Predšolska vzgoja
Spoznavanje okolja
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Spoznavanje okolja | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Predšolska vzgoja, 1. stopnja | / | 1. | 1. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
15 | 5 | 0 | 20 | 5 | *45 | 3 | ||||||||
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja *Seminarska naloga 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 15 ur = 0,5 KT, izpit in priprava na izpit 15 ur =0,5 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Agnes Šömen Joksić | |||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
Opis vsebine. - kategorije človekovega okolja – zunanje (naravno/življenjsko) okolje, notranje (bivalno in delovno okolje);- onesnažila v okolju – vstop onesnažil v okolje. Viri, razlogi in posledice; - kroženje onesnažil v okolju in njihove spremembe ter vstopanje v prehransko verigo; - onesnžila v okolju, posledice onesnažil v okolju in vplivi na zdravje; - onesnaženost zraka, vode, tal, hrane; - ravnanje z odpadki; - aktualne okoljske spremembe (lokalne in globalne); - spreminjanje podnebja – naravoslovne zakonitosti spreminjanja zemljinega podnebja; - vaje, terenske vaje in projetno delo:
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura: Revije, časopisi in spletne aplikacije z okoljsko vsebino: Okolje in odpadki, Gospodarjenje z okoljem, Embalaža-okolje-logistika, Okolje in energija, Journal of Environmental Education, International Journal of Environmental & Science Education, Journal of Environmental Health. Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji Študent/ka spozna zakonitosti delovanja naravnega okolja in interakcije človeka z naravnim okoljem. Teoretično in praktično se usposobi za samostojno delo v vrtcu, ki se nanaša tako na področje uvajanja okoljske vzgoje, kot na področje uvajanja ukrepov v vrtcu za zmanjševanje oziroma preprečevanje onesnaževanja okolja, hkrati pa pozna pristope za neposredno zaščito in preprečevanje posledic onesnažil v okolju za zdravje otrok. V osnovi so cilji predmeta naslednji: Študent/-ka:
Splošne kompetence
Predmetnospecifične kompetence
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študent/-ka:
Uporaba Študent/-ka:
Refleksija Študent/-ka analizira in vrednoti odziv ciljnih skupin populacije s katerimi se ukvarja. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela s skupinami v določeni populaciji oziroma v delovni skupini, v kateri deluje. |
Metode poučevanja in učenja: |
|
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
| 40 % seminarska naloga, 60 % izpit. |
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
1. sep. | Novice
Okrogla miza na UP PEF o pomenu pedagoških poklicev v sodobni družbi
Strokovnjaki iz izobraževalnih institucij in politike so skupaj s predstavnico študentov razpravljali o uglednosti, privlačnosti ter izzivih učiteljskega poklica. Udeleženci so izpostavili, da je učiteljski poklic temelj družbe in oblikuje prihodnost naslednjih generacij, nujno pa je vlagati v pedagoške programe in infrastrukturo.
25. avg. | Novice
Asist. Dragana Sapanjoš prejela glavno nagrado na umetniški razstavi Grisia 2025
Asist. Dragana Šapanjoš je na letošnji znameniti rovinjski enodnevni umetniški razstavi tekmovalnega značaja Grisia prejela glavno nagrado Mestne občine Rovinj–Rovigno.