Razredni pouk

Šport za sprostitev - plavanje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Šport za sprostitev - plavanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: Bojan Šturm, pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program – 1. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2. ali 3.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3. ali 4. ali 5. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

9

0,3

Učitelj

terenske vaje (TV)

51

1,7

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

60

2

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

15

0,5

študij literature in virov (ŠL)

9

0,3

priprava na izpit in izpit (PI)

6

0,2

SKUPAJ

30

1

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:

  • razvijati osnovne gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo, preciznost,..) z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami;
  • razvijati funkcionalne sposobnosti (aerobno in anaerobno vzdržljivost);
  • spoznati lastne gibalne in funkcionalne sposobnosti v daljšem časovnem obdobju obremenitve;
  • razumeti dileme sodobnega športa in spoštovanja fair playa;
  • izpopolnjevati znanje v izbranih športnih panogah;
  • oblikovati trajen aktivni odnos do športa kot kompenzacijske dejavnosti pri športu in delu.


b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:

  • razumeti vpliv športne aktivnosti na zdravje in dobro počutje;
  • razumeti odziv organizma na napor in prilagoditev;
  • samostojno vzdrževanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
  • izboljšanje komunikacijske komponente;
  • krepitev lastne samopodobe;
  • pripravljenost in sposobnost samostojnega vključevanja v organizirane ali neorganizirane oblike športnega udejstvovanja v študijskih in kasneje v delovnih okoljih;
  • sposobnost reševanja gibalnih problemov v različnih okoliščinah.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:

  • sposobnost načrtovanja vadbe glede na lastne potrebe in zmožnosti;
  • pridobivanje in strukturiranje specifičnih gibalnih izkušenj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • PLAVANJE:
    je celosten šport, ki lahko skladno razvija in oblikuje telo. Plavanje je tudi športna dejavnost z malo stranskimi učinki, zato je primerno za vse starostne skupine. Zaradi vodoravnega, ležečega položaja telesa v vodi in zaradi zakonitosti, ki delujejo na telo (navidezne breztežnosti človeškega telesa v vodi), celotni skelet ni pod vplivom velikih obremenitev. Pri vadbi izpopolnjujemo vse štiri tehnike plavanja.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Kapus, V., Štrumbelj, B. (2001) Plavanje: učenje in osnove biomehanike: slovenska šola plavanja za novo tisočletje: učbenik za učence – študente, učitelje – profesorje, trenerje in starše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Praznik, K., Črešnar, M. (2001) Plavanje: osnove učenja plavanja. Velenje: Plavalni klub.
  • Rajtmajer, D. (1991) Otrok plava. Maribor: Pedagoška fakulteta.
  • Matjaž, A. (2003): Skladnostno plavanje. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.


b. Dopolnilna literatura*:

  • CINDI Slovenija (2002) Krepimo zdravje z gibanjem in zdravo prehrano (mednarodna konferenca - Radenci). Ljubljana: CINDI Slovenija.
  • Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna Pedagogika, Fit, Šport mladih, Tabor, Sokol, Polet,…
  • Kapus, V. (2004) Reševanje iz vode, aktivna varnost in prva pomoč: slovenska šola reševanja iz vode. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:

  • osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki dajejo življenju določeno kvaliteto;
  • razumevanje preventivno vlogo športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti;
  • razumevanje odzivanja na napor;
  • sposobnost in zmožnost uspešnega nastopanja na tekmovanjih.


b. Uporaba:*
Študent/-ka:

  • uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem;
  • sposobnost povezovanja osvojenih znanj in izkušenj med različnimi športnimi področji.


c. Refleksija:*
Študent/-ka:

  • uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in med delom ter v družini.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminar, praktične vaje, delo na terenu, samostojen študij literature in izdelava seminarske naloge.

21. Načini preverjanja znanja:

  • seminarsko delo,
  • 85 % obvezna prisotnost na aktivnostih.

Znanje se ocenjuje z oceno: opravil / ni opravil.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • pokriti vadbeni prostori – bazen (najem);
  • lastni rekviziti udeležencev za nekatere športne panoge; tudi možnost izposoje;
  • predavalnice.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*

  • habilitirani visokošolski učitelji;
  • habilitirani visokošolski sodelavci.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotni pogovori s študenti;
  • pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta;
  • samoevalvacija.



Učni načrt sestavil: Bojan Šturm, pred.

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki