzdrževanje ustvarjalnega vzdušja prežetega z navdušenjem in zanosom (vloga vzgojitelja)
  • sintetiziranje pridobljenih znanj s ciljem uspešne priprave in nastopa ter posledično analize
  • pomen in vpliv likovne umetnosti v otrokovem okolju
  • splošna opredelitev vizualne kulture in estetike


18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Študijski pripomočki in skripta za interno uporabo


b) Dopolnilna literatura:

  • Arnheim, R.(1982) Umetnost i vizuelno opažanje. Beograd:Univerzitet umetnosti u BG
  • Zornik, K.(1986) Teorija likovne umetnosti. Ljubljana: ALUO, Skripta
  • Bates, L. (1965) The Visual Experience. New York: Harry N. Abrams, Incorporated
  • Itten, J. (1973) Umetnost boje. Beograd: Umetnička akademija u BG
  • Belamarič, D. (1986) Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga
  • Belamarič, D. (1987) Dijete i kreativnost. Zagreb: Školska knjiga


c) Dodatna literatura:

19. Predvideni študijski dosežki:*
a) Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka razumeva vlogo likovne umetnosti v naši civilizaciji in pomen likovnega izražanja.
  • Pozna in upošteva ključne faze v razvoju otroškega likovnega izražanja v najzgodnejšem obdobju otroka.
  • Pozna kriterije in dejavnike, ki so potrebni za oblikovanje sodobnega zgodnjega poučevanja likovne umetnosti.

b) Uporaba:

  • Študent/-ka zna načrtovati modele poučevanja takoimenovane spontane in vodene likovne dejavnosti skozi vse leto.
  • Sposoben/-na je slediti likovnemu razvoju posameznega otroka v skupini.
  • Študent/-ka zna vrednotiti otroška likovna dela in jih zna tudi predstaviti.

c) Refleksija:

  • Študent/-ka je zmožna analizirati svoje poučevanje likovne umetnosti v vrtcu glede na zastavljene cilje in otrokovo likovno izražanje.
  • S pomočjo pridobljenih teoretičnih osnov in nazorskih izhodišč likovne umetnosti, študent/-ka posega in soustvarja otrokovo vizualno okolje v predšolski dobi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Problemsko učenje, e-predavanje, razlaga, individualno delo, delo v skupinah, diskusija, ekskurzija

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Spremljanje študentove aktivnosti in pisni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Atelje kot delavnica oziroma prizorišče izvedbe vaj in predavalnica za e-predavanja.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu


Učni načrt prupravili: viš. pred. mag. Breda Jontes, asist. Janja Vrabec Janežič

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

15. apr. | Novice

Dan odprih vrat privabil različne generacije

V četrtek, 11. aprila, smo pripravili dan odprtih vrat. Dopoldne so nas obiskali otroci treh vrtcev, ki so se preizkusili v naravoslovno-matematični delavnici, jezikovni delavnici in gibalni delavnici, ob koncu pa smo ob našem jubileju, 50 letnici, še malce praznovali. Z baloni, seveda.

icon arrow more

Dogodki