Inkluzivna pedagogika

Pravo in etika v edukaciji

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Pravo in etika v edukaciji

Course title:

Law and Ethics in Education

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

Izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

45

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

izr. prof. dr. Andraž Teršek

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

/

Vsebina:

Content (Syllabus outline):

  • Poglobljena analiza in razlaga izbranih tem s področja prava, ki v največji meri zadevajo učiteljski poklic, status učencev in opredeljujejo pravno pravilen odnos med učitelji in učenci;
  • Poglobljena analiza in razlaga izbranih tem s področja prava, ki so posebnega pomena za edukacijo;
  • Poglobljeno učenje, kako misliti pravo in kako učiti pravno mišljenje;
  • Poglobljena analiza in razlaga pomembnih etičnih vprašanj za edukacijo;
  • Poglobljeno soočenje pravnih pravil in etičnih standardov v učiteljskem poklicu.
  • Deepened analysis and interpretation of selected themes in the field of law, which mostly concern the teaching profession, student status and define the legally correct relationship between teachers and pupils;
  • Deepened analysis and interpretation of selected themes in the field of law that are of special importance for education;
  • Deepened learning how to think about the law and how to teach legal thinking;
  • Deepened analysis and interpretation of significant ethical issues in education;
  • Deepened confrontation of legal rules and ethical standards in the teaching profession.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura (basic readings):

  • Andreja Trtnik Herlec, Brigita Urh, Andrej Koren, Andraž Teršek (2006): Udejanjanje otrokovih pravic v kontekstu šole. Šola za ravnatelje. Ljubljana.
  • Otrokove pravice v Evropi (1999). Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope. Ljubljana.
  • Ethics and Education (2005). The Official Journal of the International Network of Philosophers of Education. Št. 6/2005. Routledge.
  • Andraž Teršek (2009): Ustavna demokracija in vladavina prava. UP FAMNIT. Koper.
  • Odločbe sodišča in informacijskega pooblaščenca.
  • Strokovni članki in poglavja iz izbranih znanstvenih, strokovnih in časopisnih virov, naknadno določena in razdeljena tekom izvajanja študijskega procesa pri predmetu (višja zahtevna raven).


Dopolnilna literatura (additional readings):

  • Pavel Zgaga (2002). Šolsko polje : teme iz filozofije edukacije in edukacijskih strategij, (Obrazi edukacije, 1). 1. izd. Ljubljana. Pedagoška fakulteta.
  • Tatjana Devjak (ur.) (2007). Pravila in vzgojno delovanje šole, (Partnerstvo fakultet in šol, model III). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
  • Pavel Zgaga (1990). Religija, etika, vednost: med vzgojo in izobraževanjem. V: GABER, Slavko (ur.), KODELJA, Zdenko (ur.). Verouk v šole?! : [zbornik], (Šolsko polje, 4). Ljubljana: Krt; Škofja Loka: Zamorc, 1990.
  • Ivan Kosovel (1990). Vzgoja proti izobraževanju : razprave in eseji, (Študije šolskega polja). Ljubljana: Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja.
  • Lovro Šturm (2002): Komentar Ustave Republike Slovenije. FPDEŠ. Ljubljana.
  • Ciril Ribičič (2010): Človekove pravice in ustavna demokracija. Študentska založba. Ljubljana.
  • Rado Bohinc, Miro Cerar, Barbara Rajgelj (2006): temelji prava in pravne ureditve. GV založba. Ljubljana.
  • Strokovni članki in poglavja iz izbranih znanstvenih, strokovnih in časopisnih virov, naknadno določena in razdeljena tekom izvajanja študijskega procesa pri predmetu.

Cilji in kompetence:

Objectives and competences:

Cilji:

Študent/ka

  • razvije poglobljeno znanje o temeljnih pravnih vprašanjih, ki zadevajo učiteljski poklic in edukacijo, hkrati pa poglobi njihovo pravilno razumevanje;
  • razvije uporabno znanje za neposredno uporabo prava in pravnih orodij za učiteljski poklic;
  • izboljša razumevanje odločilnih pogojev za dober odnos z učenci;
  • razvije poglobljeno razumevanje temeljnih etičnih vprašanj za učiteljski poklic in edukacijo;
  • razvije sposobnost učinkovitega soočanja pravnih pravil z etičnimi standardi


Splošne kompetence:

  • poglobljeno poznavanje in razumevanje temeljnih pravnih in etičnih vsebin, ki so pomembne za dobro delo učitelja;
  • razvijanje sposobnosti za uspešno reševanje pravnih in etičnih vprašanj pri delu učitelja in v edukaciji;
  • poglobljeno razvijanje sposobnosti za analizo, sintezo in kritično oceno strokovnih vprašanj in gradiva;
  • obogatitev splošnega znanja in širitev razgledanosti.


Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje temeljnih pravnih vsebin, ki so pomembne za dobro delo učitelja;
  • poznavanje in razumevanje osrednjih etičnih vprašanj za dobro delo učitelja in edukacijo;
  • učenje o tem, kako misliti in učiti pravo;
  • učenje o tem, kako misliti in uresničevati etična načela pri delu učitelja in v edukaciji;
  • učenje o tem, kako soočati in uresničevati pravo in etiko pri delu učitelja.

Objectives:

Students

  • develop deepened knowledge of fundamental legal issues affecting the teaching profession and education, but also deepen their proper understanding of the key legal issues;
  • develop useful skills for direct application of the law in teaching practices and use of legal tools in the teaching profession;
  • improve understanding of the basic conditions for a good relationship with pupils;
  • develop a deepened understanding of fundamental ethical issues for the teaching profession and education;
  • develop the ability to effectively confront the legal rules and ethical standards

General competences:

  • develop deepened knowledge and proper understanding of fundamental legal and ethical issues, which is important for a good teaching;
  • develop the ability to successfully resolve the legal and ethical issues in the work of the teacher and in education;
  • develop the deepened capacity for analysis, synthesis and critical assessment of professional issues and learning materials;
  • enrichment of general knowledge.


Subject-specific competencies:

  • develop knowledge and understanding of the basic legal provisions that are important for a good teaching and education;
  • develop knowledge and proper understanding of key ethical issues for a good teaching;
  • learn how to think the law and teach the law;
  • learn how to think and implement ethical principles in the work of the teacher and in education;
  • learn how to confront law and ethics and how to implement law and ethics in the work of the teacher.

Predvideni študijski rezultati:

Intended learning outcomes:

Znanje, razumevanje in uporaba:

Študent/-ka:

  • teoretično obvlada in razume izbrane pravne vsebine in etična vprašanja na višji ravni;
  • razvije sposobnost neposredne uporabe pravnih pravil in etičnih načel pri delu učitelja in v edukaciji;
  • razvije sposobnost za poučevanje pravnih in etičnih tem.

Refleksija:

Študent/-ka:

  • primerja pridobljeno znanje s kolegi,
  • kritično ocenjuje lastno znanje in razumevanje predmetnih vsebin pri kolegih;
  • išče, kritično izbira in učinkovito uporablja strokovne vire;
  • razvije sposobnost pisnega prikaza znanja in kvalitetne pisne utemeljitve lastnih stališč.

Knowledge, understanding and use of:

The student:

  • theoretically masters and understands the contents of selected legal and ethical issues on higher level;
  • develop the ability for direct application of legal rules and ethical principles in the work of the teacher and in education;
  • develop the ability to teach about legal and ethical issues.


Reflection:
The student:

  • compares the acquired knowledge with colleagues;
  • critically evaluates her own knowledge and understanding of issues and those of her colleagues;
  • seeks, critically selects and effectively uses the professional resources;
  • develops the ability to display knowledge in writing and to make quality written statements of her own positions.

Metode poučevanja in učenja:

Learning and teaching methods:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • pogovor, razprava (poseben poudarek).

Forms of work:

  • Front form of teaching,
  • work in groups
  • work independently.


Methods:

  • lectures,
  • seminars
  • conversation, discussion (emphasized).

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar s seminarsko nalogo in ustni del izpita.

Seminarska naloga = 50%,

ustni izpit = 50 %

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. TERŠEK, Andraž. Svoboda izražanja v sodni praksi Evropskega sodišča za človekove pravice in slovenski ustavnosodni praksi. V Ljubljani: Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope pri NUK, 2007. 279 str. ISBN 978-961-6285-54-4. [COBISS.SI-ID 237456384]
  2. TERŠEK, Andraž. Ustavna demokracija in vladavina prava : ustavnopravni eseji. 1. izd. Koper: FAMNIT - Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijsko tehnologijo, 2009. 164 str. ISBN 978-961-269-182-0. [COBISS.SI-ID 248988160]
  3. TERŠEK, Andraž (ur.). Etika in kakovost življenja : izbrana vprašanja iz medicine, športa in prava = ethics and the quality of life : selected issues in medicine, sports, and law, (Revus, 2010, #št. #13). Ljubljana: Klub Revus; Koper: Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije, 2010. 127 str., tabele. [COBISS.SI-ID 3173320]
  4. Andreja Trtnik Herlec, Brigita Urh, Andrej Koren, Andraž Teršek (2006): Udejanjanje otrokovih pravic v kontekstu šole. Šola za ravnatelje. Ljubljana.
  5. TERŠEK, Andraž. Morala kot temelj in kriterij (vladavine) prava. Revus. [Tiskana izd.], 2010, št. 13, str. 89-110. [COBISS.SI-ID 256561152]
icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki