Predšolska vzgoja
Spoznavanje okolja
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Spoznavanje okolja | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Predšolska vzgoja, 1. stopnja | / | 1. | 1. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
15 | 5 | 0 | 20 | 5 | *45 | 3 | ||||||||
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja *Seminarska naloga 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 15 ur = 0,5 KT, izpit in priprava na izpit 15 ur =0,5 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Agnes Šömen Joksić | |||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
Opis vsebine. - kategorije človekovega okolja – zunanje (naravno/življenjsko) okolje, notranje (bivalno in delovno okolje);- onesnažila v okolju – vstop onesnažil v okolje. Viri, razlogi in posledice; - kroženje onesnažil v okolju in njihove spremembe ter vstopanje v prehransko verigo; - onesnžila v okolju, posledice onesnažil v okolju in vplivi na zdravje; - onesnaženost zraka, vode, tal, hrane; - ravnanje z odpadki; - aktualne okoljske spremembe (lokalne in globalne); - spreminjanje podnebja – naravoslovne zakonitosti spreminjanja zemljinega podnebja; - vaje, terenske vaje in projetno delo:
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura: Revije, časopisi in spletne aplikacije z okoljsko vsebino: Okolje in odpadki, Gospodarjenje z okoljem, Embalaža-okolje-logistika, Okolje in energija, Journal of Environmental Education, International Journal of Environmental & Science Education, Journal of Environmental Health. Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji Študent/ka spozna zakonitosti delovanja naravnega okolja in interakcije človeka z naravnim okoljem. Teoretično in praktično se usposobi za samostojno delo v vrtcu, ki se nanaša tako na področje uvajanja okoljske vzgoje, kot na področje uvajanja ukrepov v vrtcu za zmanjševanje oziroma preprečevanje onesnaževanja okolja, hkrati pa pozna pristope za neposredno zaščito in preprečevanje posledic onesnažil v okolju za zdravje otrok. V osnovi so cilji predmeta naslednji: Študent/-ka:
Splošne kompetence
Predmetnospecifične kompetence
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študent/-ka:
Uporaba Študent/-ka:
Refleksija Študent/-ka analizira in vrednoti odziv ciljnih skupin populacije s katerimi se ukvarja. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela s skupinami v določeni populaciji oziroma v delovni skupini, v kateri deluje. |
Metode poučevanja in učenja: |
|
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
| 40 % seminarska naloga, 60 % izpit. |
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
19. apr. | Novice
MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti
V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.
16. apr. | Novice
Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado
V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.
16. apr. | Novice
Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...
V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.