Inkluzivna pedagogika
Pozitivna psihologija
Osnovni podatki o predmetu
 1.    Ime predmeta: Pozitivna psihologija
 2.    Koda predmeta:
 3.    Nosilec predmeta: doc. dr. Sonja Čotar Konrad
 4.    Število ECTS kreditnih točk: 6
 5.    Učni jezik: slovenski
 
 Podatki o umeščenosti predmeta
 6.    Študijski program: Inkluzivna pedagogika
 7.    Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski, 2. stopnja
 8.    Vrsta predmeta: izbirni               
 9.    Letnik študija: 1. ali 2.
 10.    Semester: 1., 2. ali 3.
 11.    Študijska smer:
 12.    Steber programa: 
 
 Obveznosti
 13.    Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
|   Oblika izvedbe  |   Število ur  |   Število KT  |   Izvajalec  | 
|   predavanja (P)  |   30  |   1  |   učitelj  | 
|   seminarske vaje (SV)  |   15  |   0,5  |   sodelavec  | 
|   laboratorijske vaje (LV)  |   30  |   1  |   sodelavec  | 
|   SKUPAJ  |   75  |   2,5  | 
14. Samostojno študentovo delo:
|   Oblika aktivnosti  |   Število ur  |   Število KT  | 
|   projektna naloga (PN)  |   30  |   1  | 
|   študij literature in virov (ŠL)  |   30  |   1  | 
|   priprava na izpit in izpit (PI)  |   45  |   1,5  | 
|   SKUPAJ  |   105  |   3,5  | 
Cilji in kompetence
 15.    Predznanje, ki ga mora imeti študent
 Vpis v letnik.
 
 16.    Učni cilji predmeta in kompetence
 Cilji
 Študent/-ka spozna zakonitosti pozitivne paradigme v razumevanju psiholoških procesev za učinkovito delo z ljudmi, ki izhaja iz pozitivnih primerov kako ravnati, da ublažimo stiske in spodbudimo razvoj potencialov in vrlin pri sebi in drugih.
 
 Splošne kompetence
 Razumevanje osnovnih  konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k  analiziranju in reševanju problemov. 
 Nudenje podpore pri samovrednotenju, zaupanju v lastne moči ter razvijanju pozitivnih pričakovanj.
 Razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti pri delu z različnostmi posameznikov, ki predstavljajo izziv za boljše delo in ne samo problem.
 
 Predmetnospecifične kompetence
 Konceptualno razumevanje pozitivnih vrlin in moči, ki so imanentni posameznikom v vseh kulturnih okoljih.
 Poznavanje mehanizmov spodbujanja pozitivnih potencialov in realiziranja psiholoških potreb posameznika po sprejetosti, ustreznosti in avtonomnosti.
 Razvoj osebnih in medosebnih / socialnih kompetenc za delo s posamezniki in skupinami, ki temeljijo na pozitivnih pričakovanjih, samozaupanju, iniciativi, ustvarjalnosti in vztrajnosti.
 
 Vsebina predmeta in literatura 
 17.    Opis vsebine
 Konceptualizacija pozitivne in integrativne psihološke paradigme. 
 Proučevanje človeških potencialov in vrlin. 
 Spoštovanje, vrednote, avtoriteta, empatija.
 Humanistične teorije v razumevanju razvojnih potencialov.
 Raziskovanje v pozitivni psihologiji usmerjeno na subjektivno in individualno: dobro počutje, ustreznost, zadovoljstvo, upanje, optimizem, energija (flow), pogum, volja, vstrajnost, kapaciteta za ljubezen, interpersonalne spretnosti. 
 Podporni sistemi razvoja. 
 Različne vloge in identitetni položaji. 
 Pomen koncepta večih inteligentnosti v inkluzivni pedagogiki.
 Volja za smisel.
 Subjektivni vidiki doživljanja in izražanja čustev. 
 
 18.    Literatura
 Osnovna literatura:
 Csikszentmihalyi, M., Csikszentmihalyi, I. (Eds.) (2006). A Life Worth Living: Contributions to Positive Psychology. New York: Oxford University Press. 
 Csoti, M. (2008). How to Stop Bullying – Positive Steps to Protect Children in Your Care. EU: Right Way. 
 Harris, T. A. (2007). Jaz sem v redu – ti si v redu. Ljubljana: Karantanija.
 Hendry, L. B., Kloep, M. (2002). Lifspan Development. London: Thompson learning.
 Resources for Teaching Positive Psychology. http:// www.enpp.org
 Noddings, N. (2005). Happiness and Education. Cambridge: Cambridge University Press.
 
 19.    Predvideni študijski dosežki
 Znanje in razumevanje
 Pozna in razume temeljne koncepte in spoznanja pozitivne psihologije.
 Razume pomen proučevanja človeških vrlin in dejavnikov, ki podpirajo razvoj. 
 
 Uporaba
 Razumevanje uporabi pri ozaveščanju lastnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali diadnem odnosu.
 Znanje uporabi pri načrtovanju dela in raziskovanja in razvoja lastne prakse.
 Sodeluje z drugimi strokovnjaki in uporabniki iz vidika pozitivnega in integrativnega pristopa.
 
 Refleksija
 Reflektira obstoječe prakse in lastno strokovno delovanje.
 Premislek subjektivnih in humanističnih vidikov pozitivnih pričakovanj v luči refleksije pozitivne paradigme v psihologiji.
 
 Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
 20.    Metode poučevanja in učenja
 Predavanja.
 Študij literature.
 Seminarji.
 Vaje v manjših skupinah. 
 
 21.    Načini preverjanja znanja
 Uspešno izdelana seminarska naloga in ustni izpit.
 
 Pogoji in viri
 22.    Delitev na skupine
 Seminarsko delo in vaje potekajo v skupinah (po normativih). 
 
 23.    Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta
 Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
 
 24.    Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
 Habilitiran visokošolski učitelj.
 Habilitiran visokošolski sodelavec. 
 
 Evalvacija
 25.    Metode in oblika evalvacije
 Sprotna evalvacija med potekom predavanj.
 Evalvacijski vprašalnik ob zaključku.
 
 
 Učni načrt pripravila: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer 
Novice
3. nov. | Novice
Viš. pred. Matija Jenko ter študentka Lara Strgaršek na Mednarodni znanstveni konferenci v Užicu v Srbiji
30. okt. | Novice
Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)
Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.
28. okt. | Novice
NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE
Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.
Dogodki
4. nov. | Dogodek Koper