Inkluzivna pedagogika
Gibanje in komunikacija
Osnovni podatki o predmetu
 1. Ime predmeta: Gibanje in komunikacija
 2. Koda predmeta:
 3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
 4. Število ECTS kreditnih točk: 6
 5. Učni jezik: slovenski
 
 Podatki o umeščenosti predmeta
 6. Študijski program: Inkluzivna pedagogika
 7. Vrsta in stopnja študijskega programa: druga stopnja, magistrska 
 8. Vrsta predmeta: izbirni
 9. Letnik študija: 1. ali 2.
 10. Semester: 1., 2. ali 3. 
 11. Študijska smer: 
 12. Steber programa:
 
 Obveznosti
 13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure): 
|   Oblika izvedbe  |   Število ur  |   Število KT  |   Izvajalec  | 
|   predavanja (P)  |   30  |   1  |   učitelj  | 
|   seminarji (SE)  |   15  |   0,5  |   učitelj ali asistent  | 
|   seminarske vaje (SV)  |   15  |   0,5  |   asistent  | 
|   laboratorijske vaje (LV)  |   15  |   0,5  |   asistent  | 
|   SKUPAJ  |   75  |   2,5  | 
14. Samostojno študentovo delo:
|   Oblika aktivnosti  |   Število ur  |   Število KT  | 
|   seminarska naloga (PN)  |   30  |   1  | 
|   študij literature in virov (ŠL)  |   30  |   1  | 
|   priprava na izpit in izpit (PI)  |   45  |   1,5  | 
|   SKUPAJ  |   105  |   3,5  | 
Cilji in kompetence
 15.Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
 
 
 16.Učni cilji predmeta in kompetence:
 a.Cilji:
 Študenti:
- spoznajo pomen giba za prvo komunikacijo,
 - spoznajo razsežnost in zmožnost vključevanja neverbalne komunikacije
 - seznanijo se z učenjem s posnemanjem,
 - razvijajo zmožnost analize kvantitativnih in kvalitativnih gibov ter gibanja v komunikaciji
 - spoznajo skupne značilnosti in razlike ter možnosti, ki jih gibanje nudi za medosebno in družbeno komunikacije,
 - spoznajo značilnosti gibalne igre kot sredstva komunikacije,
 - spoznajo in poglobijo znanja o ustvarjalnem gibu,
 - seznanijo se s temeljnimi principi socializacije skozi gibalno aktivnost,
 - ovrednotijo gibanje kot sredstvo inkluzije,
 - seznanijo se z uporabo metod sproščanja v otroštvu (raztezne in dihalne vaje, gibanje in koincentracija, joga za otroke, ...).
 
 b.Splošne kompetence:
- sposobnost prevzemanja odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje,
 - poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko in kodeksi,
 - interdisciplinaren pristop k obravnavi otrok in sodelovanje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij,
 - sposobnost dela s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, izobraževanja, svetovanja in omogočanja podpore,
 - sposobnost omogočanja napredovanja,
 - razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti,
 - sposobnost vrednotenja in kritične evalvacije obstoječe prakse, politike in raziskovanja
 - edukacije oseb s posebnostmi v razvoju in njihove inkluzije,
 
 c.Predmetnospecifične kompetence*:
- zmožnost odkrivanja in prepoznavanja gibalnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik,
 - razumevanje razvojnih gibalnih potreb in sposobnosti ter zmožnosti uporabe giba in gibanja kot sredstva izražanja in komunikacije
 - sposobnost načrtovanja in izpeljave empiričnih raziskovalnih projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj,
 - zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse gibalne/športne aktivnosti pri otrocih iz različnih fizičnih in socialnih okoljih.
 - delo s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, educiranja, svetovanja in nudenja podpore pri vključevanju otroka v vsebine gibalne/športne aktivnosti,
 
 Vsebina predmeta in literatura 
 17.Opis vsebine:
- gib in prva komunikacija,
 - pomen in vloga neverbalne komunikacije v kognitivnem razvoju otroka
 - učenje s posnemanjem,
 - analiza kvantitativnih in kvalitativnih gibov,
 - nevrofizološke in biomehanske osnove gibalnih vzorcev
 - zaznavanje okolja in komunikacija od refleksnih gibalnih vzorcev preko elementarnih gibalnih vzorcev do stereotipov
 - medosebna in družbena komunikacija,
 - gibalna igra kot temeljno sredstvo komunikacije,
 - ustvarjalni gib – od prvih hotenih gibov do skupinske kreacije,
 - gibalna komunikacija kot osnova socializacije skozi gibalno aktivnost,
 - gibanje/šport kot sredstvo inkluzije,
 - metode koncentracije in sproščanja z gibanjem ter joga pri otrocih.
 
