Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Glasbeno opismenjevanje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeno opismenjevanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Seminarji (SE)

45

1,5

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Projektno delo (PD)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Zagovor seminarske naloge

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi. Razume razvoj učenja glasbe skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe. Pozna vlogo simbola in posebnosti simbolnega sistema glasbe z vidika glasbenega opismenjevanja. Razume koncept slikovnega zapisa glasbe. Analizira in interpretira ustvarjalne dosežke otrok v in ob glasbi in pri tem ugotavlja ravni glasbene pismenosti. V okviru raziskovanja razvija in preverja metode, pristope in/ali dosežke otrok/mladostnikov na omenjenih področjih.

e. Splošne kompetence:

  • zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.;
  • zmožnost izbire in uporabe različnih strategij, pristopov in metod dela z različnimi otroki;
  • zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.


f. Predmetnospecifične kompetence:

  • zmožnost prepoznavanja, analize in vrednotenja otrokovih dosežkov na področju glasbenega opismenjevanja;
  • zmožnost spremljanja, dokumentiranja in razumevanja razvoja glasbene pismenosti pri otroku;
  • zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov nadaljnji razvoj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbena pismenost:

  • opredelitve in pomen v sodobni družbi;
  • dejavniki vplivanja;
  • procesi inkulturalizacije v zgodnjem obdobju.


Glasbeno opismenjevanje:

  • sistemi glasbenega opismenjevanja (Orff, Dalcroz, Kodaly, Suzuki);
  • potek glasbenega opismenjevanje skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe;
  • vloga odraslega in pomen avtentične glasbene izkušnje;
  • vloga simbola in slikovni zapis glasbe.


Teoretična izhodišča načrtovanja dejavnosti z vidika glasbenega opismenjevanja:

  • cilji, dejavnosti, glasbene vsebine in metode;
  • spremljanje in dokumentiranje;
  • spremljanje in razumevanje kompetentnosti otroka na področju glasbenega opismenjevanja.


18. Literatura:
Seznam se sproti dopolni z aktualnimi vsebinami glede na potrebe.
a. Osnovna literatura:

  • Borota, B. (2006): Vloga simbola pri razvijanju glasbene predstavljivosti v zgodnjem obdobju. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
  • Denac, O. (2010): Teoretična izhodišča načrtovanja glasbene vzgoje v vrtcu. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
  • Edward, C., Gandini, L., Forman, G. (ur.) (1998). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach – Advanced Reflections. London: Ablex Publishing.
  • Rotar Pance, B. (2006): Poti do glasbenih znanj. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.


b. Dopolnilna literatura:

  • De la Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
  • Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
  • Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.


c. Dodatna literatura:

  • Sicherl - Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana: Debora.
  • Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.


19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi;
  • razume vplive dejavnikov okolja v procesih inkulturalizacije;
  • pozna različne sisteme glasbenega opismenjevanja.

e. Uporaba:
Študent/-ka:

  • pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov glasbenega opismenjevanja;
  • pridobljeno znanje uporabi pri interpretaciji in razumevanju otrokovega razvoja na področju glasbenega opismenjevanja.


f. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti in strokovno utemeljuje različne pristope h glasbenemu opismenjevanju;
  • kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.


21. Načini preverjanja znanja:
Izdelava in zagovor seminarske naloge.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj;
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki