Razredni pouk

Socialne veščine pri delu z otroki in s starši

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

Učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v 3. letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:

  • spoznavati lastne vedenjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
  • ozavestiti implicitne teorije,
  • spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
  • razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
  • razviti občutljivost za posebnosti skupine,
  • spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
  • razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
  • spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
  • spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
  • spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.


b. Splošne kompetence:

  • avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
  • strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
  • obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
  • poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
  • poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
  • poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
  • razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Socialne veščine:
delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast:

  • spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
  • samouravnavanje in razumevanje sebe,
  • govorica telesa, potrebe in motivi,
  • vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
  • stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
  • opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
  • dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.


delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike:

  • vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije),
  • skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja),
  • prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem.


delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike:

  • vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
  • razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
  • funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini),
  • oblike sodelovanja s starši.


timsko delo:
priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela.

18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
  • Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
  • Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
  • Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
  • razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom),
  • pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lasni izgorelosti.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje in seminarji.


21. Načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • visokošolski učitelj in
  • sodelavec.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • končni evalvacijski vprašalnik.


Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen

icon open book

Novice

30. okt. | Novice

Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)

Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.

28. okt. | Novice

NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE

Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.

24. okt. | Novice

Študenti študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje prvič razstavljajo na Festivalu IZIS

13. Festival IZIS z naslovom Konec sporočila, ki ga že vrsto let organizira kulturno izobraževalno društvo PINA iz Kopra prvič vključuje dela študentk in študentov študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje.

icon arrow more

Dogodki