 18.Literatura:
 a.Osnovna literatura:
 Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
 Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Human Development. New York, McGraw-Hill.
 Kroflič, B. (1999). Ustvarjalni gib – tretja razsežnost pouka. Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče.
 
 b.Dopolnilna literatura*:
 Vec, Tomaž (2005). Komunikacija – umevanje sporazuma. Ljubljana: Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše.
 Pišot, R., Planinšec, J. (2005). Struktura motorike v zgodnjem otroštvu: motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihosomatičnega statusa otroka, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
 Videmšek, M., Drašler, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
 Cotič, M., Zurc, J. in Pišot, R. (2007). Movement as a method of integrated teaching on the example of early teaching of mathematics. V: Kožuh, B. (ur.), Kahn, R. (ur.), Kozłowska, A. (ur.), Wolze, W. (ur.). New paradigms and methods in educational and social research. Los Angeles: University of California, 209–226.
 Gardner, H. (1995). Razsežnosti uma. Ljubljana: Tangram
 Payne, H. (2003). Creative movement & dance in groupwork. Oxon: Speechmark.
 Pišot, R. (2003). Gibalni razvoj otroka in njegova vloga v celostnem razvoju. V: Konda, B. (ur.). Pomen gibanja za razvoj otroka, (str. 82–90). Ljubljana: Fit Slovenija.
 Schmidt, G. (2003). Začetni program joge za otroke. Ljubljana: Schlamberger P& J, knjižnja zbirka Zate
 John Evans, Brian Davies, Jan Wright (2004): Body Knowledge and Control: Studies in the Sociology of Physical Education and Helath. Routledge. 
 Jackson, O.L., Meltzoff, A.N.& Decety, J. (2005). Neural circuts involved in imitation and perspective-talking. Neurolmage, 31 (1), 429-439.
 
 19.Predvideni študijski dosežki:
 a.Znanje in razumevanje:*
 Študent:
- pozna pomen giba kot sredstva komunikacije,
 - zna analizirati kvantitativne in kvalitativne gibe,
 - zna ločevati med medosebno in družbeno komunikacijo,
 - pozna pomen gibalne/športne aktivnosti za spodbujanje razvojnih potencialov, ciljev in socialne integracije posameznikov,
 - pozna pomen gibalnih dejavnosti za socialno vedenje in osebnost otrok,
 - razvija zmožnost empiričnega raziskovanja gibanja v povezavi s komunikacijo,
 - razvija zmožnost seznanja drugih z lastnimi spoznanji o strategijah, metodah in načinih uporabe giba pri komunikaciji,
 - ozavesti pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja preko refleksije teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
 - samostojno uporablja študijsko literaturo in razvija zmožnosti za lastno učenje na višjih ravneh.
 
 b.Uporaba:*
 Študent:
- je sposoben pridobivanja podatkov o vlogi in pomenu giba kot sredstva komunikacije s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
 - zna seznanjati druge z lastnimi spoznanji ter zna sprejeti odzive nanje kot podlago za nadaljnje delo,
 - samostojno uporablja študijsko literaturo,
 - je sposoben identificirati, izbrati in uporabiti ustrezne gibalne/športne vsebine glede na zahteve in posebnosti otroka.
 
 c.Refleksija:* 
 Študent:
- je zmožen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja,
 - je zmožen refleksije lastnega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
 - pri predmetu razvije moralno-etnični čut in čut do odgovornosti pedagoškega dela ter učinkov, ki jih imajo njegova ravnanja na učenca,
 - napreduje v svojem socialnem, čustvenem, moralnem in kognitivnem razvoju, s čimer utrdi temelje za kvalitetno delo z učenci, učitelji in starši.
 
 Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
 20.Metode poučevanja in učenja:
 predavanja, seminarji, delo na terenu (izvedba lastne empirične raziskave)
 
 21.Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo (60% ocene),
 - izpit (40% ocene).
 
Obe preverjanji znanja se ocenjujeta s številčno oceno.
 
 Pogoji in viri
 22.Delitev na skupine.*
 - izdelava seminarskega dela samostojno ali v skupinah po dva do največ pet študentov.
 
 23.Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
 Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
 Športna dvorana/telovadnica.
 Ustrezni športni rekviziti in učni pripomočki.
 
 24.Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- habilitirana visokošolska učitelja
 - habilitiran visokošolski sodelavec
 
 Evalvacija
 25.Metode in oblika evalvacije.
- sprotni pogovori s študenti,
 - pridobivanje pisnih (anonimnih) mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo) z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta,
 - zunanja evalvacija s strani UP.
 
 
 Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Rado Pišot, doc. dr. Joca Zurc
Novice
3. nov. | Novice
Viš. pred. Matija Jenko ter študentka Lara Strgaršek na Mednarodni znanstveni konferenci v Užicu v Srbiji
30. okt. | Novice
Pedagoška fakultete UP sodelovala na srečanju delovne skupine ECEC Evropske komisije o digitalizaciji v predšolskem obdobju (Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC)
Od 21. do 23. oktobra 2025 je v Ljubljani potekalo srečanje Delovne skupine za predšolsko vzgojo in izobraževanje (ECEC) Evropske komisije (European Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Group - Peer Learning Activity: Positive impact, opportunities and challenges of digitalisation in Early Childhood Education and Care (ECEC), posvečeno vprašanjem digitalizacije v zgodnjem otroštvu.
28. okt. | Novice
NI TI VSEENO? DELUJ POŠTENO! - ŠTUDENTSKI DAN V OKVIRU TEDNA PREPREČEVANJA KORUPCIJE
Vabimo vas, da se nam v okviru letošnjega Tedna preprečevanja korupcije pridružite na Študentskemu dnevu, ki bo v sredo, 10. decembra 2025, med 10.00 in 12.00, v predavalnici Burja 1 na UP FHŠ (Fakulteta za humanistične študije), Titov trg 5, Koper.
Dogodki
4. nov. | Dogodek Koper