Razredni pouk

Didaktika slovenščine 1

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: DIDAKTIKA SLOVENŠČINE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Vida Medved Udovič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 3.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

 

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

število ur

število KT

izvaja

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

število ur

število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

seminarska naloga (SN)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • opravljeni predmeti: Slovenski knjižni jezik 1, 2, Didaktika, Pedagoška psihologija in Razvojna psihologija;
  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu slovenščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.

b. Splošne kompetence:

  • Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
  • Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
  • Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov.
  • Poznavanje zakonitosti učno-vzgojnega procesa učenja in poučevanja pismenosti (pred/opismenjevanje), in jezikovnih vsebin.
  • Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja slovenskega jezika in književnosti ter pridobitev praktičnih znanj za (zgodnje) učenje in poučevanje slovenščine.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.
Didaktika jezika

  • Didaktična načela, cilji in metode pri pouku slovenskega jezika.
  • Zgodovinski pregled pouka slovenščine.
  • Načini razvijanja sporazumevalnih dejavnosti učencev v 1. in 2. triletju, s posebnim poudarkom na metodah začetnega opismenjevanja.
  • Načini razvijanja slovarske, slovnične, pravorečne in pravopisne zmožnosti učencev v 1. in 2. triletju.
  • Načini razvijanja spoznavne zmožnosti o jeziku pri učencih 1. in 2. triletja.
  • Načini preverjanja in ocenjevanja slovenščine v 1. in 2. triletju.
  • Primeri obravnave določenega jezikovnega pojava.
  • Pisanje učnih priprav.
  • Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • O. Kunst Gnamuš: Sporazumevanje in spoznavanje jezika, Ljubljana 1992.
  • D. Golli: Opismenjevanje v 1. razredu, Novo mesto 1991.
  • M. Križaj Ortar idr.: Slovenščina v 1. triletju osnovne šole, Trzin 2000.
  • V. Medved Udovič idr.: Priročnik 1, 2, 3: S slikanico se igram in učim. Ljubljana: Založba MK, 2000, 2001, 2002.


b. Dopolnilna literatura:

  • S. Pečjak: Didaktična igra in razvoj nekaterih psihičnih funkcij pri opismenjevanju, Trzin 1994.
  • S. Pečjak: Osnove psihologije branja, Ljubljana 1999.


c. Dodatna literatura:
Literatura, ki predstavlja vsebino predmeta bolj podrobno.

19. Predvideni študijski dosežki:*

a. Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike slovenskega jezika in književnosti kot znanstvene discipline.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov slovenščine v 1. in 2. obdobju devetletke.
  • Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja slovenščine.


b. Uporaba:

  • Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele tako za (pred) opismenjevanje kot neumetnostna besedila.
  • Zna načrtovati letno pripravo in jo smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem slovenščine.


c. Refleksija:
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje slovenščine glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah ter samostojni in individualni študij. Predavanja, seminarji in vaje se dopolnjujejo tudi z obiski praktikov in gostov ter tudi z obiski pravljičnih ur v knjižnici.

21. Načini preverjanja znanja:

  • Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
  • Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
  • Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija

25.   Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.

Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki