Inkluzivna pedagogika

Pomoč z glasbo otrokom s posebnimi potrebami pri rednem vzgojno-izobraževalnem procesu

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Pomoč z glasbo otrokom s posebnimi potrebami pri rednem vzgojno-izobraževalnem procesu

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

45

30

/

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

izr. prof. dr. Mirko Slosar

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

  • Glasba kot psihološki fenomen;
  • Glasba kot stroka, umetnost in kultura;
  • Glasbene dejavnosti: petje, igranje na glasbila s poenostavljeno tehniko igranja, poslušanje in ustvarjanje;
  • Povezave med glasbo in celostnim otrokovim razvojem;
  • Povezave med glasbo in inteligentnostjo;
  • Povezave med glasbo in uspešnostjo pri pouku;
  • Povezave med glasbo in vedenjskimi vzorci;
  • Povezave med glasbo in psihomotoričnim razvojem;
  • Povezave med glasbo in kognitivnim razvojem;
  • Povezave med glasbo in afektivnim razvojem;
  • Metode pomoči z glasbo glede na človekove/učenčeve psihofizične potrebe;
  • Oblike pomoči z glasbo: skupinska, individualna;
  • Določanje ciljev in strategij pomoči z glasbo glede na potrebe posameznika ali skupine (izbira ustreznih glasbenih vsebin, dejavnosti, oblik in metod dela);
  • Integracija glasbene terapije z drugimi oblikami pomoči;
  • Načrtovanje, spremljanje in evalviranje učinkov glasbene terapije na posameznika ali skupino;
  • Metodologija znanstveno-raziskovalnega dela s področja pomoči z glasbo učencem s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Schalkwijk, F. W. (1994). Music and People with Developmental Disabilities. MusicTherapy, Remedial Music Making and Musical Activities. Bristol, PA: Jessica Kingsley Publishers.
  • Strokovni članki v tujih in domačih publikacijah.
  • Izbrane notne edicije in zvočni posnetki.
  • Slosar. M. (2010) : Muzikoterapija, Študijska skripta, Pedagoška fakulteta Koper
  • Kopačin. B. (2011): Povezava med glasbenim učenjem, inteligentnostjo in uspešnostjo pri pouku od četrtega do osmega razreda osnovne šole, doktorska disertacija, PeF Ljubljana
  • Dopolnilna literatura:
  • De la Motte-Haber, H. (1990). Psihologija glasbe. DZS, Ljubljana.

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent/-ka:

  • si razvija, poglablja in razširi z različnimi glasbenimi dejavnostmi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
  • pozna metode in načine, kako posameznikom ali skupini (učencu ali učencem) z različnimi glasbenimi dejavnostmi pomaga izboljšati ali vzdrževati kognitivne, afektivne, psihomotorične in socialne sposobnosti ter spretnosti,
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
  • zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
  • pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v glasbeno-terapevtski proces,
  • prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v prakso.

Splošne kompetence:

Študent/-ka:

  • Ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci,
  • pri načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
  • vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
  • se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela.

Predmetnospecifične kompetence:

Študent/-ka:

  • pozna zakonitosti pomoči z glasbo,
  • suvereno vodi oblike pomoči z glasbo glede na specifične potrebe skupine ali posameznika,
  • učeče uvaja v poznavanje in uporabo glasbe kot sredstva pomoči,
  • spodbuja učeče k pogovoru in presoji svojih idej,
  • konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbene terapije,
  • pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
  • preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • ima teoretična in praktična znanja za vodenje pomoči z glasbo,
  • pozna ustrezne metode in oblike dela, ki jih bo izbral/-a na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati glasbo kot sredstvo pomoči,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.

Uporaba:

Študent/-ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira tako okolje, ki omogoča učinkovito glasbeno terapijo,
  • pri pomoči z glasbo upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
  • poustvarja glasbene vsebine, ki so namenjene pomoči z glasbo,
  • povezuje pomoč z glasbo z drugimi področji.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno in glasbeno-terapevtsko literaturo,
  • kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • individualno delo.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

  • · seminarska naloga,
  • · izpit: pisni in praktični.

seminarska naloga 30%,

izpit: pisni 35% in

praktični 35%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. SLOSAR, Mirko. Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje I. Ljubljana: Debora, 2007 [i. e.] 2008. 98 str., ilustr. ISBN 978-961-6525-47-3. [COBISS.SI-ID 241031168]
  2. SLOSAR, Mirko. Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje II. Ljubljana: Debora, 2008. 62 str. ISBN 978-961-6525-48-0. [COBISS.SI-ID 241031424]
  3. SLOSAR, Mirko. Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje III. Ljubljana: Debora, 2008. 73 str. ISBN 978-961-6525-49-7. [COBISS.SI-ID 241031680]
  4. Slosar. M. (2010) : Muzikoterapija, Študijska skripta, Pedagoška fakulteta Koper
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki