Razredni pouk

Izobraževalna tehnologija

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: IZOBRAŽEVALNA TEHNOLOGIJA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Andreja Istenič Starčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: Obvezni
9. Letnik študija: 1
10. Semester: 2
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13.  Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure): 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

45

1,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo: 

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

projektna naloga (PN)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

45

1,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Ni zahtevano predznanje.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Razvoj kompetenc za avtonomno uporabo izobraževalne tehnologije pri poučevanju in lastnem strokovnem razvoju.

b. Splošne kompetence:

  • Informacijska pismenost.
  • Sodelovalno/timsko delo in komuniciranje in sodelovanje na daljavo s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij.


c. Predmetnospecifične kompetence*:

  • Kompetence za uporabo izobraževalne tehnologije za spodbujanje ustvarjalnega reševanja problemov, negovanje radovednosti otrok in spodbujanje raziskovanja učenju.
  • Kompetence za oceno potreb otroka oz. skupine ob upoštevanju fizičnih, socialnih, kulturnih in tehnoloških dejavnikov za uporabo izobraževalne tehnologije.
  • Kompetence za načrtovanje in priprava didaktičnega gradiva.
  • Kritično vrednotenje in analiza socialnih, etičnih, zdravstvenih in zakonskih vidikov uporabe izobraževalne tehnologije tudi za otroke s posebnimi potrebami.
  • Sposobnost uporabe ustreznih evalvacijskih strategij izobraževalne tehnologije pri učenju na razredni stopnji.
  • Kompetence za načrtovanje in usmerjanje lastnega strokovnega razvoja ob podpori informacijsko-komunikacijske in izobraževalne tehnologije in vseživljenjsko izobraževanje s posebnim.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • Pojmi in teorije na področju izobraževalne tehnologije in informacijsko-komunikacijske tehnologije.
  • Zgodovinski razvoj izobraževalne tehnologije in spremembe, ki jih je spodbudila informacijsko-komunikacijska tehnologija.
  • Taksonomije izobraževalne tehnologije.
  • Oblike sodobne izobraževalne tehnologije in njihove uporabe v Sloveniji, Evropi in v svetu.
  • Psihosocialni in kulturni dejavniki pri vključevanju izobraževalne tehnologije in medijev v procesih vzgoje in izobraževanja.
  • Didaktična načela, oblike in metode pri delu z izobraževalno tehnologijo.
  • Oblike in značilnosti elektronske komunikacije in njihova uporaba v vzgoji in izobraževanju ter multimodalno komuniciranje.
  • Načrtovanje in izvedba vzgojno-izobraževalnega procesa ob podpori izobraževalne tehnologije.
  • Uporaba izobraževalne tehnologije v posameznih etapah pouka.
  • Načrtovanje in priprava vzgojno izobraževalnega učnega gradiva za poučevanje z izobraževalno tehnologijo (tudi ob sodelovanju v več-disciplinarnih timih).
  • Uporaba elektronskih baz strokovnega in učnega gradiva.
  • Standardi za poučevanje in učenje z izobraževalno tehnologijo.
  • Uporaba ustreznih evalvacijskih strategij pri poučevanju in učenju z izobraževalno tehnologijo.
  • Uporaba kvalitativnih in kvantitativnih pristopov raziskovanja poučevanja in učenja z izobraževalno tehnologijo.
  • Socialni, etični, zdravstveni in zakonski vidiki uporabe izobraževalne tehnologije tudi za otroke s posebnimi potrebami.
  • Učinki izobraževalne tehnologije in medijev na enake možnosti, upoštevanje različnosti in večkulturnosti v vzgoji in izobraževanju.
  • Uporaba sodobnih informacijsko-komunikacijskih in izobraževalnih tehnologij pri lastnem strokovnem razvoju in vseživljenjskem izobraževanju ter sodelovanju v strokovnih skupnostih (na nacionalni in mednarodni ravni).


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Alerby, E., Istenič Starčič, A.. (2007). Some notes on the meaning of computers in schoolchildren's life: A study of school children creative expressions of their use of computers. Computer Assisted Learning 07. Development, Disruption & Debate. Abstract book. Oxford: Elsevier.
  • Cencič, M., Cotič, M., Istenič Starčič, A., Medved Udovič, V. (ur.) (2007). Raziskovalni pogledi na razvijanje pedagoške prakse. Primeri raziskav pedagoških delavcev. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
  • Kress, G. (2004). Learning, a Semiotic View in the Context of Digital Technologies. In: Brown, A., Davis, N. (eds.). Digital Technology, Communities and Education. London: Routledge. 86-97.
  • Istenič Starčič, A. (2005). Sodelovalno učenje pri uporabi računalnika na predmetni stopnji OŠ. Pedagoš. obz., 20/2, 69-74.
  • Roblyer, M.D. (2006). Integrating Educational Technology into Teaching. Pearson Education.
  • Cordes, C., Miller, E. (ur). A critical look at computers in Childhood. (2000). College Park Allience for Childhood.
  • Chang, C., Chen, J. (2006). Using computers in early childhood clasrooms. Teachers attitudes, skills and practice. Journal of early childhood research 4/2. 169.188.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Istenič Starčič, A. (2007). E-portfolijo – učenje v skupnosti. V: Vonta,T. Istenič Starčič, A. (ur). Mentorstvo v profesionalnem razvoju učitelja in vzgojitelja. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
  • Istenič Starčič, A. (2007). Razvoj IKT kompetenc med »generičnim« in »predmetno-specifičnim« znanjem. Raziskovalni pristop pri strokovnem razvoju učitelja v spletni skupnosti praktikov. V: Cencič, M. (ur). Raziskovalni pogledi na razvijanje pedagoške prakse. Izbrana pedagoška področja. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
  • Journal of Computer Assisted Learning (ur. Charles Crook), Blackwell Publishing.
  • Computers in Education (ur. Rachelle S. Hellerm Jean D.M. Underwood) Elsevier.


c. Dodatna literatura*: /

19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*
Študent/ka:

  • pozna osnovne pojme, teorije in taksonomije na področju izobraževalne tehnologije,
  • pri delu z izobraževalno tehnologijo upošteva socialne, etične, zdravstvene in zakonske vidike uporabe izobraževalne tehnologije tudi za učence s posebnimi potrebami,
  • pozna primerne pristope in strategije uporabe didaktičnih načel, oblik in metod pri delu z izobraževalno tehnologijo,
  • pozna standarde in evalvacijske strategije za uporabo izobraževalne tehnologije,
  • pozna metode raziskovanja pedagoškega dela z izobraževalno tehnologijo.


b. Uporaba:*
Študent/ka:

  • načrtno vključuje izobraževalno tehnologijo v vsakodnevno delo z učenci,
  • načrtuje in pripravlja preprosto didaktično gradivo,
  • uporablja sodobno informacijsko-komunikacijsko in izobraževalno tehnologijo pri lastnem strokovnem razvoju in vseživljenjskem izobraževanju.


c. Refleksija:*
Študent/-ka na osnovi razumevanja teoretskih pogledov kritično ovrednoti skladnost med teoretičnimi načeli in izhodišči ter izpeljavo teh konceptov v praksi – študij primerov sodobne izobraževalne tehnologije in oblikovanje modela uporabe izobraževalne tehnologije za izbran vzgojno-izobraževalni položaj.

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja, laboratorijske vaje, projektna naloga, nastopi, študij literature in virov, domače naloge.


21. Načini preverjanja znanja:

  • pisni izpit (lahko se nadomesti z dvema kolokvijema),
  • ustni izpit,
  • ocena projektne naloge.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Po en računalnik na 2 študenta.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec
  • 1 laborant za delo v računalnici


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:
Redna letna samoevalvacija – študentska anketa o pedagoškem delu učiteljev, mesečna evalvacija z vprašalniki za oceno lastnega študijskega dela in dosežkov ter ocena dela učitelja in sodelavca.

Učni načrt pripravila: doc. dr. Andreja Istenič Starčič

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki