Razredni pouk

Didaktika slovenščine 2

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: DIDAKTIKA SLOVENŠČINE 2
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Vida Medved Udovič
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 3
10. Semester: 2
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

število ur

število KT

izvaja

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

seminarske vaje (SV)

15

0,5

sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

seminarska naloga (SN)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • opravljeni predmeti: Slovenski knjižni jezik 1, 2, Uvod v književnost, Mladinska književnost, Didaktika, Pedagoška psihologija in Razvojna psihologija
  • vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu slovenščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.

b. Splošne kompetence:

  • Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
  • Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
  • Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • Razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov.
  • Poznavanje zakonitosti učno-vzgojnega procesa učenja in poučevanja književnih vsebin.
  • Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja književnosti ter pridobitev praktičnih znanj za (zgodnje) učenje in poučevanje književnosti.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Didaktika književnosti

  • Branje umetnostnega besedila: besedilna stvarnost, motivacija, jezik, tehnika branja.
  • Jezik in književnost – razmejitve in povezave.
  • Izhodišča in načela pouka književnosti – učiteljeva strokovna recepcija besedila.
  • Razmišljujoče sprejemanje umetnostnih besedil v 1. in 2. triletju.
  • Splošni in posebni cilji pouka književnosti, faze pouka književnosti, tipologija motivacij.
  • Razvijanje sposobnosti pisanja prostih ustvarjalnih spisov ter preverjanje in opisno/številčno ocenjevanje v 1. in 2. triletju.
  • Pisanje učnih priprav.
  • Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.
  • Nastopi pred učenci/učenkami.
  • Analiza nastopov in učnih priprav.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • M. Blažić: Kreativno pisanje : vaje za razvijanje sposobnosti kreativnega pisanja. Ljubljana, 2003.
  • Z. Diklić idr.: Dozivi i odzivi lirske pjesme, Zagreb 1990.
  • M. Kordigel: Mladinska literatura, otroci in učitelji, Ljubljana 1993, 2000.
  • V. Medved Udovič: Igra videza, Ljubljana 2000. 39 – 57.
  • V. Medved Udovič: S slikanico se igram in učim. Priročnik k učbeniku in delovnemu zvezku za slovenščino, 1, 2, 3. Ljubljana, 2001, 2002, 2003.
  • I. Saksida: Izhodišča in modeli šolske interpretacije mladinske književnosti, Ljubljana 1994.


b. Dopolnilna literatura:

  • S. Pečjak: Osnove psihologije branja, Ljubljana 1999.
  • D. Rosandić: Metodika književnog odgoja i obrazovanja, Zagreb 1988.
  • M. Grosman: Razsežnosti branja: za boljšo bralno pismenost. Ljubljana, 2006.


c. Dodatna literatura:
- B. Krakar-Vogel: Poglavja iz didaktike književnosti. Ljubljana, 2004.


19. Predvideni študijski dosežki:*

a. Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike književnosti kot znanstvene discipline.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov književnoti v 1. in 2. obdobju devetletke.
  • Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja književnosti.


b. Uporaba:

  • Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele za umetnostna besedila.
  • Zna načrtovati letno pripravo in jo smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem slovenščine.


c. Refleksija:
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje književnosti glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah ter samostojni in individualni študij. Predavanja, seminarji in vaje se dopolnjujejo tudi z obiski praktikov in gostov ter tudi z obiski pravljičnih ur v knjižnici.

21. Načini preverjanja znanja:
Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.

Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.

Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič

icon open book

Novice

30. okt. | Novice

Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)

Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.

28. okt. | Novice

NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE

Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.

24. okt. | Novice

Študenti študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje prvič razstavljajo na Festivalu IZIS

13. Festival IZIS z naslovom Konec sporočila, ki ga že vrsto let organizira kulturno izobraževalno društvo PINA iz Kopra prvič vključuje dela študentk in študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki