Inkluzivna pedagogika
Reflektivna praksa
Osnovni podatki o predmetu
 1.    Ime predmeta: Reflektivna praksa 
 2.    Koda predmeta:
 3.    Nosilec predmeta: doc. dr. Sonja Rutar
 4.    Število ECTS kreditnih točk: 6
 5.    Učni jezik: slovenski
 
 Podatki o umeščenosti predmeta 
 6.    Študijski program: Inkluzivna pedagogika 
 7.    Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja 
 8.    Vrsta predmeta: obvezni                
 9.    Letnik študija: 2.
 10.    Semester: 3.
 11.    Študijska smer:
 12.    Steber programa: 
 
 Obveznosti
 13.    Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
|   Oblika izvedbe  |   Število ur  |   Število KT  |   Izvajalec  | 
|   laboratorijske vaje (LV)  |   15  |   0,5  |   Učitelj, sodelavec  | 
|   SKUPAJ  |   15  |   0,5  | 
14. Samostojno študentovo delo:
|   Oblika aktivnosti  |   Število ur  |   Število KT  | 
|   hospitacije (HO)  |   60  |   2  | 
|   nastopi (NA)  |   30  |   1  | 
|   študij literature in virov (ŠL)  |   30  |   1  | 
|   krajši pisni izdelki (KPI)  |   15  |   0,5  | 
|   portfolio – projektna naloga (PN)  |   30  |   1  | 
|   SKUPAJ  |   165  |   5,5  | 
Cilji in kompetence
 15.    Predznanje, ki ga mora imeti študent:
 Vpis v letnik 
 
 16.    Učni cilji predmeta in kompetence:
 Cilji:
 Študent/-ka na praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
 Se usposablja za samostojno, kritično in reflektivno prakso.
 
 Splošne kompetence:
 zmožnost odkrivanja in prepoznavanja posebnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik,
 izbira ustreznih pristopov, metod, tehnik in strategij dela glede na specifične potrebe posameznika,
 sposobnost uporabe ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov
 
 Predmetnospecifične kompetence*:
 Razvijanje strategij reflektivnega praktika.
 Razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja.
 Uporaba različnih strategij v neposrednem delu.
 Pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov.
 Zmožnost samorefleksije in načrtovanja sprememb.
 Poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem.
 
 Vsebina predmeta in literatura 
 17.    Opis vsebine.
 Značilnosti reflektivne prakse in proces reflektivne prakse, ki naj vključuje: načrtovanje dela, zbiraje podatkov, analizo in refleksijo ter načrtovanje sprememb.
 Tehnike opazovanja pri  hospitacijah ter razvijanje vloge »kritičnega prijatelja« pri kolegialnem opazovanju in svetovanju. 
 Sodelovanje z mentorjem, vodstvom, okoljem, starši in vključenimi v učni proces.
 Nastopi pred učečimi, mentorjem, kolegom. Samorefleksija. 
 Pogovor po nastopu, ki naj vključuje informacije: o dogajanju in ravnanju študenta, 
 študentovi razlagi in razmisleku o dogajanju, razkrivanje in ozaveščanje novega znanja ter načrtovanje sprememb.
 Pomen dnevniških zapisov in beležk. Vodenje dnevnika prakse. Zbiranje informacij od udeležencev.
 Pomen, značilnosti in vsebina portfolia.
 
 18.    Literatura:
 Osnovna literatura:
 Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.). Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja. Maribor: Pedagoška fakulteta, str. 63-71.
 Cencič, M., Cencič, M. (1994). Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
 
 Literatura se sproti dopolnjuje.
 
 19.    Predvideni študijski dosežki:
 Znanje in razumevanje:
 Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
 Razvija spretnosti neposrednega dela.
 Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno vzgojno-izobraževalno delo.
 Razume pojave, ki potekajo v praksi.
 
 Uporaba:
 Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
 Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
 Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učečih.
 
 Refleksija:
 Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje ter načrtovati in izpeljati spremembe. 
 Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih in analiziranih informacij. 
 
 Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
 20.    Metode poučevanja in učenja: 
 nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.
 
 21.    Načini preverjanja znanja:  
 Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse. 
 Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.
 
 Pogoji in viri
 22.    Delitev na skupine.
 Praksa poteka individualno, v dvojicah ali v manjših skupinah. 
 Pri laboratorijskih vajah so skupine po normativih, 15 študentov.
 
 23.    Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
 Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.
 
 24.    Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
 1 habilitiran visokošolski učitelj in
 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
 mentorji/-ice na VI zavodih
 
 Evalvacija
 25.    Metode in oblika evalvacije.
 Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.
 
 Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič
Novice
3. nov. | Novice
Viš. pred. Matija Jenko ter študentka Lara Strgaršek na Mednarodni znanstveni konferenci v Užicu v Srbiji
30. okt. | Novice
Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)
Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.
28. okt. | Novice
NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE
Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.
Dogodki
4. nov. | Dogodek Koper