Razredni pouk

Družbene razsežnosti angleškega jezika

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Družbene razsežnosti angleškega jezika

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Razredni pouk, 1. stopnja

/

4.

8.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike

študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

15

15

15

/

/

45

3

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Alenka Kocbek

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

angleški/slovenski

Vaje / Tutorial:

angleški/slovenski

Vsebina:

a. Jezikovni vidiki kulturnih razlik (pomen jezika v medkulturni komunikaciji, kulturni šok, vljudnostne konvencije, jezikovni označevalci družbenih odnosov);

b. Pedagoške paradigme angleščine kot globalnega jezika (koncept mednarodne oz. medkulturne angleščine, vprašanje jezikovnih norm);

c. Jezikovni registri (različne stopnje formalnosti, sleng, žargon, pomen konteksta, besedilne vrste, govorni in pisni jezik, jezik za družabne namene);

d. Izrazi ljudske modrosti (idiomatski izrazi, ustaljeni izrazi, pregovori, konotativne ravni pomena ipd.);

e. Angleščina kot globalni jezik (britanska, ameriška angleščina in druge izgovorne različice).


Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Crystal, D. 2003. English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University Press
  • McKay, S. 2002. Teaching English as an International Language: Rethinking Goals and Approaches. Oxford University Press
  • Crystal, D. 2010. The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge: CUP
  • Carter, R., in D. Nunan (ur.). 2001. The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP.
  • Čebron, N., Koch, I., Bratož, S., Uibo, M. Kansky-Rožman, Ž., Pedretti, A., Jablonkai, R., Rados, L., Bell, N., Ocsko Dokus, T., Fabris, L., Obid, A. (ur.) 2004. CCBC, Students' book. Koper: Univerza na PrimorskemHofstede, G. 2001. Culture's Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations.London: Sage Publications
  • Jenkins, J. 2002. The phonology of English as an international language. Oxford University Press
  • Rubdy, R. in Saraceni, M. 2006. English in the World: Global Rules, Global Roles. London and New York: Continuum
  • Wardhaugh, R. 2006. An Introduction to sociolonguistics. Hong Kong: Blackwell Publishing

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študenti:

  • pridobljene jezikovne zmožnosti v angleškem jeziku nadgradijo s sociokulturnimi vidiki, kot so jezikovni označevalci družbenih odnosov, vljudnostne konvencije, razlike v jezikovnih registrih in izrazi ljudske modrosti,
  • razvijajo sociolingvistične zmožnosti, ki so pomembne za uspešno delovanje v mednarodnem okolju, s poudarkom na jezikovni rabi in na kulturni raznolikosti,
  • spoznajo vlogo angleščine kot globalnega jezika in pomen izgovornih različic angleščine po svetu.

Splošne kompetence:

Študenti:

  • pridobivajo znanja, ki omogočajo medkulturni dialog,
  • uporabljajo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri iskanju, izbiranju, obdelavi in predstavitvi informacij,
  • se zavedajo potrebe po stalnem izpopolnjevanju že pridobljenega znanja,
  • ustvarjajo in soustvarjajo učinkovite medčloveške odnose,
  • povezujejo pridobljena znanja med različnimi področji,
  • so fleksibilnejši pri opredeljevanju in reševanju konkretnih vprašanj,
  • imajo večjo sposobnost sporazumevanja, ki izhaja iz razumevanje dveh pogledov in kultur,
  • so sposobni samostojnega pridobivanja znanj in vedenj,
  • uspešno se vključujejo v timsko delo,
  • razvijajo zmožnosti kritičnega razmišljanja.

Predmetnospecifične kompetence:

Študenti:

  • so sposobni prepoznati in razumeti kulturne razlike in njihovo izražanje skozi jezik,
  • znajo prepoznati različne izgovorne različice angleščine,
  • znajo prepoznati in uporabiti različne jezikovne registre in besedilne vrste,
  • razumejo pomen konteksta pri oblikovanju besedil v angleškem jeziku,
  • znajo uporabiti primerna jezikovna sredstva pri sporazumevanju v angleščini,
  • razvijajo strategije razumevanja tujih in uravnavanja lastnih sporočil,
  • znajo prepoznati in učinkovito uporabiti razne izraze ljudske modrosti v angleškem jeziku,
  • so sposobni učinkovitega sporazumevanja v mednarodnem in medkulturnem okolju.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • zna prepoznati kulturne razlike, ki se izražajo skozi jezik,
  • razume pomen angleščine kot globalnega jezika,
  • pozna različne registre in načine izražanja v angleškem jeziku.

Uporaba:

Študent/-ka:

  • se je sposoben/-na učinkovito sporazumevati v medkulturnem okolju,
  • je sposoben/-na uporabljati različna jezikovna sredstva v angleščini glede na dani kontekst,
  • se zna učinkovito sporazumevati v angleškem jeziku v mednarodnem okolju.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • je zmožen/-na ovrednotiti svoje znanje angleškega jezika v širšem mednarodnem kontekstu.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • delo v manjših skupinah,
  • razgovor/diskusija/debata,
  • praktično delo,
  • individualno delo,
  • samostojno učenje.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

  • predstavitev:
  • pisni izpit:
  • ustni izpit:

20%,

60%,

20%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. BRATOŽ, Silva. A stylistic analysis of four translations of J. D. Salinger's The catcher in the rye. ELOPE (Ljubl.), 2004, vol. 1, [no.] 1/2, str. 95-104. [COBISS.SI-ID 924887]
  2. BRATOŽ, Silva. A contrastive analysis of conceptual metaphors in political discourse. Primenj. lingvist., 2009, br. 10, str. 275-286, graf. prikazi. [COBISS.SI-ID 177373452]
  3. BRATOŽ, Silva. Metafore našega časa, (Znanstvene monografije Fakultete za management Koper). Koper: Fakulteta za management, 2010. 228 str., ilustr., preglednice. ISBN 978-961-266-077-2. [COBISS.SI-ID 253467904]
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki