Razredni pouk

Uvod v književnost

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1 Ime predmeta: UVOD V KNJIŽEVNOST
2 Koda predmeta:
3 Nosilec predmeta: doc. dr. Barbara Zorman
4 Število ECTS kreditnih točk: 4
5 Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6 Študijski program: Razredni pouk
7 Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8 Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9 Letnik: 1.
10 Semester: 2
11 Študijska smer:
12 Steber programa: 

Obveznosti

13.  Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

30

1

učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

60

2

 

14.  Samostojno študentovo delo: 

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

15

0,5

seminarska naloga (SN)

15

0,5

SKUPAJ

60

2

 

Cilji in kompetence

15 Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik


16 Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka se teoretično in praktično usposablja za sprejemanje in vrednotenje književnosti.

b Splošne kompetence:

  • Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
  • Razvijanje&n; jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
  • Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.



c Predmetnospecifične kompetence:

  • Študent/-ka spoznava zgradbo književnih besedil in zakonitosti komunikacijskega procesa.
  • Oblikuje si kriterije za vrednotenje/kritično presojo sodobnih literarnih besedil in uprizoritev dramskih besedil.
  • Seznani se z novejšimi pristopi in sodobnimi raziskovalnimi tendencami literature na Slovenskem in v svetu.
  • Dopolnjuje in poglablja znanje o zgodovinskem razvoju književnosti.


Vsebina predmeta in literatura

17 Opis vsebine

  • Teoretična izhodišča branja literature in uprizarjanja dramskih besedil – recepcijska estetika in komunikacijska funkcija literature.
  • Bralec in književnost.
  • Meja med literarno umetnino in gledališkim delom. Dramska in gledališka recepcija (razmerje med dramskim besedilom in uprizoritvijo).
  • Znak v gledališču.
  • Sodobni literarni pristopi v 20. stoletju.
  • Branje proznih, lirskih in dramskih besedil.
  • Zgodovinski pregled razvoja književnosti in njenih teoretičnih osvetlitev.


18 Literatura

a Osnovna literatura:

  • Aristoteles: Poetika. Prevedel, uvod in opombe napisal Kajetan Gantar. Ljubljana: Cankarjeva založba, 19822.
  • H. R. Jauss: Estetsko izkustvo in literarna hermenevtika. Ljubljana: Literarno-umetniško društvo Literatura, 1998.
  • B. Paternu: Razpotja slovenske proze, Novo mesto, 1993.
  • J. Pogačnik idr.: Pregled slovenske književnosti od 1945 do 2000. F. Zadravec: Slovenska književnost III. Ljubljana: DZS, 2001.
  • M. Juvan: Domači Parnas v narekovajih: parodija in slovenska književnost, Ljubljana, 1997.


b Dopolnilna literatura:

  • R. Barthes: Retorika Starih; Elementi semiologije. Ljubljana: ŠKUC: Znanstveni inštitut (Studia humanitatis), 1990.
  • J. Koruza: Slovenska dramatika od začetkov do sodobnosti, Ljubljana, 1997.
  • F. Zadravec: Slovenski roman dvajsetega stoletja I. Murska Sobota, 1997.


c Dodatna literatura:

  • Literatura. CZ, 1977 (Leksikoni Cankarjeve založbe).


19 Predvideni študijski dosežki:

a Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja raziskovanja književnosti kot znanstvene discipline.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za interpretacijo književnih del.
  • Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine analize različnih književnih žanrov.


b Uporaba:

  • Sposoben/-na je učinkovito izpeljati analizo književnega besedila. Zna smiselno prilagajati interpretacijo književnega besedila različnim uporabnikom književnosti.


c. Refleksija:

  • Zmožen/-na je ovrednotiti svoje bralne procese književnosti.glede na uresničevanje zastavljenih ciljev branja.. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z besedilom.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20 Metode poučevanja in učenja

a Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja
  • delo v manjših skupinah
  • samostojno delo študentov


b Metode dela:

  • razlaga
  • razgovor/diskusija/debata
  • delo z besedilom
  • proučevanje primera
  • reševanje nalog
  • vključevanje za posamezno vsebinsko področje kompetentnih predavateljev



21. Načini preverjanja znanja:
Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.Vrednotenje seminarskega dela temelji na naslednjih kriterijih: prisotnost eksplicitne teze/namena raziskave, teoretska podlaga analize, verodostojnost podatkov, natančnost njihove obdelave, ustrezna argumentacija, izvirnost interpretacije, ustrezna strukturiranost, načela dobrega nastopa. Na ustnem izpitu študent dokazuje znanje, ki ga je pridobil s študijem predavane snovi in obvezne ter priporočene literature. Kriteriji so poglobljeno poznavanje, povezovanje snovi, izvirnost mišljenja, kritičnost.

Pogoji in viri

22 Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23 Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.

24 Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija

25 Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.

Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič
 

icon open book

Novice

30. okt. | Novice

Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)

Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.

28. okt. | Novice

NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE

Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.

24. okt. | Novice

Študenti študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje prvič razstavljajo na Festivalu IZIS

13. Festival IZIS z naslovom Konec sporočila, ki ga že vrsto let organizira kulturno izobraževalno društvo PINA iz Kopra prvič vključuje dela študentk in študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki