Razredni pouk

Psihologija osebnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PSIHOLOGIJA OSEBNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

Pogoji za vpis v 2. letnik študija.


16. Učni cilji predmeta in kompetence

a. Cilji:

  • razumeti medsebojne odnose z vidika dinamične perspektive osebnosti,
  • prepoznati osebnostne značilnosti, pomembne za učinkovito komuniciranje,
  • razumeti lastni vpliv na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • poznati pomen dejavnega, ustvarjalnega in produktivnega reševanja problemov,
  • spoznati pomen razvoja osebnostnih potencialov kot sestavni del profesionalnega razvoja pri delu z ljudmi.


b. Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje osebnostnega razvoja,
  • poznavanje strategij spodbujanja konstruktivnih medosebnih odnosov,
  • usmeritev na pozitivne vidike lastne osebnosti in osebnosti drugih,
  • načrtovanje profesionalnega razvoja in osebnostne rasti.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • opredelitev osebnosti in teorije osebnostnega razvoja,
  • pristopi in metode za proučevanje osebnosti,
  • dinamika osebnosti: motivi, čustva, vrednote,
  • dedne dispozicije temperamenta in oblikovanje značaja,
  • osebnostna zrelost in motnje osebnosti,
  • stresi, krize in osebna čvrstost,
  • pomen ustrezne obrambe ega in struktura kontrolnih mehanizmov,
  • strategije uspešnega spoprijemanja s stresom,
  • pozitivna psihologija – poudarjanje močnih strani človekove osebnosti,
  • ozaveščanje lasnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • pomen zmožnosti empatije (razumevanje doživljanja drugih),
  • vseživljenjski razvoj v kontekstu profesionalne in osebnostne rasti.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Lamovec, T. (1994). Psihodiagnostika osebnosti. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Musek, J. (2005). Psihološke dimenzije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Pergar, K. M. (2000). Gogalovo pojmovanje učitelja kot osebnostnega človeka in njegovo razumevanje spoštovanja. Sodobna pedagogika, 5, 160 – 172.
  • Ščuka, V. (2007). Šolar na poti do sebe. Radovljica: Didakta d.o.o.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvoj osebnosti,
  • pozna vlogo interakcijskega delovanja v medosebnih odnosih,
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov,
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarji,
  • vaje v manjših skupinah.


21. Načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.



Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:

  • delitev je v skladu z veljavnimi normativi.


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.



Učni načrt pripravili: doc dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen.

icon open book

Novice

30. okt. | Novice

Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)

Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.

28. okt. | Novice

NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE

Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.

24. okt. | Novice

Študenti študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje prvič razstavljajo na Festivalu IZIS

13. Festival IZIS z naslovom Konec sporočila, ki ga že vrsto let organizira kulturno izobraževalno društvo PINA iz Kopra prvič vključuje dela študentk in študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki